Terug

Fnac weigert mij de aangekochte cadeaubonnen terug te betalen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. V.

Naar: FNAC BELGIUM

20/09/2023

Beste,Ik heb voor de aankoop van een Garmin Venu 2s horloge cadeaubonnen bij Fnac aangekocht voor 200 euro. Vervolgens heb ik het horloge aangekocht met deze bonnen + nog 149 euro (totaalprijs 349 €). Het horloge werd door Fnac verstuurd maar is nooit toegekomen. Pas 14 dagen na verzenddatum kon ik een klacht neerleggen bij Fnac (wat ik zeer laat vond en reeds van een slechte service getuigt) werd mij enkel de 149 euro terugbetaald. De 200 euro bleef onder de vorm van cadeaubon beschikbaar. Het horloge dat ik wilde kopen was echter niet meer beschikbaar bij Fnac waarop ik gevraagd heb de cadeaubonnen terug te storten. Dit werd tot 3 maal geweigerd door hen. Belangrijk is dat ik deze bonnen enkel gekocht heb voor dat specifieke horloge, wat ik dus nu bij een andere winkel zou willen bestellen. Dit kan ik dus voorlopig niet doen omdat Fnac mijn 200 euro vasthoudt als cadeaubon. Dit geld dient dus naar mij teruggestort te worden.

Berichten (1)

FNAC BELGIUM

Naar: F. V.

21/09/2023

Beste,Bedankt voor uw mail.In het geval dat een bedrag betaald werd via cadeaubon, wordt deze terugbetaald in vorm van een cadeaubon op uw Fnac account, u kan dit bedrag terugvinden onder: mijn bestellingen -- cadeaubon.U kan deze cadeaubon gebruiken bij de betaling van een bestelling door als betaalmethode te kiezen voor de optie Cadeaubon dan Mijn Fnac.be cadeaubonnen.Het is helaas niet mogelijk om een cadeaubon terug te betalen via bankoverschrijving.Dit is genoteerd in onze verkoopsvoorwaarden waarmee u akkoord gaat bij het plaatsen van uw bestelling op onze website:Artikel 10 - TerugbetalingDe terugbetaling van de producten in de in artikel 5.2 en 8 omschreven situaties gebeurt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen de 30 dagen na uitoefening van het recht. In het geval van het herroepingsrecht bedraagt deze termijn 14 dagen. Indien de klant een creditkaart heeft gebruikt, gebeurt de terugbetaling door de creditering van de bankrekening van de klant. Indien de klant betaald heeft met een debetkaart, moet hij zijn bankgegevens (IBAN) toevoegen aan zijn klantenaccount, zodat Fnac Direct de terugbetaling kan uitvoeren. Er wordt wel benadrukt dat, in geval van totale of gedeeltelijke betaling met elektronische cadeaucheques, deze noch cash, noch per cheque, noch per bankkaart kunnen terugbetaald worden. De terugbetaling van via cadeaucheques verrichte aankopen gebeurt uitsluitend via elektronische cadeaucheques tegen een bedrag gelijk aan het bedrag dat op die manier betaald werd. Geen enkele verzending onder rembours, om welke reden dan ook, wordt aanvaard.Alvast bedankt voor uw medewerking.Cordialement,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform