Beste, Op 15 november 2022 hebben wij een brief ontvangen van Fluvius, waarin staat dat wij een administratiekost hebben omwille van laattijdige melding lokale productie, als gevolg van de laattijdige melding van onze zonnepanelen. Wij hebben hiervoor contact opgenomen met Fluvius groene stroom. Wij zijn van mening dat deze boete niet tot ons komt. Hieronder motiveer ik graag waarom: De woning waarop deze zonnepanelen liggen betreft een nieuwbouwwoning. De zonnepanelen werden door de bouwheer aangekocht, geplaatst en gekeurd. Deze werden op 29/10/2020 gekeurd door de bouwheer. Op 1/03/2021 werden ze gemeld bij Fluvius door de bouwheer.Wij kochten pas op 22 maart 2021 deze nieuwbouwwoning aan met deze zonnepanelen inbegrepen.Doordat wij het huis pas veel later hebben aangekocht zijn wij van mening dat dit niet onze verantwoordelijkheid is maar die van de bouwheer van het huis. Dit heeft een medewerker van Fluvius, die we telefonisch contacteerden, ook zo opgenomen in het dossier die hij opende voor ons. Hij vertelde ons dat we moesten afwachten tot iemand van Fluvius contact met ons zou opnemen. Dit deden we ook tot we een eerste herinnering van betaling kregen in december. Wij hebben opnieuw contact opgenomen met groene stroom. Deze dame vertelde ons dat het dossier inderdaad lopend is maar dat het nog niet verwerkt is. We moesten nog even afwachten. Afgelopen donderdag 12 januari 2023, kregen wij een brief van ingebrekestelling. Uiteraard zijn wij hier wel wat van aangedaan want wij willen absoluut geen problemen. Hierdoor hebben wij opnieuw contact opgenomen met groene stroom, zij vertelde ons dat we naar een andere dienst moesten bellen, optie 5. Dit deden we ook. Deze vriendelijke! dame vertelde ons dat we niet bij de juiste persoon waren, maar bij groene stroom moesten zijn. Ze wilde ons toch helpen en ervoor zorgen dat we niet opnieuw moesten inbellen. Zij haalde er een collega van groene stroom bij. Opnieuw hebben wij het probleem uitgelegd en werd ons lopend dossier erbij gehaald. Alles werd genoteerd. Deze dame vertelde ons dat we binnen de 5 werkdagen zouden opgebeld worden door iemand van Fluvius. Indien niet moesten we zelf eens terugbellen. Tot op heden heeft er ons nog niemand telefonisch gecontacteerd hieromtrent. Wij wachten al op telefoon sinds de eerste brief van november. Ondertussen is de betaling nog niet opgeschort en krijgen wij brieven. Ook de bouwheer reageert niet op onze mail. Nu we de brief, van ingebrekestelling, hebben ontvangen waarin gesproken wordt van gerechtelijke stappen, beginnen we ons uiteraard zorgen te maken. Sinds november wachten wij op een reactie van Fluvius. Wij willen uiteraard geen gerechtelijke stappen maar wij zijn van mening dat deze boete niet voor ons is.