Terug

Foute installatie voordeur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: KWADRO

28/11/2018

Op 30 maart 2018 kwamen er twee personen van het Kwadro-team onze nieuwe voordeur installeren. Na afloop vertelde de werfleider ons dat het (driepunt) slot nogal stroef ging, zeker om het dubbel te sluiten, maar hij stelde ons gerust dat dit normaal was (en na verloop zou verbeteren). Wij als goedgelovige klanten kennen helemaal niets van sloten en/of deuren en vertrouwden op zijn goede raad. Dit was echter een hoop onzin en de deur sloot steeds slechter, tot we op 26 mei 2018 omstreeks 22u plotseling niet meer binnen geraakten in ons huis. We kregen de sleutel zelfs niet meer in het slot en moesten een slotenmaker bellen om onze deur open te krijgen. We hebben hiervoor meer dan 500 euro moeten betalen en nadien werkte het slot van onze voordeur nog steeds niet volledig naar behoren: de slotenmaker zag dat het bovenste gedeelte van het driepunt slot niet correct geplaatst werd (in de kader), waardoor we de deur niet dubbel konden sluiten. Achteraf kwam diezelfde werfleider van Kwadro het driepunt-gedeelte van de deur (kosteloos) nakijken en naar behoren aanpassen, wat dus eigenlijk al van in het begin bij installatie had moeten gebeuren. De kosten van de nachtelijke slotenmaker konden we daarna gedeeltelijk via onze brandverzekering terug krijgen, maar voor het slot zelf moest Kwadro haar verantwoordelijkheid opnemen. Uiteraard betwist Kwadro elke aansprakelijkheid en blijkt dat deze firma klantenservice niet hoog in het vaandel draagt. De communicatie van hun verzekeringsmakelaar komt erop neer dat we het probleem eerder zelf hadden moeten melden (ongeacht wat de werfleider ons zou wijs gemaakt hebben) en dat de nachtelijke slotenmaker de boosdoener is die het driepunt slot (in de deuromlijsting) niet correct zou geplaatst hebben (terwijl wijzelf en 2 buurmannen kunnen getuigen dat deze persoon dat gedeelte van het slot zelfs niet heeft aangeraakt!). Onmiddellijk na het voorval, heb ik een mail gestuurd naar Kwadro Rumst met ons probleem en belde ik ook later op de dag (en de dagen nadien) om het telefonisch uit te leggen. Ze probeerden dit af te wimpelen en zeiden dat ze niet tussen konden komen in rekeningen van derden. Wij zijn een energielening aangegaan met de stad Mechelen om deze nieuwe voordeur te kunnen betalen en gingen uit van de goede service van het Kwadro-team om alles in goede banen te leiden. Op het moment van de feiten stond ik op het punt om te bevallen en heb ik beroep gedaan op onze verzekering om de onnodig gemaakte kosten terug te vorderen. Nadat Kwadro het verhaal volledig omdraaide en zowel ons als de spoed-slotenmaker verantwoordelijk stelde, gaf onze verzekering het op.

Berichten (1)

KWADRO

Naar: A. C.

29/11/2018

Geachte,Deze mensen hebben dezelfde vraag al via hun verzekering gestuurd, wij hebben dit op onze beurt aan onze verzekeringsmakelaar doorgegeven.In bijlage kan u het antwoord van onze verzekeringsmakelaar terug vinden.Dit dossier is afgesloten, geen verdere respons is hierop gekomen.Hopende u voldoende te hebben gea¯nformeerd.Buitengewone groet,Sophie De ConinckOffice managergevelgroep.be kwadro.beAdministratieLonderzeelsesteenweg 34, 1861 WestrodeTel: 02 304 22 00Onze toonzaal in AsseDendermondsesteenweg 118, 1730 Asse Tel: 02 270 41 29Onze toonzaal in DilbeekNinoofsesteenweg 866, 1703 Dilbeek Tel: 02 486 11 95Onze toonzaal in RumstMechelsesteenweg 8, 2840 Rumst Tel: 015 31 86 21Onze toonzaal in VilvoordeStationlei 78, 1800 Vilvoorde Tel: 02 609 53 70


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform