Terug

Fouten op afrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. C.

Naar: Luminus

10/11/2023

Naar aanleiding van onze eerste klacht rechtstreeks bij Luminus, waar we niet eens op kunnen reageren, vind je hieronder verdere vragen.Oorspronkelijke klacht:BesteWe hebben pas onze eindfactuur ontvangen voor de periode van 01/11/2022 tot 31/10/2023. Deze periode is opgedeeld in 2 stukken:01/11/2022 tot 04/04/2023 => periode 105/04/2023 tot 31/10/2023 => periode 2We hebben thuis het contract Comfy Shine wat een vast contract is. Desondanks zien we grote verschillen tussen de tarieven die we zouden hebben en wat effectief is aangerekend op de eindfactuur.Op de vorige eindfactuur van 2022 kregen we 26 cent/kwh voor onze injectie. Op de huidige factuur (periode 1) is dit slechts 13 cent/kwh ondanks dat dit hetzelfde vaste contract is.Voor periode 2 is het zelfs nog lager. Volgens ons vernieuwd contract(ontvangen via mail op 02/03/2023) zouden we 16 cent/kwh krijgen terwijl op de eindfactuur slechts 4 cent/kwh staat, wat het volledige bedrag deelt door 4!Zo kregen we op onze vorige eindfactuur nog 1516 euro voor onze injectie terwijl we dit jaar maar 346 euro krijgen voor ongeveer dezelfde productie.We hebben telefonisch reeds contact opgenomen en na 5x doorverbonden te zijn kregen we enkel te horen dat dit door de index komt. Hij wist ook te zeggen dat sinds dit jaar zelfs voor de vaste contracten de prijs van injectie elke maand wordt herbekeken, ook al hebben we een vast contract en moeten we de prijzen maar elke maand bekijken op de site..Van deze info is niets terug te vinden in onze contract fiche die we ontvangen hadden in maart en (indien waar) minstens misleidend en frauduleus te noemen van Luminus kant. We zullen dan ook verdere stappen ondernemen hieromtrent en hopen asap hierover gecontacteerd te worden met een duidelijke uitleg/aanpassing.GroetenWouterExtra vragen:BesteOp basis van eerdere informatie die ik vandaag heb mogen ontvangen ivm mijn eerdere klacht, hebben we volgende opmerkingen/vragen.Dan mag u me volgende zaken uitleggen:- hoe het komt dat dit op de vorige eindfacturen wel een vast tarief was?- waar komt de 4 cent/kwh vanaf 5 april vandaan als dit toch maandelijks aangepast wordt?- je spreekt zelf over marktstijgingen, in dit geval is ons tarief voor injectie met 400% GEDAALD. Profiteren van marktstijgingen?- aan de hand van uw uitleg is een variabel contract zelfs in voordeel want die indexatie is minder vaak? Voordeel vast contract? Wij betalen jullie de hoogste prijs en krijgen zelf enkel de laagste.Op deze manier doet Luminus het voordeel van zonnepanelen volledig teniet en zoals reeds gezegd gaan we het hier niet bij laten.Wij verwachten duidelijke info onderbouwd met feiten. Er is reeds 5x contact geweest met jullie contactcenter zonder enige correcte info te krijgen.Er is ons zelfs een nummer doorgegeven dat buiten gebruik is.Indien er geen duidelijk gehoor wordt gegeven aan onze vraag zijn we genoodzaakt verdere stappen te ondernemen(via advocaat en media).Hierbij breng ik u ook alvast op de hoogte dat we onze domiciliëring gestopt hebben en geen factuur van Luminus betalen tot dit is uitgeklaard.GroetenWouter

Berichten (1)

W. C.

Naar: Luminus

28/11/2023

BesteKunnen we hierop een antwoord krijgen aub?Wouter


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform