Terug

Foutief opstellen van woekerfactuur over niet geleverde goederen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. P.

Naar: Mega

23/10/2023

Beste,Kennelijk hebben jullie onze mails, klachten en bezwaar van de afgelopen maanden niet goed gelezen.We zijn niet bereid om een boete van 620,- euro te betalen, ons opgelegd door de laattijdige plaatsing van onze digitale meter.Wij hebben deze digitale meter correct en op tijd aangevraagd, meerdere maanden VOOR de plaatsing van de zonnepanelen in november 2022.Wij tekenen daarom wederom bezwaar aan tegen deze nieuwe factuur.Stopt u ook met ons van het kastje naar de muur te sturen, en telkens door te verwijzen naar Fluvius!Zoals wij duidelijk hebben vernomen van onze netbeheerder, is het Mega die deze boete om ONDUIDELIJKE redenen oplegt en niet Fluvius. De factuur mag uitdrukkelijk NIET geind worden via automatische incasso.Nul verbruik (sterker nog, we deden u door het opwekken van energie via onze nieuwe zonnepanelen honderden KWh cadeau) en een factuur van 800 euro? Op basis van welke geleverde diensten?Wanneer mogen wij van u een correcte factuur verwachten?Na een intensiev mailcontacten vanaf mei 2023 legden wij officieel klacht bij u neer, en betwisten uw factuur 2230202852 van 20 juni.Wij zullen via Test-Aankoop en ook met de ombudsdienst energie contact opnemen, om deze wan- en woekerpraktijken aan de kaak te stellen.Met vriendelijke groeten, L. Slabbinck en S. Pezo

Berichten (3)

Mega

Naar: S. P.

23/10/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 23 okt 2023 13:55 CESTBeste,Bedankt voor uw bericht.Dat uw digitale meter laattijdig is geplaatst, is niet onze fout.Dat hebben we al meerder malen uitgelegd.Wij factureren enkel wat uw netbeheerder ons doorgeeft.Ik snap niet dat zij beweren dat wij de boete van 620Eur aanrekenen.Wij hebben de afrekening aangemaakt aan de hand van hun meterstanden die zij hebben doorgegeven aan ons.Wij kunnen dus niets aanpassen aan de factuur.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.**We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens.** Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[9PL3YL-M637R]

S. P.

Naar: Mega

25/10/2023

Beste, Op de communicatie tussen U en de Netbeheerder, Fluvius, hebben wij geen invloed, U wel.Kan u ons zeggen of u in reactie op onze vragen, onze mails, de uiteenzetting van het probleem (een boete over bijna 700,00 € voor een meter over diens plaatsing wij geen invloed hebben) een poging hebt ondernomen om deze kwestie op te lossen?Is er communicatie geweest tussen u en Fluvius?Met vriendelijke groeten,S. Pezo, L. Slabbinck

Mega

Naar: S. P.

27/10/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 27 okt 2023 09:17 CESTBeste,We hebben uw klacht goed ontvangen.Zoals meerdere malen doorgegeven, kunnen wij hier spijtig genoeg niets aan doen.Wij hebben niets te maken met de plaatsing van de digitale meter.Wij factureren enkel wat de netbeheerder ons doorgeeft.De facturen zijn correct aangemaakt volgens de gegevens die wij hebben doorgekregen van de netbeheerder.Wij mogen nog zoveel vragen aan de netbeheerder om hier een aanpassing te doen, zij gaan dit niet doen op onze vraag.De meterstand van uw analoge meter klopt, dus is alles correct verrekend.Wanneer ze langsgekomen zijn voor de digitale meter (wat volgens u niet het correcte tijdstip was) had u dit ook kunnen weigeren of een nieuwe afspraak maken.Wat u verbruikt heeft moet betaald worden.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.**We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens.** Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[GY02G0-MP5KW]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform