Terug

Foute informatie gekregen, Krefel Boortmeerbeek weigert retour.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: KREFEL

22/06/2023

Na informatie te hebben gevraagd ivm een aircooler, besloten om eentje mee te nemen. We hadden onze twijfels, maar door de info die we kregen werden we overtuigd. Volgens de (vriendelijke) verkoper wordt het redelijk vochtig met zo'n ding, en moet je dus ACHTERAF zeker het raam openzetten. Geen probleem! Thuis meteen even geprobeerd, en na 15 minuten was het tropisch vochtig (70% vochtigheid) in de kamer. Wat blijkt, de ramen moeten TIJDENS het gebruik openstaan. Als dit ons juist was gezegd hadden wij nooit dit product meegenomen, aangezien het de bedoeling was de kamer van onze zoon af te koelen, en die slaapt enkel goed in een donkere kamer.Op de website staat vermeld dat je producten altijd 30 dagen mag gebruiken, en eventueel terugbrengen. Let op: Enkel online.Wij hebben navraag gedaan omdat het heel onlogisch is dat ik nu 200 euro kwijt ben doordat ik naar een winkel ga, ipv online bestel. Het is dezelfde keten, dezelfde winkel, enkel een andere manier van aankoop. Dit is ronduit absurd. Het meest absurde: Je kan je online bestelling wel binnenbrengen in de winkel voor retour. Make it make sense.Nu krijgen we reactie van Krëfel dat het in principe wel mag, maar dat de winkeleigenaar (Die overigens zeer, zeer onvriendelijk was. Jammer van de zeer vriendelijke verkoper die hij gewoon onderbrak) zelf beslist of hij het wilt aannemen of niet.Dit is ronduit belachelijk.Hou er dus rekening mee dat de 'eigenaar' van Krëfel Boortmeerbeek liever 'geen tweedehandswinkel' wil ipv een fout verkocht product terug te nemen. Alsof ze dit product niet in de winkel of online opnieuw kunnen verkopen. Dat elke eigenaar de regels zomaar kan flexibel gebruiken vind ik een heel vreemd gegeven.Sidenote: Product de dag erna teruggebracht, volledig op dezelfde manier verpakt dan we het gekregen hadden, enkel met andere plakband op de doos.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform