Terug

Formele klacht – onbedoeld jaarabonnement Streamz

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. G.

Naar: Streamz

08/10/2025

Geachte heer/mevrouw, Hierbij dien ik een klacht in tegen Streamz betreffende een jaarabonnement dat zonder mijn bewuste toestemming werd afgesloten. Feiten: 1. vorige week heb ik geprobeerd een maandabonnement bij Streamz af te sluiten om de dienst tijdelijk uit te proberen. 2. Bij het afronden van de betaling werd automatisch een jaarabonnement geactiveerd via Face ID, zonder dat ik de looptijd, het bedrag of het afstand doen van het herroepingsrecht duidelijk kon bekijken of bevestigen. 3. Ik heb de dienst helemaal niet gebruikt. 4. Streamz weigert het abonnement aan te passen of het bedrag terug te storten en beroept zich op de algemene voorwaarden waarin staat dat het herroepingsrecht vervalt. Redenen voor klacht: • De vermelding op de betaalpagina dat het herroepingsrecht vervalt is niet voldoende, omdat ik niet bewust akkoord kon gaan met de voorwaarden. Verzoek: • Annulering van het jaarabonnement • Volledige terugbetaling van het betaalde bedrag • Schriftelijke bevestiging van de annulering en terugbetaling

Berichten (1)

Streamz

Naar: M. G.

08/10/2025

Beste, Graag bevestigen we ontvangst van de klacht met referentie . Na intern nazicht willen we de volgende punten verduidelijken: Abonnementskeuze Op 2 oktober om 19u12 werd via ons platform een jaarabonnement Streamz Basic (jaarlijks) afgesloten voor een bedrag van €83,88. Dit type abonnement wordt duidelijk vermeld tijdens het afsluitingsproces, inclusief de looptijd en het te betalen totaalbedrag. Dit wordt 3 keer herhaald in het aankoopsproces, dit doen we zeer bewust om hier volledige transparantie te bieden. Bevestiging van de aankoop Tijdens de betaalflow wordt expliciet weergegeven dat het om een jaarformule gaat, samen met de totaalprijs, looptijd en de vermelding dat het herroepingsrecht vervalt bij het bevestigen van de betaling. Streamz maakt zelf geen gebruik van ‘Face ID’-functionaliteit om betalingen te voltooien. Dit onderdeel wordt beheerd door de bank en de banking app. Gebruik van de dienst Het feit dat de dienst nadien niet gebruikt werd, heeft geen invloed op de geldigheid van de aankoop. Herroepingsrecht Streamz is een digitale dienst waarbij het abonnement onmiddellijk na een succesvolle betaling wordt geactiveerd. Hierdoor vervalt het herroepingsrecht vanaf het moment dat de klant de betaling bevestigt. Dit wordt duidelijk vermeld in onze aankoopflow. Op basis van bovenstaande blijft het afgesloten jaarabonnement geldig, en kunnen we geen terugbetaling uitvoeren. Met vriendelijke groeten, Stef Bontinckx Product Manager Streamz -- Liever minder e-mails van mij? Klikhier woensdag 8 oktober 2025 12:15:31 +0200, klachten@test-aankoop.be: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform