Beste, Vorig weekend wou ik schoenen op Vinted plaatsen die ik de dag zelf had gekocht bij Snipes. Nog nooit had ik problemen met Vinted of iets dergelijks, alles ging vlekkeloos. Totdat ik dus die schoenen wou plaatsen, ze waren er gelijk na 3 seconden verwijderd nadat ik ze had geplaatst. Vinted had namelijk de ‘vermoeden’ dat ze nep waren. Ik dacht nou, ja oké, het zal wel ter controle zijn of iets dergelijks. Geen probleem. Dus ik stuurde hen de vereiste foto’s. Ik kreeg daarbij telkens automatische berichten, de laatste was dat ik 48h moest wachten tot ik een reactie zou krijgen. Ik heb dus netjes gewacht, totdat ik weer een automatische mail had gekregen. Echter zat er geen info bij van hun zogezegde check die ze zouden doen maar louter info over hun authentication policy waar ik niks aan heb. Ik had toen weer een bericht gestuurd om te vragen of ik ze kon plaatsen (want als ik ze weer had geplaatst zou mijn account worden geblokkeerd) kreeg ik een antwoord van iemand van Vinted die zei dat ze nep ‘lijken’ zonder enige argument of aanwijzing waarom ze nep zouden zijn, volgens hun dan. Ik was hier totaal niet mee eens, met hun beslissing. Ik had hun aangeboden om mijn schoenen te laten opsturen om het beter te kunnen nakijken aangezien er duidelijk iets mis was gegaan bij hij check. Echter bleef ik maar automatisch berichten krijgen en werd ik uiteindelijk de hele tijd genegeerd nadat ik met meer bewijs kwam van de authenticiteit. Wat mij nog meer frustreert is dat ik niet de enige ben die met dit probleem zit. Ik heb tal van klachten en slechte reviews gezien op Vinted van mensen waarbij hun artikel wordt verwijderd en wordt bedreigt hun account te verwijderen als ze weer een nep artikel plaatsen, terwijl dat helemaal niet het geval is. Er is duidelijk iemand bij Vinted die geen kennis heeft als het gaat om echte artikels te onderscheiden van neppen. Dus doe hier wat aan Vinted! En voor alle duidelijk het gaat mij totaal niet om het verkopen van het artikel, want dat kan ik ergens anders ook wel. Het gaat mij eerder om hoe amateuristisch ze omgaan bij vinted als het gaat om de authenticiteit van iets na te checken, en hoe matig de klantenservice is via chat. Het lijkt er net op alsof men niet tracht te helpen/meezoeken naar een oplossing. Het gaat mij hier dus echt om het principe. Ook zit ik nu met het probleem dat als ze weer het ‘vermoeden’ hebben dat wat ik wil verkopen nep is, ik mijn account kwijt ben wat ik erg jammer zou vinden.Hopelijk wordt dit snel opgelost. Alvast bedankt.@sneaker.fanatic (op Vinted)