Beste, mijn wagen BMW740e 22000km heeft de BMW Online Service update map navigatie. Dit houdt in dat je via je BMW-account de update van de map-kaarten kan uitvoeren. Je download eerst de BMW Downloadmanager. Aansluitend kan je via je account de beschikbare update (2021-3) downloaden. Na de download op je desktop dien je deze te loaden naar een USB-stick (bestand 36GB). Daarvoor had ik een nieuwe USB-stick 64GB aangeschaft. Daarna steek je deze in de auto en vraagt deze updat map navi te bevestigen. Dit nam een 40-tal minuten in beslag. Doch na de download startte de navigatie niet meer op en vertoonde het scherm de vermelding onbruikbare data op USB. Verander USB en probeer opnieuw. een tweede maal geprobeerd maar dit gaf geen resultaat. De melding bleef terugkomen.Dit probleem gemeld bij BMW De Schepper. De stelde voor hun USB-update uit te proberen. Op 26/10 werd dit bij hun uitgevoerd doch zonder resultaat dus geen oplossing. Ze vroegen de wagen te laten staan om alzo het probleem op te zoeken. Doch de gepresteerde werkuren zouden mij aangerekend worden aan 110€/uur (!!!). Ik vind dat ik hier als klant vreselijk in de kou ben gelaten. De wagen is zo goed als nieuw (nieuwwaarde +140.000€) en net buiten de fabrieksgarantie. Via hun eigen online services een update uitgevoerd met defekt aan de navi als resultaat. Het is duidelijk dat het probleem in de online service nav update zit of in de hardware/software van de wagen. De downloadinstructies werden correct uitgevoerd. De fout ligt hier duidelijk bij BMW en je zou veronderstellen dat dit Premium-merk op de wagen van dit niveau hun verantwoordelijkheid erkennen en nemen zodat de klant wordt geholpen met zijn probleem.Ik hoop hiermede het probleem duidelijk verwoord te hebben en reken op een gunstige afwikkeling hiervan.Met vriendelijke groeten,Erwin Van de Velde