Terug

foute berekening afrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. D.

Naar: Mega

09/02/2021

Beste,Ik mocht uw afrekening van 07/02/2021 goed ontvangen, en heb een vraag bij de afrekening van de vierde lijn , “verbruik”.De eenheidsprijs zonder btw is volgens uw afrekening 0.0192891 euro per kwH, zonder BTWDit zijn volgens uw gepubliceerde tariefkaarten de tarieven die op mijn verbruik van toepassing zijn met btw ex btw juli 0,96 0,793388aug 0,98 0,809917sep 1,08 0,892562okt 1,41 1,165289nov 1,41 1,165289dec 1,41 1,165289jan 2,13 1,760331 gemiddelde 1,34 1,107438Kan u me het verschil toelichten in wat u beweert aan te zullen rekenen (1,1074) en wat u werkelijk aanrekent (1.9289).Omgerekend gaat dat om een meerkost van 74 procent.U stuurde een antwoord op deze vraag en zegt dat het aan regels bij de VREG ligt. Sta me toe het onaanvaardbaar te vinden dat u 74 % meer rekent dan wat u op uw tariefkaarten meedeelt. Graag een correcte oplossing.

Berichten (3)

Mega

Naar: B. D.

12/02/2021

- Typ uw reactie boven deze regel -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: [19/02] Klacht - foute berekening afrekening - (CPTBE01191948-12)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesCustomer Experience Manager Mega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-------------------------------------------------Klachtenbox, 9 feb. 2021 09:26 CET--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[XZVL0E-000K] (:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:test-aankoop.be/klagenrivacy)--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[XZVL0E-000K]

Mega

Naar: B. D.

19/02/2021

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------IandC Leuven, 19 feb. 2021 14:30 CETBeste meneer De Prez,U koos voor een variabel tarief, wat betekent dat uw prijs gea¼pdatetet wordt volgens de trend van de markt.Op uw tariefkaart staat dan ook volgende informatie:_De variabele prijs van natuurlijk aardgas wordt maandelijks gea¯ndexeerd. Deze prijs is gebaseerd op het door de SLP S41 gewogen gemiddelde (door synergid gepubliceerd) van de dagelijkse bijdragen Day Ahead ZTP tijdens de maand van de levering, zoals beschikbaar op de website van PEGAS.__De tariefformule voor de aardgas "Super" is de volgende (exclusief BTW): ZTPs41 + 0,32 cEur/kWh._In begin is nog niet geweten wat uw uiteindelijke prijs zal worden er is immers nog niet gekend wat de toekomstige prijzen zijn.Daarnaast wordt het verbruik niet rechtlijnig verdeeld per maand. Het is dus geen gewogen gemiddelde per maand of per dag.U verbruikt immers niet steeds evenveel (vb meer in december dan in augustus).Hiervoor wordt op de energiemarkt verbruiksprofielen en het SLP-algoritme gehanteerd. Continue lezing van uw metertoestel is immers niet van toepassing.Voor uw afrekening op de periode van 01-05-2020 tot 31-01-2021 zal dan ook meer verbruik moeten toegewezen aan de (duurdere) wintermaanden.Deze verdeling wordt niet door Mega (of een andere leverancier) gekozen.Op de maandelijkse tariefkaart staat een indicatieprijs voor de variabele formule.De tariefkaart wordt in het begin van de maand gepubliceerd, maar de uiteindelijke werkelijke variabele prijs van die maand is op dat moment natuurlijk nog niet gekend, vanwege de onbekende toekomstige SLP-waarden en toekomstige dagprijzen.Bij een variabel tarief is de formule belangrijk. Hierbij volgde uw formule de marktwaarden met een marge van 0,32 eurocent per kWh.Andere formules werken bv. ook met een hefboom: bv. 1,2 * marktwaarden + marge. Hierbij hebben prijsstijgingen en -dalingen dus een grotere impact.De marktprijzen en verbruiksprofielen zijn vrij beschikbaar via de officiele bronnen zoals aangegeven op uw tariefkaart.Dit werd eerder reeds toegelicht door onze klantendienst.Intussen blijven we beschikbaar voor al uw vragen.We wensen u nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,Tom✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u)Contacteer ons--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[XZVL0E-000K]

Mega

Naar: B. D.

14/03/2021

- Typ uw reactie boven deze regel -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - foute berekening afrekening - (CPTBE01191948-12)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesCustomer Experience Manager Mega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-------------------------------------------------Klachtenbox, 11 mrt. 2021 15:38 CET--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[OLV36O-DGXZ] (:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:test-aankoop.be/klagenrivacy)--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[OLV36O-DGXZ]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform