Terug

Foute voorschotadvies EN verkeerde verwachte jaarafrekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: Engie

29/11/2023

Beste,Wij volgen al een lange tijd onze jaarafrekening op via de Engie app, waar een inschatting gemaakt wordt van je jaarafrekening. Al lang staat deze teller op ongeveer 1500 euro. Op een zeker moment kregen we via de app, en via mail het advies dat we de voorschot kunnen verlagen naar 10 euro. We verlaagden dit naar 100 euro omdat we 10 wel heel laag vonden en graag een bedrag terug zouden willen bij de jaarafrekening. Na een paar maand aan een verlaagde voorschot zagen we nu een paar dagen voor de eindafrekening op de app nog iets rond de 1200 euro staan. Wij hadden dus al zeer lang meegerekent dat wij ook minimum 1000 euro zouden terugkrijgen ongeveer. Tot onze grote verbazing kregen we een dag na het einde van ons eerste jaar een mail dat we de volle 20 euro terugkrijgen. Hierdoor zitten wij in de problemen, want wij hadden 1200 extra verwacht deze maand.Bij contact met engie werd geprobeerd de markt uit te leggen, te vertellen dat de app de geschatte prijzen gebruikt enzv. Dit leken me allemaal zeer straffe excuses die eigenlijk niets te maken lijken te hebben met het eigenlijke probleem. Uiteindelijk werd er recht uit gezegd dat er niets is wat ze kunnen doen. Ik zei: Dus u zegt dat de app niet betrouwbaar is? Waarop gezegd werd van wel, maar na van de app een foute inschatting (DIE ER 1200 EURO NAAST ZAT + Een fout voorschotverlagingsadvies) is de app dus wel degelijk helemaal niet te vertrouwen. Door engie valt dus ook onze geplande vakantie in het water.Mvg,S.D.

Berichten (1)

Engie

Naar: S. D.

30/11/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mercredi 29 novembre 2023 20:19À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Foute voorschotadvies EN verkeerde verwachte jaarafrekening - (CPTBE01928380-20)Klacht - Foute voorschotadvies EN verkeerde verwachte jaarafrekening - (CPTBE01928380-20) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform