Terug

Fout bij installatie digitale meter

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. C.

Naar: FLUVIUS

31/10/2025

Geachte, Ik vraag een billijke oplossing voor volgend probleem: Op 5 werd bij mij thuis een digitale meter geplaatst voor het gebruik van elektriciteit. Ik beschik over zonnepanelen en een omvormer SMA Sunny Boy SB 4000TL 21 van het bouwjaar 2013. Deze beschikt noch over een SMA-communicatieapparaat (bluetooth) , zoals een Sunny Beam noch over interne WiFi-functionaliteit zoals dit bij nieuwe modellen het geval is. Mijn omvormer staat op zolder (plaats waar ik zeer zelden kom) en de digitale meter staat in de garage. Eerder toevallig stelde ik op 25.10 via de omvormer vast dat de zonnepanelen geen stroom leverden. Ik heb toen Linea Trovata (Service op SMA-installaties) in Lokeren gecontacteerd omdat ik dacht dat de omvormer stuk was. En toen vroeg deze technicus mij of er soms een digitale meter geïnstalleerd was bij mij ... Nu blijkt dat bij de installatie van de digitale meter de fasen gewisseld werden waardoor alle elektrische apparaten werkten, behalve de zonnepanelen. Ik kan gelet op de ouderdom en de daarmee gepaard gaande technologie geen productiestatistieken of overzichten bezorgen. Ik ben van mening dat de klant niet moet opdraaien voor fouten die de installateur veroorzaakt heeft en vraag dus daarom naar een voor beide partijen aanvaardbare oplossing. Met de antwoorden die ik tot nu toe kreeg voel ik mij niet alleen niet begrepen maar ook met een kluitje in het riet gestuurd.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform