Terug

Foute opmeting en plaatsing met gebreken van onze ramen en voordeur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. V.

Naar: KWADRO

14/12/2021

Wij hebben een contract gesloten om onze ramen, deuren, screen's en rolluiken te laten plaatsen door KWADRO Ramen en deuren, te Sint-Niklaas.Na heel wat heen-en-weer ge-mail is er nog steeds geen passende oplossing gevonden.hierbij stuur ik nogmaals de lijst toe met gebreken die voortvloeien uit een foute opmeting / plaatsing van Kwadro.Lijst gebreken KWADRO:1. De werken:- Zand tussen de rubbers van de (schuif)ramen- Schuifraam rechts achteraan piept bij het openschuiven wiegelt bij het openschuiven.- Het glas van de schuiframen is niet proper te krijgen na drie keer poetsen (instanet, azijn, groene dreft)- Levering (opmeting) van rolluiken waren verkeerd waardoor er aanpassingen moesten gebeuren aan de rolluiken en waardoor er moest geslepen worden aan onze gevel terwijl dit initieel niet de bedoeling was en we dit niet wilden.- Kleine raam boven is te klein gemeten en moet vervangen worden- Voordeur heeft de verkeerde draairichting zoals afgesproken in de showroom tov de opmeting.- Er is geen rekening gehouden met de ruimte van de vliegenramen in de lange ramen aan de voorzijde. Hier ontbreken dus ook nog afwerkprofielen tussen het raam en de rolluikgeleiders.- De afstelling van de rolluiken en de bediening hiervan (handset) is alles behalve goed ingesteld waardoor we nog steeds onze rolluiken en screens niet kunnen gebruiken.- Er is 1 voorzetraam te kort t.o.v. van het raam. Nochtans zijn dit 2 identieke ramen met diens voorzetramen.- Na het verlaten van de 3de dag blijkt dat er nog steeds openingen zijn tussen de rolluikkasten van de ramen boven. Deze zijn nog steeds open en zijn onafgewerkt. De wind jaagt erdoor. (zelf met PUR-platen opgevuld).- Kras op het aluminium van de screens-geleider aan het linker schuifraam achteraan. Hierbij komt ook dat deze ramen en nog volledig moeten afgewerkt worden binnen de dag en aan de bovenzijde- Er is nog steeds geen oplossing voor de screens en ramen van de bovenverdieping want Kwadro weigert nieuwe screens te bestellen en een nieuw, correct passend raam te produceren en te plaatsten- De persoon die later langskwam voor enkele fouten op te lossen (isoleren van onze ramen op de bovenverdieping) heeft een product gebruikt om een kras uit te wassen maar dit hielp niet. Hierdoor hebben we ook een kleurverschil op ons profielen.- De voordeur die moet geplaatst worden werd ons door de opmeter beloofd tussen de 5 a 6 weken maar hebben tot dusver nog geen verdere info ontvangen hoewel we al 5 weken verder zijn intussen na de her-bestelling van de voordeur.2. De uitvoering:Door al de gebreken verliep het plaatsen niet vlot en is er dus een achterstand.Het hoeft geen betoog dat de opmeting van onze ramen verkeerd gelopen is en hierdoor tal van problemen met zich meebrengt.De Samenwerking en het vertrouwen stel ik dusdanig in vraag.Zelf ben ik erachter gekomen dat ik een offerte heb getekend van de rolluiken (ter goeder trouw) waarbij ik in de toonzaal een vierkante rolluikkast met zwarte rolluiken zag/wou en dat er uiteindelijk op de offerte zwarte afgekante rolluikkasten staan met Belgisch witte lamellen. Onze gesprekken en info die we kregen van Davy waren naar mijn mening duidelijk en werden ook zo gecommuniceerd. Wellicht is er in gewoonte of haast iets fout gelopen. Zelf had ik dit beter moeten nalezen, Doch ik zag bovenaan zwart en de tekening van de eerste pagina leek ook op een zwart rolluik…Zelf ben ik een leek in ramen en deuren, evenals de tekeningen die gemaakt worden bij een opmeting. Ik had dus verwacht dat de opmeting correct was gebeurd waarbij ik deze dan ook heb afgetekend. Nu is het vertrouwen enorm geschaad en heb ik mijn twijfels tussen de communicatie tussen de verkopen en de opmeter… Bvb, Bij het opmeten bleek echter dat de papieren van de eerste offerte er waren voor het opmeten en niet die van de 2de waarvoor ik een week eerder een afspraak had gehad in Sint-Niklaas.Zelf heb ik tal van mails gestuurd rond het krijgen van bepaalde maten en plannen om tot uitvoering te komen van onze ruwbouw. Dit gebeurde steeds met veel vertraging en voor mij als leek was dit alles behalve duidelijk. Anderzijds moest ik vaker een reminder sturen omdat een antwoord niet kwam.Ik hou van transparantie en daar ben ik in eerdere mails reeds duidelijk over geweest. Mocht dit van beide partijen komen waren deze problemen van opmeting en plaatsten wellicht niet gebeurd.Mijn man belde nog vrijdagnamiddag 29 oktober naar Giovanni maar die duwde zijn telefoon af. Dit gaf ook aanleiding om naar Davy te bellen die heb nog zag. Tot hiertoe weten wij verder nog van niks. Door dit voorval blijven wij met de problemen zitten zonder oplossing of perspectief.Doordat we steeds alles goed ingepland hebben is er nu een probleem voor onze stukadoor en de plaasters van onze vloeren. Deze komend volgende week. We hielden al rekening met eventuele vertraging maar deze problemen maken dat deze werken dus niet kunnen doorgaan, hetzij jullie voor een héél snelle oplossing zorgen.Doordat er sinds het begin van de werken geen afwerking is gebeurd aan de ramen op de bovenverdieping en deze werken bleven aanslepen waren wij genoodzaakt een week in de zetel te slapen doordat er niks werd geïsoleerd. Geloof me, dit is kamperen in een bouwwerf, hetgeen we steeds hebben kunnen vermijden ondanks de grote ingrepen die gebeurd zijn aan onze woning.2 weken na de plaatsing is de opmeter langs geweest waarbij de fouten die er waren weggelachen werden. Nu stuurde hij iemand langs enkele dagen later om enkele zaken op te lossen die intussen wel deels zijn opgelost en dusdanig ook zijn geschrapt van bovenstaande lijst.Ik heb geen zin en behoefte aan eindeloze discussies en verwacht een duidelijke, correcte en vlotte / snelle oplossing voor dit alles!

Berichten (2)

KWADRO

Naar: B. V.

15/12/2021

Beste,Wij zijn op de hoogte van dit dossier.De nodige zaken zijn in bestelling om dit dossier correct op te leveren volgens verkoopovereenkomst.Klant werd hiervan reeds geruime tijd van op de hoogte gebracht.Vriendelijke groetenNico Verougstraete*Zaakvoerdernv@kwadro.be*Vaste vertegenwoordiger van bvba Kato ConstructKwadrO Sint-NiklaasGrote Markt 669100 Sint-NiklaasT 03 760 11 90Esint-niklaas@kwadro.beKwadrO DendermondeMechelsesteenweg 339200 DendermondeT 052 89 50 85Edendermonde@kwadro.bewww.kwadro.be

B. V.

Naar: KWADRO

15/12/2021

Beste,Dank voor uw bericht.Nagenoeg het feit dat we lieten weten in eerdere communicatie dat we niet akkoord zijn met het feit dat het raam dat te klein werd opgemeten en de daarbij horende screens niet vermaakt zullen worden hebben we geen verdere oplossing van jullie mogen ontvangen. Door het feit dat dit raam te klein is opgemeten en vanonder tot boven en opzij hangt te zweven tussen de dagopening kan u ook begrijpen dat hier een fout is geslopen bij ofwel de opmeting, ofwel bij de productie.Wij hebben reeds al heel wat water bij de wijn gedaan om in onze gevel te laten slijpen om de ramen en de rolluiken te laten passen in onze voorgevel. Dit was niet de bedoeling maar om tot een compromis te komen dat er toch esthetisch uitziet hadden we geen verdere keuze. Ditzelfde probleem is er ook op onze bovenverdieping waarvan ik reeds ook de foto’s heb doorgestuurd naar jullie collega’s van Sint Niklaas. Dit zonder verder verhaal.We verwachten dat de plaatsing en het uitzicht dan ook hetzelfde is zoals de voorgevel en dat het raam en de screens gemaakt worden zodat deze ook passen binnen onze wensen. Deze werden duidelijk verwoord bij onze overeenkomst. Jammer genoeg is deze communicatie mank gelopen.De voordeur zou volgens de opmeter binnen de 5 a 6 weken worden geplaats maar aangezien we nu reeds 5 weken verder zijn en ik nog steeds geen plaatsingsdatum heb, noch een oplossing voor de screens en het te kleine raam van onze bovenverdieping begin ik me ernstig zorgen te maken. Doch vertrouw ik op jullie kunde en bereidwilligheid om een oplossing te vinden en waarbij de plaatsing dan ook in de nabije toekomst kan plaatsvinden.Beste groet,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform