Het onderwerp van onze klacht is al uitvoerig via dozijnen emails en fotografische bewijsstukken uitgelegd geweest aan Belisol (Asse). Als deel van een contract dat verschillende ramen en deuren moest vervangen, heeft Belisol onze voordeur vervangen. Iedere keer dat de zon een beetje de deur en zijn cassement opwarmt, treed een vervorming op waarbij in de onder- en bovenhoeken aan de kant van het slot, spleten ontstaan. Door die spleten is de geluidsdichtheid van de deur zo slecht dat het binnen klinkt alsof de deur op een kier open staat. Belisol heeft al één maal de deurvleugel volledig vervangen, maar het probleem is geen iota veranderd. De bovenste spleet kan soms zo breed zijn dat je er bijna je kleinste vinger door kunt duwen. Vermits we herhaaldelijk en uitdrukkelijk uitgelegd hebben aan de verkoper dat wij onze ramen en deuren wensten te vervangen om meer geluidsdichtheid te bekomen in het huis, vinden wij het totaal onaanvaardbaar dat onze voordeur vandaag meer geluid doorlaat dan onze vorige deur. Wij hebben Belisol herhaaldelijk gevraagd om proactief met ons te willen communiceren om een professionele, finale oplossing te bekomen voor ons voordeur probleem, dat nu al zeker 8+ maanden aansleept. Hoe meer we vragen om wat deftige communicatie, hoe minder Belisol reageert op onze mails. Als mogelijke oplossing zien wij het inschakelen van een nieuwe ramen/deuren firma die de problematische deur/cassement volledig afbreekt, en een nieuwe deur plaatst, waarna Belisol dan de integrale kosten voor deze vervanging kan vergoeden. Wij staan open voor andere voorstellen, zolang deze tot een geloofwaardige, finale oplossing kunnen leiden.