Terug

foute afrekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. C.

Naar: Eneco

11/12/2022

Beste Eneco,Deel 1 van de klacht = Situatieschets in jan 2022 veroorzaakt door foutieve tussenkomst Luminus.Beste Leverancier Eneco,Na ons telefonisch contact op 7/1/2022 (case-10217645), mail ik u opnieuw met de vraag mijn contract terug op te starten.Mijn contract bij u (klant nr eneco 5450451426) werd immers foutief onderbroken door Luminus.Ik heb immers een contract voorstel gekregen in 11/2021 van Luminus. Maar aangezien daar de verkeerde contractdatums opstonden heb ik dat onmiddelijk herroepen. (zie onder). Ik wou immers mijn eerste 12 maanden vervolledigen bij Eneco om van mijn voordeel tarrief te kunnen genieten.Luminus heeft dat contract echter nooit ge-annulleerd. Eneco stuurt mij nu een eindafrekening, alvorens dat mijn eerste 12 maanden omzijn.Dit maakt dat ik niet geniet van het voordeel tarrief dat werd afgesproken.Kan u mijn contract bij Eneco aub terug opstarten, zodat mijn eindafrekening pas in april 2022 wordt opgemaakt.= Dit om de situatie te schetsen. Dit her-opstarten is uiteindelijk gebeurd.DEEL 2 van klacht = uiteindelijk toch een foutieve finale afrekening7 maanden na het verstrijken van de contract periode 04 2022 krijg ik een afrekening die de korting niet in rekening brengt.Aangezien de gebrekkige communicatie via mail herhaal ik mijn klacht dus via deze weg : MBT tot de finale afrekening voor de 12maanden periode 04 2021 - 03 2022. Er werd een korting afgesproken aan het begin van het contract : Eneco Welkom 2021 Zon&Wind Flex korting : Promo Eneco Zon & Wind Flex: 55€ korting en 50% kortingPromo Eneco Aardgas Flex: 45€ korting en 45% kortingDie kortingen moeten echter nog in rekening gebracht worden.Kan u daarvoor een credit nota sturen ?De voorwaarden voor de korting zijn immers voldaan :- gedurende 1 jaar(promotieperiode) ononderbroken dit product van Eneco afnemen : (Zelfs 20 maanden) - steeds betalen binnen debetalingstermijn voorzien in de algemene voorwaarden.

Berichten (1)

Eneco

Naar: F. C.

30/12/2022

Beste Filip,We hebben je bijkomende vraag via de ombudsdienst en ook je klacht via testaankoop goed ontvangen.Je gaf aan dat je nog een korting was beloofd voor de periode van 1-4-2021 tot 31-3-2022. Uit nazicht zie ik dat deze korting niet was toegepast waarvoor onze excuses. Ik heb dit voor jou in orde gemaakt. Om dit in orde te maken heb ik je jaarafrekening gecrediteerd en een nieuwe opgemaakt met de korting op. In bijlage kan je beide documenten terugvinden. Op de nieuwe jaarafrekening kan je ook je meterstanden, verbruiken en eenheidsprijs terugvinden. Volgens de gegevens van de netbeheerder zijn zowel je begin- als eindmeterstanden werkelijk opgenomen meterstanden.Naar aanleiding van deze aanpassing heb je op heden een tegoed van 1179,74Eur. Dit tegoed omvat volgende facturen:Annulatiedocument 149011058925 30.12.2022 2.559,70- EURWinterpremie 141040956677 07.12.2022 392,00- EURVerwarmingspremie 141120811797 19.12.2022 100,00- EURJaarafrekening 141011542283 30.12.2022 69,96 EURVoorschotfactuur november 182000536565 30.12.2022 901,00 EURVoorschotfactuur december 182000536566 30.12.2022 901,00 EUR------------------------------------------------------------------------------------------------------Totaal 1.179,74- EURDit tegoed zal zo spoedig mogelijk worden teruggestort naar je rekeningnummerBE72 7343 2502 8316.Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!Ik wens je nog een prettige dag toe!Met vriendelijke groeten,TomKlantendienst Eneco


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform