Terug

Flybox: verborgen gebreken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. B.

Naar: Orange

21/12/2022

Geachte,De Flybox werd die ik die ik begin deze maand aankocht samen met een abonnement (150 GB per maand) van 1 jaar werkt niet naar behoren, en heeft beperkte internetmogelijkheden. Het is onmogelijk om de huisdomotica, of andere toestellen, erop aan te sluiten voor externe toegang. Dit werd bij aankoop niet vermeld en op de doos wordt duidelijk als toepassing vermeld connected divices. Zie bijvoorbeeld: https://community.orange.be/t5/Internet-en-Fixed-Phone/Flybox-en-IP-camera-werkt-niet-Niet-kopen/td-p/68890. Na meer dan anderhalf uur bellen ('al onze medewerkers...') drie medewerkers gesproken die er duidelijk geen kennis van hadden de laatste vroeg mij even te wachten, maar legde de telefoon dicht. Pas na zeer lang zoeken werd duidelijk dat het om een door Orange zelf ingebouwde beperking ging (zie de link hierboven). De reclame is dus misleidend, het toestel geeft geen normale internettoegang en de service is beneden maats, en ik hang er een jaar aan vast. De communicatie is ellendig slecht. Ook omtrent de WPS-knop kon men geen antwoord geven. De handleiding is fout en de knop waarop WPS staat zou de reset zijn (dixit het klantencontant)! Mijn aankoop is nutteloos want ze dient o.m. voor de bewaking van een tweede verblijf.Mijn dringende vraag is ofwel de beperking opheffen, ofwel de mogelijkheid om zonder kosten het abonnement stop te zetten.Met vriendelijke groeten,Johan Blomme.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform