Geachte Testaankoop,Via mijn werkgever Telenet, kunnen wij vouchers van verschillende winkels aankopen via Edenred/Ekivita. Dit met enkele percentages voordeel.Deze dienen we uiteraard op voorhand te kopen, om daarna te gebuiken bij de aankoop.Op 19 juni heb ik zoals normaal Decathlon voucher gekocht om daarmee dezelfde dag aankopen te kunnen doen.Normaal kan ik kiezen tussen vouchers van 10€, 25€ en 50€. Wat ik al vaker kocht voorheen. Deze keer was er een klein verschil, de voucher van 25€ was 30€, die kocht ik omdat daar ook het grootste voordeel aan zat, namelijk 30€ voor de prijs van 25€.Maar bij het uitprinten, om deze diezelfde dag te gebruiken, zag ik op de Voucher dat deze niet een standaard voucher is en niet te gebruiken in een Decathlon winkel.Diezelfde dag heb ik contact opgenomen met de support dienst van Ekivita/Edenred, via hun support ticket systeem. Met de vraag de Voucher te kunnen inwisselen voor een echte Decathlon voucher. Waarop ik op 22/06 volgende antwoord gekregen heb.Het verschil is zeer duidelijk op ons platform:We kunnen niet op ingaan op onderstaande aanvraag. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op de aankoop van elektronische vouchers, waardebonnen of tickets. Aangezien het om elektronische producten gaat, is het niet mogelijk om ons deze terug te bezorgen. Eens u ze heeft ontvangen, heeft u ze in uw bezit en heeft u ze kunnen downloaden of afprinten. We kopen deze vouchers zelf bij onze verschillende partners aan, en betalen dus ook hun waarde. Als we een bestelling annuleren, moeten deze vouchers opnieuw verkocht kunnen worden. Dit is niet mogelijk, aangezien wij niet kunnen garanderen dat u ze niet zal gebruiken.Op onze website kan u in onze Algemene Voorwaarden ook lezen dat u bij de aankoop van vouchers, waardebonnen en tickets geen aanspraak kan maken op het herroepingsrecht.Dus idd, volgens hun voorwaarde heb ik dus geen been om op te staan en als je gaat kijken is het idd aangegeven in aansluitende tekst dat het niet voor Decathlon winkel is, terwijl de foto heel duidelijk DECATHLON staat. Maar ik vindt het zo onrechtvaardig dat men volgens mij bewust deze verandering ertussen heeft gezet tov vroeger, waardoor je zoals mijzelf niet goed oplet, de foute aankoop doet. Ik kan mij niet inbeelden dat ik hier de enige ben die hierin trapt. Verder zie ik nu ook dat de voucher niet zoals andere voucher 1 jaar geldig zijn, deze maar 1 maand geldig is. Naar mijn gevoel ook bewust heel korte periode bruikbaar, waardoor je, als je al de goede voucher hebt gekocht, hier ook al vlug tegen aanloopt.Op 22/06, zette ik mijn communicatie verder op het support ticket, als volgt:Geachte, is er een mogelijkheid om mij de contactgegevens van Decathlon door te geven zodat ik deze kan inwisselen via Decathlon ?Verder weet u zelf heel goed dat dit heel wat meer dezelfde klachten zal genereren, hoe duidelijk jullie dit ook zetten. Iedereen kijkt naar Decathlon voucher en verwacht daar geen restricties. Dit zou Decathlon Training moeten noemen en niet zoals hun andere met dezelfde naam.Algemene voorwaarden zijn duidelijk, maar dan verwacht ik ook een juiste praktijk in het verkopen, welke hier niet is.Als kleine consument kan ik hier weinig tegen doen, maar hoop toch samen met jullie een oplossing te vinden.Daarop heb ik geen antwoord gekregen. Op 23/06 om 22u kreeg ik dan een tevredenheids enquete binnen van hen en om 23u de mail dat ik blijkbaar positief was over hun support. Maar ik had helemaal geen feedback gegeven, en als ik dat al gedaan zou hebben, was het zeker niet positief.Wat kan ik hier doen ? Gezien de deur hier keihard dicht wordt gedaan en dus mij het gevoel geeft dat hier echt iets niet juist zit. Kan ik hier nog mee naar Decathlon gaan voor een omzetting naar een winkel voucher of kan Edenred wel verwisselen naar een juiste Decathlon Voucher , maar zit je hier in een standaard procedure?Vervolgens zijn de algemene voorwaarde wel echt een vrijgeleide om te doen en laten wat ze maar willen, de consument moet maar heel goed opletten, zelfs als Edenred hier tricks insteekt.Dit verwacht ik van een Chinees online bedrijf, maar niet van een Europees bedrijf.Alvast bedankt voor jullie antwoordMvgGil Kallaert