Beste,
Graag bevestigen we ontvangst van de klacht met referentie .
Na intern nazicht willen we de volgende punten verduidelijken:
Abonnementskeuze
Op 2 oktober om 19u12 werd via ons platform een jaarabonnement Streamz Basic (jaarlijks) afgesloten voor een bedrag van €83,88. Dit type abonnement wordt duidelijk vermeld tijdens het afsluitingsproces, inclusief de looptijd en het te betalen totaalbedrag. Dit wordt 3 keer herhaald in het aankoopsproces, dit doen we zeer bewust om hier volledige transparantie te bieden.
Bevestiging van de aankoop
Tijdens de betaalflow wordt expliciet weergegeven dat het om een jaarformule gaat, samen met de totaalprijs, looptijd en de vermelding dat het herroepingsrecht vervalt bij het bevestigen van de betaling. Streamz maakt zelf geen gebruik van ‘Face ID’-functionaliteit om betalingen te voltooien. Dit onderdeel wordt beheerd door de bank en de banking app.
Gebruik van de dienst
Het feit dat de dienst nadien niet gebruikt werd, heeft geen invloed op de geldigheid van de aankoop.
Herroepingsrecht
Streamz is een digitale dienst waarbij het abonnement onmiddellijk na een succesvolle betaling wordt geactiveerd. Hierdoor vervalt het herroepingsrecht vanaf het moment dat de klant de betaling bevestigt. Dit wordt duidelijk vermeld in onze aankoopflow.
Op basis van bovenstaande blijft het afgesloten jaarabonnement geldig, en kunnen we geen terugbetaling uitvoeren.
Met vriendelijke groeten,
Stef Bontinckx
Product Manager Streamz
--
Liever minder e-mails van mij? Klikhier
woensdag 8 oktober 2025 12:15:31 +0200,
klachten@test-aankoop.be: