Terug

Fout bij installatie digitale teller

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. W.

Naar: FLUVIUS

14/04/2025

Door een fout bij de installatie van de digitale teller werd de productie van de zonnepanelen gerapporteerd als verbruik en er werd geen injectie op het net geregistreerd. De technische fout werd door Fluvius hersteld (Ik ga daar althans vanuit.) Maar werd ook het teveel aangerekende verbruik gecorrigeerd. Telefonisch contact met Fluvius leert dat dit inderdaad aan Luminus werd doorgegeven. Hoeveel? Daarop kon Fluvius geen antwoord geven en verwees met door naar Luminus. Telefonisch contact met Luminus leert dat ik geen recht heb op telefonische support en enkel via de chatbox van "Mijn Luminus" kan communiceren. Via de gestelde online vragen kan ik mijn verhaal niet kwijt. Ik zie wel dat enkel het hoge verbruik van de afgelopen maanden geregistreerd is bij Luminus. Mijn vraag: is dit probleem nu opgelost en op welke wijze? Meer algemeen: waarom moet een kleine gebruiker zo hard opboksen tegen 2 giganten op de elektriciteitsmarkt? Het heeft me heel veel inspanningen gekost om Fluvius te overtuigen dat er hier iets verkeerd liep. Fluvius had dat zelf moeten ontdekken en aanpakken in een vroeger stadium. En Luminus straft zijn klanten omdat deze een goedkoop tarief willen.

Bemiddeling door Testaankoop 29 april 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform