Terug

Fnac annuleert bestelling zonder geldige reden

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: FNAC BELGIUM

14/11/2023

Beste, ik bestelde op 11/11/2023, ten voordele van Black Friday/Weekend, een UE Boom 3 luidspreker zoals vele andere mensen. Een actie waarbij de prijs daalde van €140 naar €40, een mooie korting maar zeker niet uitzonderlijk tijdens deze periode.Vandaag kreeg ik dan ook, zoals vele anderen, een rare e-mail over betaalgegevens invoeren in je Fnac account indien je een bestelling annuleert. Ik heb helemaal geen bestelling geannuleerd! Toch was mijn bestelling geannuleerd en was ik verbaasd.Dan maar even gebeld naar de klantendienst waarbij ze me zeiden dat de prijs niet klopte. Tegen anderen zeiden ze dan weer dat de voorraad niet aanwezig was tegenover de vraag. Toch staat hetzelfde product weer te koop voor de volledige vraagprijs van €140.Ter compensatie krijg ik een cadeaubon van €10 als 'geste' van Fnac uit. Dit lijkt mij geen terechte compensatie, ik kan dezelfde luidspreker dus opnieuw kopen voor €130, een verschil van €90!Graag zou ik dus gewoon mijn bestelling ontvangen. De prijsdaling is niet ongewoon en lijkt mij volkomen normaal. Too good to be true zou ik dit niet noemen.We gaan uiteindelijk toch een verbintenis aan op het moment dat we de bestelling doen? Is dit dan maar gewoon eenzijdig? Dit is niet acceptabel.Bedankt.

Berichten (3)

FNAC BELGIUM

Naar: L. V.

14/11/2023

Beste,Bedankt voor uw mail.Zoals u wellicht hebt gemerkt toen u uw bestelling plaatste, was de prijs van het product dat u bestelde verkeerd.Door deze foutive prijsaanduiding zijn wij echter genoodzaakt je bestelling te annuleren.Wij verontschuldigen ons oprecht voor deze fout en voor de annulering van de bestelling. Wij hopen dat dit betreurenswaardige incident geen afbreuk zal doen aan uw loyaliteit, uw vertrouwen in ons merk en onze goede trouw.Wij danken je voor je begrip en hopen je binnenkort opnieuw van dienst te kunnen zijn.Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be

L. V.

Naar: FNAC BELGIUM

14/11/2023

Beste RaphaelHierbij is er dus geen deftige oplossing aangeboden. U geeft zelf aan dat ik zou gemerkt hebben dat de prijs van het product tijdens het bestellen fout zou zijn, maar dat is dus niet het geval. Dit leek mij een mooie aanbieding tijdens Black Friday, net als vele anderen. De korting is niet ongezien. Dat jullie zich niet aan jullie verbintenis willen of kunnen houden is jullie probleem, niet die van mij. Ik heb wel degelijk een verbintenis met jullie aangegaan tijdens het bestellen van dit product. Ik ga er vanuit dat jullie zich nog steeds aan deze verbintenis gaan houden en alsnog dit product opsturen zoals afgesproken. Ik hoop dat jullie ook niet telkens met andere excuses afkomen, zo heb ik van verschillende gedupeerden al verschillende redenen gehoord als: een betaling die zou tegengehouden zijn voor fraude en dus terugbetaald werd, dat de voorraad uitgeput was en bij mij dus dat de prijs niet correct zou zijn.Bedankt en nog een fijne dag verder.Lorenzo

FNAC BELGIUM

Naar: L. V.

15/11/2023

Beste,Bedankt voor uw mail.De wet laat niet toe dat een bedrijf een product met verlies verkoopt, voor dit verkoop waren wij heel laag onder de winstmarge.Wij hebben geen andere keuze gehad dan deze bestelling te annuleren. Als platform hebben wij de mogelijkheid een bestelling te weigeren. Hier werd deze net na het feesag van 11/11 en het weekend zo snel mogelijk geannuleerd.Alvast bedankt voor uw begrip.Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform