Terug

foutieve aanrekening van schuld

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. A.

Naar: Buy Way

07/11/2023

GeachteBij deze dien ik nogmaals klacht in bij jullie om niet-geoorloofde bedragen te annuleren en mij de correcte en gedetailleerde informatie door te geven. (zie mijn dossier 4604 735 607 1100)1. begin augustus 23 stel ik een aanrekening vast van 29,99 € van een leverancier die ik niet ken en waarmee ik geen zaken heb gedaan - gezien kort daarop mijn geplande reis doorgaat heb ik beperkte mogelijkheden, maar bij mijn terugkomst heb ik u onmiddellijk ingelicht over (21/8):- stopzetting van de domiciliëring van Buy Way - stopzetten van mijn creditkaart- afspraak op plaatselijk politiekantoor voor aangifte2. uw antwoord hierop is dat ik de betrokkene moet contacteren en annulering vragen3. leverancier is akkoord en doet terugbetaling aan jullie4. het vervolg staat in bijgevoegde mail aan jullie dienstenGeachte MichelU wist dat de domiciliëring geannuleerd was tgv een voor mij ongekende leverancier waar wij niets besteld hadden. Ik had hem verwittigd en de politie ingeschakeld en hij beloofde terug te betalen.Vandaar mijn TIJDIGE betaling op 9/9/23 van 2032,53 euro. Het verschil met wat u opvroeg was 33,99 euro, zijnde 29,99 van het betwiste bedrag en 4 euro van de nieuwe kaart.29,99 werd terugbetaald door Original plus (betwiste leverancier) ref. ARN 75184893241034748473309 4,00 werd door mij betaald op 14/10/23Al deze gegevens heb ik u gecommuniceerd en ook uw dienst CLAIMS was hiervan op de hoogte.Wat ben ik nog schuldig?9,64 aan herinneringskosten 0,60 zijnde 15% van 4,00 die te laat betaald werd.-------10,24 euro die ik vandaag overschrijfZo dit is voor mij het einde van het dossier.Hugo Andriessen5. ik heb aan mijn verplichtingen voldaan en hoop vanaf nu met rust gelaten te worden. Bovendien heb ik de samenwerking met Buy Way stopgezet zodat er op 30/11/23 een einde komt aan de samenwerking.Hopelijk dwingt u mij niet om verdere stappen te ondernemen in diverse sectoren waardoor deze wijze van werken kenbaar wordt gemaakt aan andere bevoegde instanties en (potentiële) klanten van Buy Way.

Berichten (1)

Buy Way

Naar: H. A.

09/11/2023

Ons kenmerk 46047356071100 RM 119966Geachte meneer Andriessen,We hebben uw klacht met aandacht gelezen.U vraagt om niet geoorloofde bedragen te annuleren en u gedetailleerde informatie te geven. Wegens het publieke karakter van de website kan het zijn dat sommige details niet gegeven worden om de wet op de privacy en de GDPR te garanderen.Uw contract bepaald dat als de betaling niet volledig voldaan wordt op de 7de van de maand, de interesten aangerekend zullen worden.De domiciliering is een manier om de betaling voor u in orde te brengen. Als deze domiciliering niet kan plaatsvinden, zal u zelf moeten zorgen dat de betaling op tijd gebeurd. Het feit dat u ons informeert dat er een weigering zal gebeuren, ontheft u niet van deze verplichting.Op 24/08/2023 werd het overzicht opgemaakt met daarin het te betalen bedrag dat op 07/09/2023 bij ons aanwezig moest zijn.Op 29/08/2023 heeft de firma het betwiste bedrag terugbetaald. Hierdoor was nog steeds het te betalen bedrag opHet bedrag dat u overgeschreven had plus de aanpassing van de firma was niet voldoende om de betaling te doen van het totaal openstaande saldo. Doordat dit niet gebeurd was, werden de interesten aangerekend, zoals contractueel bepaald.De betaling van het verschil werd, zoals door u aangehaald, gedaan op 14/10/2023. Dit is ruim na de datum dat het bedrag bij ons aanwezig had moeten zijn op 07/09/2023. Dit betekent dat de aangerekende kosten terecht zijn geweest,Hoe dan ook hebben we besloten om een geste te doen van het openstaande saldo. Er is op dit moment geen openstaand saldo.U haalt aan dat de vraag tot samenwerking zou stopgezet zijn op 30/11/2023. We hebben hier geen informatie over gevonden. Stuur ons '˜ ik wens de opzegging van mijn kredietovereenkomst ' samen met het dossiernummer en uw volledige gegevens (naam, voornaam en geboortedatum) via de post of via de pagina s:www.buyway.be/nl/contact.php Klik op 'Nog geen Homebanking-account?' als de Homebanking voor u niet werkt.Vriendelijke groeten,Claims ManagementOnze websiteBUY WAY PERSONAL FINANCE nvBoudewijnlaan 29 bus 2 - 1000 BrusselFSMA 019542a - RPR Brussel - KBO 0400 282 277 - ING IBAN BE03 3101 2966 9484 - BIC BBRUBEBB--------------- Oorspronkelijk bericht ---------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform