Terug

Fly deluxe pakket bij TUI AIRLINES BELGIUM

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. M.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

11/07/2018

Betreft : terugvlucht 25/6/2018 16u25 TB1434 vanuit Aeroporto Joao PauloII (PDL)Wij reserveerden voor de heen en terugvlucht het pakket Fly deluxe (220€/2 personen)Wij reserveerden dit pakket in de eerste plaats om in het eerste deel van het vliegtuig te kunnen zitten, omdat mijn vliegangst en gevoel van beklemming zo milder wordt. Bij de terugvlucht hebben wij geen extra zetelreservatie gedaan, omdat we zeker waren vooraan in het vliegtuig te zitten en omdat naast elkaar zitten niet echt een prioriteit is, maar wel wenselijk indien mogelijk. Op zondag 24/6 controleerde ik toch even, en er bleek plaats 3A en 3B aan ons toegewezen.Aan de incheckbalie kregen we echter de instapkaarten voor 3A en 20B en er was geen overleg mogelijk. Op het vliegtuig meldden wij het probleem aan de hoofdstewardess. Deze beweerde dat we geen recht hadden op plaatsen vooraan omdat we geen zetelreservatie hadden. Toen ik haar confronteerde met de uitleg van het pakket op de website, zei ze laconiek dat ik dan maar een klacht moest indienen. Nu is ‘in het voorste deel van het vliegtuig’, een ruime omschrijving, maar in een vliegtuig met 25 rijen is rij 20 zeker niet gelegen in het voorste deel. Bovendien zaten er vooraan in het vliegtuig, meer bepaald op de 2de en 4de rij, passagiers die dit pakket niet hadden bijbetaald. Dit merkten we omdat ze geen maaltijd kregen toebedeeld. Toen ik verder bleef aandringen zei ze dat ze een ‘beter plaats’ voor ons had. Toen we goed en wel verhuisd waren, bleek dat 25C en 25D te zijn. Ik moet u niet uitleggen dat dit de slechtste rij is in het vliegtuit. De laatste rij, stoelen staan rechter, stoelen kunnen niet naar achter, als de voorlaatste rij de stoelen naar achter zet raak je bijna beklemd, vlak voor 2 wc’s, en voor iemand met vliegangst een ware nachtmerrie. Kortom, als je voor een heen-en terugvlucht van 430€ een supplement van 220€ betaalt, verwacht je wel een betere behandeling. De vlucht ging van start en er was geen discussie meer mogelijk. Ik was ondertussen in paniek, maar probeerde het niet te laten merken. De hoofdstewardess was zo kortaf dat verder overleg niet meer mogelijk was. Hadden wij geen FLY deluxe pakket geboekt, dan zou ik zeker een extra stoelreservatie gedaan hebben om niet op deze afschuwelijke plaatsen te belanden. Doordat we nu de zekerheid dachten te hebben om vooraan te zitten hebben we dat niet gedaan.

Berichten (2)

TUI Belgium - TUIfly

Naar: C. M.

11/07/2018

Beste Wij hebben uw mail goed ontvangen.Hoe registreert u uw klacht?Via de website www.tuifly.be logt u in met uw familienaam en reserveringsnummer en daar kiest u voor de rubriek '˜Klacht indienen'. Eenmaal onze dienst naverkoop uw klacht ontving, zullen zij deze behandelen en u hier verder van inlichten.Met vriendelijke groetenMarliesCustomer Communication TeamTUI fly Belgium______________________________Original Message: Unsubscribe--This e-mail message has been scanned and no issues were discovered.Click here to report this email as spamEmail Disclaimer

C. M.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

11/07/2018

Geachte,Wij hebben de klacht 2 weken geleden EN vandaag nog eens ingediend op de door Tui 'geëiste wijze' zoals u hierboven beschrijft en de contactsheet ingevuld met alle gegevens en onze klacht. Als wij dat doen en op verzenden drukken is de klacht weg, en ontvangen wij geen enkele bevestiging. Hoe kunnen wij dan bewijzen dat we tijdig, binnen de door Tui 'geëiste termijn van 1 maand' klacht hebben ingediend? Ook op een aparte mail aan info@tui.be om ons een ontvangstbevestiging te sturen wordt niet geantwoord. Het is wel een eigenaardige werkwijze dat klachten enkel via de website kunnen worden ingediend en dat men dan zodoende geen enkel bewijs heeft, en dat er na 2 weken nog geen antwoord werd ontvangen. Dit lijkt mij geen reglementaire klachtenprocedure, vermits u eenzijdig kunt beweren dat u niets hebt ontvangen. Christiane MorrheyLambert Swinnen


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform