Beste,
Mijn vriend en ik wonen in een piepklein appartementje met amper elektrische toestellen. De chauffage is ook op elektriciteit maar die hebben we nog niet eens gebruikt. Eigenlijk is er weinig dat we effectief verbruiken, omdat we er heel bewust op letten enerzijds en anderzijds door het gebrek aan veel elektrische apparaten. Het enige dat altijd energie vraagt is uiteraard onze frigo met vriesvak. Verder laadt 's nachts de boiler op zodat we overdag warm water hebben. Veel meer dan dat verbruiken we niet. We hebben overal LED lampen, laden onze GSM 1 keer per dag op, en gebruiken soms eens 10 minuten de oven of 3 minuten de microgolfoven. Een keer per week draai ik een wasmachine en omdat het fornuis een echt energie slorp toestel is, koken we enkel op onze grillplaat die 700W is ten opzichte van 7500W voor het fornuis.
Verder heeft mijn vriend een computer, maar ook dat kan niet in die mate energie vergen, aangezien hij ook fulltime werkt en weinig tijd heeft om op zijn computer iets te doen. Behalve die zaken is er niks anders dat we verbruiken. En TOCH betalen wij minimum 300€ per maand aan de budgetmeter. Ik moet minstens 10€ per dag opladen. Dat is toch niet normaal? Ons buurmeisje in dezelfde appartementenblok betaalt maandelijks 75€. Oké ik weet dat Fluvius hogere tarieven hanteert maar zeg nu zelf of kom eens kijken hoe klein wij wonen: 300€ minimum per maand, dat is toch niet normaal?!!
Er moet ergens iets mislopen, anders is Fluvius echt een geldwolf. Want zulke bedragen betaalden mijn ouders nog niet in een huis met 3 slaapkamers en een garage. Niemand die wij kennen betaalt zoveel. Het is echt absurd.
Het OCMW zei gisteren dat dat een gigantisch bedrag is voor ons appartementje en ook de meneer van energie-inzichten van KBC die ik sprak aan de telefoon bevestigt ons vermoeden dat wij teveel betalen.
Maar Fluvius weigert medewerking in elke zin. In heb letterlijk al 5 keer aan een medewerker aan de telefoon van Fluvius gevraagd om die gratis energie scan waar wij door die budgetmeter RECHT op hebben. Ze reageren niet eens op deze vraag. We vragen al maanden en maanden om te komen kijken naar de meter, of er niks mee scheelt, of een onderzoek te doen naar deze buitensporige bedragen.
Maar Fluvius weigert!!!
En dat ondanks de analoge meter die we eerst hadden OOK defect is gebleken! Ook pas na veel zagen en vragen zijn ze toen komen kijken. En er bleek inderdaad een defect.
Waarom blijven zij ons zo minderwaardig behandelen? Waarom wordt elke vraag tot onderzoek resoluut geweigerd?
Waarom gaan ze niet in op onze vragen naar een gratis energie scan???
Het is ronduit schandalig!!
Toen ik belde om te vragen of de energie op naam van mijn vriendin mag komen, die geen schulden heeft bij Fluvius en wij dan een goedkopere leverancier konden nemen terwijl ik wel netjes de schuld blijf afbetalen van 180€per maand....
Ook dat wordt geweigerd.
Wij zijn verplicht te blijven bij Fluvius, en dat terwijl wij groene energie veel liever willen en beter zou zijn voor het milieu, en tegelijkertijd betaal ik 180€ elke maand af aan mijn schuld bij Fluvius en betalen we minimum 300€ per maand om stroom te hebben. Wij hebben het al zo krap maandelijks. En met al die feiten worden wij echt afschuwelijk behandeld door Fluvius. Ze weigeren ons recht op een scan of enig ander onderzoek.
Ik sta perplex van deze onterechte behandeling van Fluvius.
Onze hoop op hun begrip en medewerking of klantvriendelijkheid is volledig op. Met dit bedrijf valt niet te communiceren.
Daarom via het online platform van Testaankoop mijn twee vragen nog 1 keer:
waar blijft onze gratis energie scan en
waarom wordt een onderzoek steevast geweigerd...
Durven zij effectief zeggen dat 300€ per maand voor ons een normaal bedrag is???
Niels Vandecan en Lieze Menten