Fluvius - Intern
Dag meneer Sergooris,
Ik heb uw klacht goed ontvangen.
Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen.
De verplichting om een forfaitaire vergoeding voor een stroomonderbreking binnen de maand (30 kalenderdagen) aan te vragen, is vastgelegd in hetVlaams Energiedecreet van 8 mei 2009, meer bepaald inTitel IV, Hoofdstuk I, Afdeling IV/1. Deze afdeling werd ingevoerd door het decreet van 20 december 2013 en regelt de forfaitaire vergoedingen bij laattijdige (her)aansluiting en langdurige stroomonderbreking
De exacte termijn van 30 kalenderdagen voor het indienen van de aanvraag wordt ook bevestigd op officiële overheidswebsites, zoals Vlaanderen.be en Fluvius. De procedure luidt daar letterlijk:
“U dient de aanvraag voor uw vergoeding in bij netbeheerder Fluvius. Dit moet gebeuren binnen 30 kalenderdagen na de effectieve (her)aansluiting of na de stroomonderbreking.”
Samengevat:
De wettelijke basis is het Energiedecreet van 8 mei 2009, Titel IV, Hoofdstuk I, Afdeling IV/1.
De termijn van 30 dagen is dus decretaal vastgelegd en wordt verder uitgewerkt in het Energiebesluit van 19 november 2010.
Zie ook: s:www.vlaanderen.be/vergoedingen-van-netbeheerders-bij-laattijdige-heraansluiting-en-stroomonderbreking
Ik kan begrijpen dat uw ongenoegen hier niet mee is weggenomen, maar helaas kan ik geen andere wending geven aan uw dossier.
Met vriendelijke groeten,
Klachtenbeheer Fluvius
Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be
Verzonden: vrijdag 19 september 2025 10:31
Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be
Onderwerp: forfaitaire vergoeding langdurige ongeplande stroomonderbreking