Klacht
T. D.
Naar: Ford Motor Company (BELGIUM)
Beste, in 2018 kochten mijn echtgenote en ikzelf een Ford Ecosport aan bij de Ford verdeler te Aalst. Elk jaar lieten wij het onderhoud ook via een erkende verdeler/garage uitvoeren en tot voor kort hadden we amper 38000 km op de teller staan. Een relatief jong voertuig dus met weinig kilometers. Enkele weken terug verschijnt een melding oliedruk laag, gelukkig op 500 meter van de garage. Sneller kon ik er niet bij zijn. En gelukkig was dit geen halfuur eerder toen ik nog 120 reed op de E40. Kort na mijn bezoek aan de garage kreeg ik namelijk de melding dat dit een gekend probleem was met deze reeks van de Ecosport en de motor wellicht stuk was. Inderdaad... na verder onderzoek bleek het kwaad ondanks mijn onmiddellijk bezoek aan de garage reeds geschied. Kort samengevat: auto stuk, herstelling liep tegen 11000 euro aan. Maar nu komt het: wij vallen zonder auto, ikzelf verongeluk me net niet en onze wagen van 5 jaar met minder dan 40000 km is stuk. Ondanks dit alles komt Ford amper 2250 euro tussenbeide. En het is een gekend probleem... Ik vind het niet kunnen dat je in 2018 een nieuwe wagen aankoopt die na 5 jaar door een fout bij Ford stukgaat en men als klant bijna volledig opdraait voor de kosten. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Wij worden nu genoodzaakt hoge kosten te maken die enerzijds ongepland en onvoorzien zijn en waarvan anderzijds de oorzaak niet onder onze verantwoordelijkheid valt. Ondanks acties van de lokale garage te Ninove, verder geen nieuws van Ford en geen hogere tussenkomst. Het vertrouwen in Ford is nu volledig weg, net zoals een groot deel van ons spaargeld.
Berichten (4)
Ford Motor Company (BELGIUM)
Naar: T. D.
Geachte heer/mevrouw,Hartelijk dank voor uw email aan Ford Klantenservice.Uw aanvraag zal worden behandeld onder het nummer CAS-45937835-F9X7T5Om u beter van dienst te kunnen zijn willen wij u verzoeken de volgende gegevens aan te leveren:- Het e-mail adres en telefoonnummer van de klant- Het voertuigidentificatienummer (vin/chassis) van uw Ford. (een combinatie van 17 letters en cijfers)- De naam van zijn/haar officiële Ford verdeler- Schriftelijke toestemming (via email) om de verdeler te benaderen (i.v.m. AVG-wetgeving)Zodra wij bovenstaande gegevens hebben ontvangen zullen wij uw aanvraag verder in behandeling nemen en nemen dan z.s.m. contact met u op.Wij vragen om uw geduld tijdens wij uw dossier in behandeling nemen.Wij zijn telefonisch te bereiken van maandag tot vrijdag van 8:00 uur tot 18:00 uur via +32 2700 6776In het vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en in afwachting van uw reactie.Met vriendelijke groeten,Lovis KöpckeCentre de Relation Client, BelgiqueTel.:+32 (0)2 700 6776E-Mail:custfobe@ford.comS.A. Ford Motor Company (Belgium) N.V.Hunderenveldlaan 10, 1082 BrusselBTW BE 0404 955 204RPR BruxellesBank: BNP Paribas-Fortis 220-0040000-72PRIVACY AND CONFIDENTIALITY NOTICE:This email may contain privileged and confidential information. It is intended for the named recipients only. If you are not an intended recipient, please notify us immediately (by reply email) and delete this email from your system. Any use or retransmission without proper authorization is prohibited.Please be informed that your email address will be stored in our system for contacting you in conjunction to the handling of your case(s). You can object to receiving emails from the Ford CRC by sending a request tocustfobe@ford.comPPlease consider the environment before printing this email.------------------- Ursprüngliche Nachricht -------------------
T. D.
Naar: Ford Motor Company (BELGIUM)
Beste, ook al zijn we ondertussen moeten overgaan tot de aankoop van een ander voertuig omwille van aangehaalde feiten, hopen we toch op enige compensatie.Hierbij vindt u de gevraagde gegevens:- Het e-mail adres en telefoonnummer van de klant: sarah.heytselaer@telenet.be of tom.dw@telenet.be - Het voertuigidentificatienummer (vin/chassis) van uw Ford. (een combinatie van 17 letters en cijfers): WF01XXERK1JL28022 (stond ook op bestek in bijlage) - De naam van zijn/haar officiële Ford verdeler: THOEN (vroeger Van den Bossche) Aalst - Ninove (laatste 2 onderhoudsbeurten + bestek was te Ninove) - Schriftelijke toestemming (via email) om de verdeler te benaderen (i.v.m. AVG-wetgeving): JA
Ford Motor Company (BELGIUM)
Naar: T. D.
Geachte heer/mevrouw,Hartelijk dank voor uw email aan Ford Klantenservice.Uw aanvraag zal worden behandeld onder het nummer CAS-45937835-F9X7T5Om u beter van dienst te kunnen zijn willen wij u verzoeken de volgende gegevens aan te leveren:- Het e-mail adres en telefoonnummer van de klant- Het voertuigidentificatienummer (vin/chassis) van uw Ford. (een combinatie van 17 letters en cijfers)- De naam van zijn/haar officiële Ford verdeler- Schriftelijke toestemming (via email) om de verdeler te benaderen (i.v.m. AVG-wetgeving)Zodra wij bovenstaande gegevens hebben ontvangen zullen wij uw aanvraag verder in behandeling nemen en nemen dan z.s.m. contact met u op.Wij vragen om uw geduld tijdens wij uw dossier in behandeling nemen.Wij zijn telefonisch te bereiken van maandag tot vrijdag van 8:00 uur tot 18:00 uur via +32 2700 6776In het vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en in afwachting van uw reactie.Met vriendelijke groeten,Lovis KöpckeCentre de Relation Client, BelgiqueTel.:+32 (0)2 700 6776E-Mail:custfobe@ford.comS.A. Ford Motor Company (Belgium) N.V.Hunderenveldlaan 10, 1082 BrusselBTW BE 0404 955 204RPR BruxellesBank: BNP Paribas-Fortis 220-0040000-72PRIVACY AND CONFIDENTIALITY NOTICE:This email may contain privileged and confidential information. It is intended for the named recipients only. If you are not an intended recipient, please notify us immediately (by reply email) and delete this email from your system. Any use or retransmission without proper authorization is prohibited.Please be informed that your email address will be stored in our system for contacting you in conjunction to the handling of your case(s). You can object to receiving emails from the Ford CRC by sending a request tocustfobe@ford.comPPlease consider the environment before printing this email.------------------- Ursprüngliche Nachricht -------------------Gebruiksvoorwaarden|PrivacySINGLEMESSAGE_END------------------- Ursprüngliche Nachricht -------------------Von: CUSTFOBE@ford.com>Empfangen: Thu Nov 02 2023 14:20:20 GMT+0100 (Central European Standard Time)An: . Testaankoop klachtenbox@test-aankoop.be>Betreff: AW: Klacht - Ford Ecosport na 5 jaar reeds stuk - (CPTBE01907254-40) CRM:028500007Geachte heer/mevrouw,Hartelijk dank voor uw email aan Ford Klantenservice.Uw aanvraag zal worden behandeld onder het nummer CAS-45937835-F9X7T5Om u beter van dienst te kunnen zijn willen wij u verzoeken de volgende gegevens aan te leveren:- Het e-mail adres en telefoonnummer van de klant- Het voertuigidentificatienummer (vin/chassis) van uw Ford. (een combinatie van 17 letters en cijfers)- De naam van zijn/haar officiële Ford verdeler- Schriftelijke toestemming (via email) om de verdeler te benaderen (i.v.m. AVG-wetgeving)Zodra wij bovenstaande gegevens hebben ontvangen zullen wij uw aanvraag verder in behandeling nemen en nemen dan z.s.m. contact met u op.Wij vragen om uw geduld tijdens wij uw dossier in behandeling nemen.Wij zijn telefonisch te bereiken van maandag tot vrijdag van 8:00 uur tot 18:00 uur via +32 2700 6776In het vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en in afwachting van uw reactie.Met vriendelijke groeten,Lovis KöpckeCentre de Relation Client, BelgiqueTel.:+32 (0)2 700 6776E-Mail:custfobe@ford.comS.A. Ford Motor Company (Belgium) N.V.Hunderenveldlaan 10, 1082 BrusselBTW BE 0404 955 204RPR BruxellesBank: BNP Paribas-Fortis 220-0040000-72PRIVACY AND CONFIDENTIALITY NOTICE:This email may contain privileged and confidential information. It is intended for the named recipients only. If you are not an intended recipient, please notify us immediately (by reply email) and delete this email from your system. Any use or retransmission without proper authorization is prohibited.Please be informed that your email address will be stored in our system for contacting you in conjunction to the handling of your case(s). You can object to receiving emails from the Ford CRC by sending a request tocustfobe@ford.comPPlease consider the environment before printing this email.------------------- Ursprüngliche Nachricht -------------------Von: . Testaankoop klachtenbox@test-aankoop.be>Empfangen: Mon Oct 30 2023 19:39:52 GMT+0100 (Central European Standard Time)An: Ford CRC Vlaanderen custfobe@ford.com> FORD CRC VLAANDEREN custfobe@ford.com> custfobe@ford.com>Betreff: Klacht - Ford Ecosport na 5 jaar reeds stuk - (CPTBE01907254-40)WARNING: This message originated outside of Ford Motor Company. Use caution when opening attachments, clicking links, or responding.SINGLEMESSAGE_STARTJe hebt een klacht ontvangen vanTOM DE WAEGENEERDit bericht werd verstuurd vanaf ons klachtenplatform. We willen op deze manier een dialoog opstarten en geschillen tussen consumenten en bedrijven oplossen.Het is belangrijk te weten dat:- Test Aankoop niet tussenkomt bij het oplossen van het probleem met de consument en evenmin de gegrondheid van de klacht beoordeelt.- Deze klacht is momenteel openbaar gemaakt en dus zichtbaar op onze website.- De gebruiker kan op elk moment zijn klacht privé of openbaar maken.Hoe kan je een antwoord sturen naar de consument?Je dient enkel deze e-mail te beantwoorden zonder de referentie te wijzigen:CPTBE01907254-40.Heb je vragen over ons platform?refToken: 6112a506-d4b8-4811-80fd-8191adf334cbFord Ecosport na 5 jaar reeds stukNaam van de klantTOM DE WAEGENEERKlantreferentieKlantnummer: 32205Beschijving van de klachtBeste, in 2018 kochten mijn echtgenote en ikzelf een Ford Ecosport aan bij de Ford verdeler te Aalst. Elk jaar lieten wij het onderhoud ook via een erkende verdeler/garage uitvoeren en tot voor kort hadden we amper 38000 km op de teller staan. Een relatief jong voertuig dus met weinig kilometers. Enkele weken terug verschijnt een melding oliedruk laag, gelukkig op 500 meter van de garage. Sneller kon ik er niet bij zijn. En gelukkig was dit geen halfuur eerder toen ik nog 120 reed op de E40. Kort na mijn bezoek aan de garage kreeg ik namelijk de melding dat dit een gekend probleem was met deze reeks van de Ecosport en de motor wellicht stuk was. Inderdaad... na verder onderzoek bleek het kwaad ondanks mijn onmiddellijk bezoek aan de garage reeds geschied. Kort samengevat: auto stuk, herstelling liep tegen 11000 euro aan. Maar nu komt het: wij vallen zonder auto, ikzelf verongeluk me net niet en onze wagen van 5 jaar met minder dan 40000 km is stuk. Ondanks dit alles komt Ford amper 2250 euro tussenbeide. En het is een gekend probleem... Ik vind het niet kunnen dat je in 2018 een nieuwe wagen aankoopt die na 5 jaar door een fout bij Ford stukgaat en men als klant bijna volledig opdraait voor de kosten. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Wij worden nu genoodzaakt hoge kosten te maken die enerzijds ongepland en onvoorzien zijn en waarvan anderzijds de oorzaak niet onder onze verantwoordelijkheid valt. Ondanks acties van de lokale garage te Ninove, verder geen nieuws van Ford en geen hogere tussenkomst. Het vertrouwen in Ford is nu volledig weg, net zoals een groot deel van ons spaargeld.Gewenst resultaat SchadevergoedingBijgevoegde documenten MFP NINOVE23101313270.pdf MFP NINOVE23101313330.pdfMet vriendelijke groeten,TestaankoopGebruiksvoorwaarden| Privacy SINGLEMESSAGE_END
T. D.
Naar: Ford Motor Company (BELGIUM)
Vandaag krijg ik hetzelfde standaard bericht als een week geleden. Ik vermoed dat ik ondertussen niets moet doen aangezien ik alle gevraagde info reeds aangeleverd heb?
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten