Terug

Foutief energiecontract

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: Engie

19/09/2023

Goedendag Engie heeft ons verplicht tijdens onze renovaties een leegstaand contract te nemen omdat het wettelijk onbewoond was. Ik heb enkel met de vertegenwoordiger die ter plaatse in onze woning is geweest een document ondertekend voor het samen aanmaken van een persoonlijk Engie account op hun website, en niet voor het ondertekenen van een contract waarvan de vertegenwoordiger mij van op de hoogte bracht. Voor de periode van 5/08/2022 tot 9/07/2023 rekent Engie ons 728€ aan. Vergeleken met andere energie contracten, ook binnen Engie is dit meer dan het dubbele. (Elektriciteit heeft toch zijn prijs bij Engie, kunnen ze ons zomaar meer dan het dubbele aanrekenen om iets wat zij ons niet over informeerden?)Na telefonisch contact gehad te hebben vertelden ze dat ons verbruik veel hoger lag dan toegestaan en dit daarom zo duur is. Ik zei dat de vertegenwoordiger ons toestemming gaf om een maandenlange renovatie uit te voeren met een leegstaand contract, zonder dat hij erbij vertelde dat het verbruik van dit type contract zéér beperkt is. De facturen voor een leegstaand tarief zijn niet maandelijks maar jaarlijks, zonder mij hierover te informeren. Als ik dit had geweten kon ik dit contract tijdig stopzetten om veel geld uit te sparen. Om de helft van de kosten te besparen konden wij ons adres wijzigen naar het huis en een ander contract aangaan. Maar nu voelen we ons door Engie bestolen. Wat kunnen we hier tegen doen? Engie zou dit intern bekijken maar houdt ons niet langer op de hoogte en stuurde zojuist een betalingsherinnering.

Berichten (1)

Engie

Naar: L. V.

20/09/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mardi 19 septembre 2023 17:10À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Foutief energiecontract - (CPTBE01879532-60)Klacht - Foutief energiecontract - (CPTBE01879532-60) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform