Terug

Fout bij overstap energieleverancier

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. P.

Naar: Engie

18/01/2023

Beste, Op 17/11/2022 vroeg ik de overstap aan van Luminus naar Engie. Na de wachtperiode van 1 maand ging mijn contract bij Engie van start. Echter ontving ik recent 2 facturen. 1 van luminus en 1 van Engie voor hetzelfde adres. Na contact opgenomen te hebben met beide bedrijven bleek de fout bij Engie te liggen. Intern werd op het opgegeven adres een fout EAN nummer gekoppeld. Bij de aanvraag diende ik geen EAN nummer in te vullen (wat ik toen al bizar vond), maar dit blijkt normaal bij een digitale meter en zou automatisch gazn. De EAN nummer die aan mijn adres gekoppeld was, bleek van een buur. (Dit kan je pas nakijken na start van je contract). Ik ontving dus een factuur van zijn verbruik. Momenteel staat er op mijn account nu 2 adressen. Het juiste adres en het adres met gelijkvloers (mijn EAN) bij vermeld aangezien men de ean van de buur er niet van kan loskoppelen. Door het foute EAN nummer werd dus ook mijn contract bij Luminus niet tijdig, lees niet, stopgezet door Engie. Een fout die niet bij mij lag, maar voor mij wel financieel grote gevolgen heeft. Bij Luminus loopt namelijk een vast contract met hoge prijs per kWH. De marktconforme prijs ligt momenteel ongeveer aan de helft van het tarief waar we dus nog steeds aan vasthangen. Het gaat om een adres waarop gedurende deze periode een hoog energieverbruik van toepassing is. Dit verschil telt dus enorm door op onze rekening aangezien we nu al een maand te lang aan de oude tarief en leverancier vasthangen. De overstap kan pas volgende maand uitgevoerd worden gezien de wachtperiode van ongeveer 1 maand… met als gevolg weer een hoge afrekening. Wij zijn de dupe van een interne fout bij Engie, echter komt hiervoor geen compensatie. In plaats van 1 maand opzeg wordt dit voor ons een totaal van 3 maand opzeg, wat wil zeggen 2 maand een factuur dat dubbel is in prijs dan het normaal had moeten zijn. Ik zou hiervoor graag een compensatie ontvangen aangezien de fout duidelijk niet bij ons ligt.

Berichten (1)

Engie

Naar: H. P.

19/01/2023

Beste mevrouw Peeters,Test Aankoop bezorgde ons uw klacht op 18 januari 2023.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.We informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groeten,Complaints Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.be ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform