Terug

Fnac weigert een BTW factuur af te leveren

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. M.

Naar: FNAC BELGIUM

10/04/2024

Beste, Ik bestelde een professionele monitor Asus ProArt 32 aan €1.299,00 via uw webshop. Dit artikel is bestemd voor professionelen uit de video- en grafische sector. Ik kreeg hiervoor een factuur (geen kasticket), echter ontbreekt mijn BTW nummer op het document waardoor ik het niet kan indienen om mijn BTW terug te vorderen.Ik neem vandaag contact op met jullie klantendienst en krijg te horen dat Fnac.be geen BTW facturen aflevert omdat het een webshop is dat enkel bestemd is voor particulieren. Dit zou in de voorwaarden staan. Toch biedt Fnac.be producten aan voor professionelen en levert wel degelijk een factuur af, geen kastiscket. Het document in sé is dus correct: de BTW staat vermeld, alle nodige info staat erop. Zeer misleidend dus.Ik vraag enkel en alleen maar om mijn eigen BTW nummer toe te voegen aan mijn facturatiegegevens zodat dit document geldig is voor mijn fiscaliteit. Dit kan toch niet zo moeilijk zijn? Ik ben niet van plan om de BTW op zulk relatief hoog bedrag kwijt te spelen en vraag daarom dat mijn factuur wordt aangepast.

Berichten (3)

FNAC BELGIUM

Naar: L. M.

10/04/2024

Beste,Bedankt voor uw mail.Onze excuses voor het ongemak.Helaas kunnen wij facturen niet aanpassen zoals vermeld in onze algemene voorwaarden. Als uitzondering kunnen we echter het bedrag aan uw account op Fnac.be toekennen. Dit tegoed zal gedurende één jaar geldig zijn.U kunt dit tegoed gebruiken via Mijn bestellingen - Cadeaubon.We hopen op uw begrip.Met vriendelijke groeten,Cordialement,AlexWebshop Fnac.bewww.fnac.be

L. M.

Naar: FNAC BELGIUM

17/04/2024

Beste AlexJammer dat er zodanig veel weerstand wordt geboden langs jullie kant, terwijl ik alleen maar vraag om 1 lijn aan te passen aan de factuur. Als ik dit allemaal op voorhand had geweten, dan zou ik mijn BTW nummer gewoon hebben toegevoegd in het veld "extra adresgegevens" en daarmee was het opgelost (hetgeen wat ik nu wel heb gedaan in mijn account). Ik zal de factuur zo indienen en indien de fiscus mij hiervoor op de vingers zou tikken, zal ik verwijzen naar al mijn contactnames met Fnac. Ik kan ook perfect bewijzen dat ik de monitor enkel voor professionele doeleinden gebruik. Als de cadeaubon de enige actie/compensatie is die jullie hierin willen bieden, zal ik dat maar aannemen. Dan kan ik er misschien mijn gezinsleden tevreden mee maken tijdens de feestdagen. Voor mijn eigen professionele aankopen zal ik alleszins niet meer via Fnac bestellen nu ik weet hoet het zit met de facturen.Ik zie graag uw bevestiging tegemoet want momenteel staat het bedrag van de cadeabuonnen nog op €0 in mijn account.Met vriendelijke groeten,Lorenzo Mallaci

FNAC BELGIUM

Naar: L. M.

17/04/2024

Beste,Bedankt voor uw mail.We bevestigen dat de BTW toegevoegd werd op het saldo van uw Fnac.be account.U kan deze cadeaubon gebruiken bij de betaling van een bestelling door als betaalmethode te kiezen voor de optie Cadeaubon dan Mijn Fnac.be cadeaubonnen.Alvast bedankt voor uw medewerking.Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform