Terug

Foute factuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. D.

Naar: Eneco

10/10/2023

Beste,Deze eindfactuur is foutief. Er is een minimumverbruik, en er zijn zonnepanelen geïnstalleerd. Toch krijg ik een factuur van 2700 €. Telkens werden de aanmaningskosten van deze factuur betaald door Eneco omdat ze bezig waren met de factuur te herbekijken. Men had een schatting gemaakt van het verbruik terwijl de meterstanden telkens zijn doorgegeven. Eerst hadden ze meterstanden tekort en nu beweerd men dat de meterstanden toch kloppen. We zouden volgens hen toch de volledige factuur moeten betalen na al maanden te wachten op de juiste. Ik heb dit allemaal op mail. Ze waren zogezegd een antwoord aan het afwachten van Fluvius maar hier heb ik nooit een mailtje van gekregen. Ik denk niet dat ze de factuur ooit herbekeken hebben.Mvg,T.M.

Berichten (2)

Eneco

Naar: D. D.

30/10/2023

Beste,Wij ontvingen een klacht via Test Aankoop met betrekking tot je afrekening.We hebben een jaarafrekening opgemaakt voor de periode 14/08/2020 tot 13/04/2022. Volgende periodes zijn hierin afgerekend:14/08/20 - 17/12/2018/12/20 - 09/03/2110/03/21 - 13/04/22We merken op dat de meterstand van 13/04/22 geschat is. We kunnen hiervoor een correctie aanvragen als je ons een bewijs van de correcte meterstand kan bezorgen. Anders aanvaard Fluvius dit niet. Voor de periode 14/04/2022 - 03/04/2023 hebben we ook een jaarafrekening opgemaakt. De meterstand van 03/04/2023 was ook geschat. Hiervoor hebben we aan de hand van je foto een correctie aangevraagd. De correctiefactuur vind je in bijlage.Een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onzeHulp Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen?Dat kan via het online platform My Eneco. Registreerhieren onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.

D. D.

Naar: Eneco

30/10/2023

Beste,Alle meterstanden zijn reeds doorgegeven aan Fluvius. Toch krijgen wij weer dezelfde facturen van schattingen. Fluvius heeft blijkbaar de meterstanden kwijtgespeeld maar deze zijn onlangs nog maar eens doorgegeven dus eisen we uiteraard ook de nieuwe aangepaste facturen.Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform