Beste, ik ben al ruime tijd pay&go klant en herlaad ongeveer maandelijks een vast bedrag met een bepaalde bedrag aan gratis data. Vrijdag 28/08 om 18u35 ontving ik een sms van Proximus met de mededeling dat mijn gratis databundel was opgebruikt en met de vraag om te herladen via proximus.be. Ik check op dat moment mijn krediet en deze bedraagt 69 euro, ruim voldoende om even te surfen naar hun website om online te herladen. Dit is namelijk de enige optie. Ik surf naar proximus.be, zoals aangegeven in het sms en ontvang ogenblikkelijk een bericht dat het saldo van mijn krediet nog maar 4,92 euro bedraagt en nog geen paar seconden erna nog maar 0,04 euro. Dit is om 18u39, terwijl de website van proximus.be nog aan het laden is. Het beginscherm heb ik dus nog niet gezien gekregen, maar dit grapje van 4 minuten wachten op het beginscherm van proximus heeft wel 69 euro gekocht.Intussen heb ik met de klantendienst van Proximus gebeld en gechat, maar krijg ik enkel het advies om over te schakelen naar een abonnement, zodat ik goedkoper kan surfen. Het probleem schuilt m.i. niet in het hebben van een herlaadkaart of abonnement, maar wel in het feit dat ik op 4 minuten tijd 69 euro kwijt ben gespeeld door een actie te ondernemen (het herladen) wat men mij vraagt en die helaas ook de enige optie is. Op dat moment was ik onderweg en had ik geen toegang tot een wifi-netwerk.Proximus heeft mij intussen een overzicht gedeeld van het dataverbruik en blijkbaar heb ik per 20 seconden 18 euro aan data opgedaan. Met als doel om te herladen, met als resultaat gewoon een wit scherm en 69 euro armer. Ik vind dit totaal onaanvaardbaar en niet klantvriendelijk van Proximus. In de wereld van vandaag kan met niet zomaar van de ene op de andere moment zonder mobiel bereik vallen. Bovendien wordt hier totaal niet transparant over gecommuniceerd. Het enige dat de medewerkster mij kon vertellen, is dat data inderdaad erg duur is. Maar 18 euro per 20 seconden lijkt mij disproportioneel.Ik vraag dat (een deel van) mijn krediet wordt teruggegeven, daar mij heel duidelijk is dat dit onmogelijk correct kan zijn.