Terug

Foute bedragen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: ELEGANT

06/11/2023

Beste,Sinds december 2022 klant bij elegant eerste maanden liep het goed daarna foute facturen en altijd voor moeten bellen zelf achterloop voor doen om het in orde te brengen Hun antwoord was altijd sorry fout in ons systeem gaan ze kredieteren Zo 5 maal meegemaakt kun u zien op mijn acount Nu vorige maand terug zo Gebeld is een fout maar te laat om te kredieteren Oplossing was betaal het gewoon en zullen het verrekenen met de eindfactuur Zij nee mevrouw betaal maandelijks en deze maand al ook betaald nu nog keer betalen Ja zoniet kan ik niets meer doen voor u en dan word het inkasobureau ?? azo voor iets waar ik niet in de fout voor ben Nu herinneringmail gekregen van nog niet betaald Dit kan toch echt niet !Als u wil kan ik gegevens van mijn account sturen dan kan u zelf zien hoe ik al een jaar behandeld word Dank u .Mvg Sven De Baets

Berichten (5)

ELEGANT

Naar: S. D.

07/11/2023

Beste,Wij hebben uw mail goed ontvangen omtrent het contract van Meneer De Baets.Bij het nakijken van het dossier zie ik dat hier het contract werd gestartop 27/12/2022 met geschatte verbruikswaarden dat wij ontvangen hebben vande netbeheerder.Op basis hiervan werd het voorschotfactuur opgemaakt.Wij hebben voor elektriciteit gisteren nieuwe verbruiksgegevens ontvangenvan de netbeheerder, hierdoor heb ik een afrekening opgemaakt met eentotaalbedrag van 120,21 euro te betalen aan Elegant dit voor de periode van27/12/22 tot 09/10/23.Voor aardgas hebben wij nog geen correctie ontvangen. Hierdoor kunnen wijnog geen afrekening opmaken en wordt het voorschotbedrag nog steedsopgemaakt met geschatte verbruiksgegevens.De voorschotfactuur voor oktober deze kunnen wij niet meer wijzigen, dezefactuur heeft ook reeds de vervaldatum verstreken. Echter kunnen wij eenaanpassing doen op het voorschotfactuur voor november. Kan u ons dan latenwelke verlaging moet ingevoerd worden op deze factuur voor november zodatwij dit alsnog voor vervaldatum kunnen toepassen.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben, ik wens u nog een fijnedag.Met vriendelijke groeten,VirginieUw Elegant-dossierbeheerder *Elegant*Kleine Nieuwedijkstraat 53/22800 Mechelen------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------*éééé

S. D.

Naar: ELEGANT

07/11/2023

Gaat er over had ik al een jaar maandelijks mijn facturen in de gaten hoef te houden en hoe jullie facturen blijven sturen en dat ik altijd contact met jullie moet opnemen sorry misverstand ik ben er vet mee werk in volk contenu systeem en dit komt over als profiteren van de werkmens ,Heb al altijd maandelijks mijn 122,46 betaald dus zou niet weten waarom jullie andere facturen blijven sturen Kan er mijn bed niet blijven bij maken werken prutsen betalen dat vind ik van het bedrijf

ELEGANT

Naar: S. D.

09/11/2023

Beste,Wij hebben uw mail goed ontvangen omtrent de klacht van De Baets Sven.In bijlage kan u een volledig betalingsoverzicht terugvinden waar duidelijk te zien is wat het openstaand saldo is.Momenteel hebben wij nog 2 afrekeningen opgemaakt, en hieruit is duidelijk op te merken dat een verlaging niet van toepassing was.De klant kan echter allertijden zijn voorschotbedrag wijzigen via Mijn Elegant, rekening houdend dat een verlaging kan leiden tot een hogere afrekening.Bij het nakijken van het dossier zie ik dat het voorschotbedrag voor vanaf december werd aangepast door de klant en verlaagd werd naar een bedrag van 163,24 euro.Met vriendelijke groeten,VirginieUw Elegant-dossierbeheerderElegantKleine Nieuwedijkstraat 53/22800 Mechelen------------------- Oorspronkelijk bericht ------------------- éééé

S. D.

Naar: ELEGANT

09/11/2023

Dank u voor de mail,Maandelijks betaal ik 122,46 dit kloptWaarom krijg ik na paar dagen nog factuur en als ik bel sorry fout da is al een jaar zo e ,Bedrag van maandelijks 224,59 word door jullie aangepast niet door mij eerste factuur en online niet te weizigen …Denk wel da ik zelf beslis wat ik maandelijks betaal e en daarbij in februari maart telefoon gesprek en meterstanden doorgegeven om te kijken als ik nog goed zat 3 € te veel maandelijks zeg laat maar voor 3€ …Dit is laatste mail da ik schrijf dan geef ik het volledig uit handen …Map alle documenten opgemaakt en usb met alle gesprekken op Mvg

S. D.

Naar: ELEGANT

14/11/2023

Beste, Dank u voor de mail voor in gebrekestelling , Wat ik al een maand geleden per mail heb gedaan Jullie in gebreke gesteld 😉Aja en als ik me niet vergis zolang het onderzoek loopt mag er geen dreiging van boete zoal gestuurd worden toch proberen e mja had niet anders verw8Zo maak je de onderzoekers wel erg makkelijk da er iets nie loes is met jullie ,Hopelijk zoeken ze ne keer andere klantenbestanden ook op al moet ik er op aandringen dus dank u wel ervoor 👌😉


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform