Terug

Folderprijzen worden niet toegepast

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. R.

Naar: Carrefour Belgium

14/06/2020

Op zaterdag 6.6. kocht ik o.m. Iglo Veggie pompoen/quinoa in uw folder geprijsd voor 0.99 € maar aan de kassa aangerekend aan 2 €.Maandag 8.6. kocht ik bij de Carrefour o.m. opnieuw 6 pakjes Iglo veggie.Nu merkte ik de fout op het kasticket al direct na aankoop : ze werden opnieuw aangerekend aan 2 €/stuk ipv 0.99 €.Ik betaalde dus 6 x 2 € = 12 € ipv 6 x 0.99 € = 5,94 € dus 6,06 € te veel.De terugbetaling verliep allesbehalve vlot : de kassierster zond me naar het onthaal waar ik een jobstudent? eerst moest uitleggen hoe het kasticket, dat hij vreselijk ingewikkeld vond, is opgebouwd en die daarna ook niet begreep dat hetgeen de computer had uitgerekend niet juist zou zijn. Toen hij ook niet voldoende uitleg van de kassierster kreeg en het maar bleef duren, vroeg ik om de verantwoordelijke vd winkel te spreken : die was gaan lunchen en kwam niet meer terug. Er werd dan iemand bijgehaald die ook precies voor de 1ste maal een kasticket zag en, niettegenstaande mijn uitleg (op niveau lager onderwijs) + het tonen vd prijs in de folder, niets terzake doende opmerkingen maakte over andere producten die ik gekocht had en daarna apart moest gaan zitten om het ticket te bestuderenNa heel veel tijd kreeg ik mijn geld eindelijk terug met de opmerking dat het de schuld vd kassierster geweest was. Een sorry kon er niet af.Toen ik daarna thuis het ticket van mijn 1ste aankoop controleerde bleek dat natuurlijk ook verkeerd te zijn.Vandaag, woensdag 10.6., stelde ik echter vast dat de correctie nog steeds niet gebeurd is, ik kocht namelijk opnieuw de 6 Igloproducten veggie en ja terug werd 2 €/stuk aangerekend. De aangerekende prijzen controleren aan de kassa alvorens te betalen kan bovendien niet want het onderste stuk van het ticket met de kortingen en het totaalbedrag verschijnt pas na betaling!!! : tricky nietwaar? Dus eerst betalen om te zien dat het nog steeds niet klopt en dan de lijdensweg....Ik werd opnieuw naar het onthaal verwezen waar 3 personen er zich over bogen en beweerden dat het kasticket juist was en ik ongelijk had. Onder de indruk van de overmacht keerde ik onverricht naar huis terug om onmiddellijk vast te stellen dat ik wel degelijk gelijk had en ging dus opnieuw naar het onthaal. Na verloop van (zeer veel) tijd en nadat ik het opnieuw met handen en voeten had uitgelegd, kwam dan toch het inzicht dat de rekening inderdaad niet klopte.Maar alvorens ik mijn geld terug kreeg moest de bediende, in mijn bijzijn, toch eerst nagaan waar de fout op het ticket precies zat ook al had ik het haar al ontelbare keer gezegd, maar daar had ze duidelijk geen oren naar en werd op de koop toe zeer kregelig.Ik vroeg met aandrang om haar studie uit te stellen tot wanneer ik was terugbetaald en vertrokken omdat ik al genoeg tijd had verloren waarop ze vond dat zij diegene was die door mij haar tijd had verprutst!Ook ditmaal geen verontschuldigingen.Mijn bedenkingen :Hoeveel klanten werd er door Carrefour Market gedurende de twee weken dat de folder geldig was te veel aangerekend?Waarom wordt een fout niet rechtgezet als er door een klant nadrukkelijk op gewezen wordt? Neemt Carrefour bewust mensen in dienst die niet kunnen rekenen en is ook klantvriendelijkheid absoluut geen vereiste? De laatste jaren was het iets beter gesteld met de facturatie (vroeger waren er voortdurend vergissingen en ja zoals het cliché het zegt nooit in het voordeel vd klant), maar de laatste tijd gaat het terug de verkeerde kant op = zeer slechte verkoopstrategie.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform