Terug

Foutief verbruik elektriciteit

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

L. V.

Naar: Eneco

28/11/2024

Betreft: Betwisting van factuurnummer 141011694934 van 25/07/2023 voor een bedrag van 2.262,51 € Bij de overgang naar een digitale meter begin juni 2023 had Fluvius de meterstanden verkeerd geregistreerd door de komma verkeerd te plaatsen, maar ook terug aangepast van 2.367 naar 2,367 en van 5.939 naar 5,939. Op uw factuur werd echter verbruik opgenomen van beide meterstanden, dus zowel de juiste (2,367 en 5,939) als de foutieve die 1000 keer hoger liggen. Er werd hiervoor een klachtendossier opgestart, waarna u in september 2023 en februari 2024 bevestigde dat de correctiefactuur spoedig zou volgen. Sedert oktober 2024 beweert u plots dat ik geen recht heb op een correctie en dat u 'wegens wanbetaling' zelfs geen energie meer wil leveren vanaf 20 december 2024. Ik betwist nogmaals deze factuur met foutief verbruik en vraag u om deze te willen corrigeren volgens de correcte gegevens van Fluvius.

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 28 november 2024

Eneco

Naar: L. V.

13/12/2024

Klacht Testaankoop Kenmerk: 11554329 Laetitia Versichele Philips, Magnolialaan 3 2950 Kapellen Beste Laetitia, Wij ontvingen een klacht via Testaankoop met betrekking tot je verbruik. De facturen die je ontving komen overeen met de gegevens die we van je netbeheerder Fluvius ontvingen. Je meterstand van 1 juni 2023 werd aangepast voor zonnepanelen. De netbeheerder corrigeerde de periode 1 juni 2023 tot 1 juli 2023, er staan nieuwe meterstanden op 1 juli, maar het verbruik is exact hetzelfde als op de afrekeningsfactuur met factuurnummer: 141011694934. Weet dat je al je facturen kan raadplegen via My Eneco. De creditnota werd genegeerd omdat dit een correctiefactuur van 0 euro zou opleveren. Andere meterstanden maken niet uit als het verbruik hetzelfde blijft. Ik wens je een prettige dag toe. Met vriendelijke groeten, Elise Eneco Customer Care - klachtenbemiddeling Heb je nog vragen? Stel je vraag via onze Hulp Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen. Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen? Dat kan via het online platform My Eneco. Registreer hier en onek alle voordelen van je eigen Eneco account.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform