Terug

Foute instellingen op omvormer = slechts 1/3de opbrengst energie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. M.

Naar: Opteco

08/03/2021

Beste,Wij hebben sinds september 2020 zonnepanelen laten instaleren door Opteco.In januari ontdekten we dat onze omvormer maar tot op 2,7 kan oplopen en zich dan afsluit. Wat wil zeggen dat we op een normale Belgische dag zo'n 3,67 kwh opwekken in plaats van de 10,5 die we minimum zouden moeten opwekken.Dit ligt aan een instelling die fout staat op onze omvormer. Opteco is al maanden op de hoogte van deze foute instelling (zijn dezelfde fout al gaan oplossen bij mijn schoonbroer een maand geleden). Ze hebben ons echter nooit op de hoogte gebracht, we zijn er zelf moten achter komen.Nu dat we er achter zijn hebbe we ook contact genomen met Opteco. De vertegenwoordiger is hier eens geweest maar hij snapte zelf niet waarom ze hem sturen, hij is niet van de instellingen op de hoogte. Er moet dus weer een technieker te komen om het probleem op te lossen.Ben hier al weken mee bezig om een afspraak te krijgen na de kantooruren, kan niet voor de 4de keer verlof nemen voor Opteco..Ze gingen het navragen bij de manager maar ook dan horen we weeral niets meer. De persoon waarmee we contact hebben via mail zegt ons ook doodleuk ach met het Belgische weer zal het verlies wel niet zo groot zijn..Barslechte service.Wij wensen dat er een technieker hun eigen fout komt rechtzetten na de kantooruren door de week of in het weekend. Alsook een vergoeding voor het verlies dat we al geleden hebben omdat de installatie niet naar behoren werkt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform