Terug

Fluvius reageert niet op betwisting factuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. D.

Naar: FLUVIUS

15/01/2023

Beste, Op 15 november 2022 hebben wij een brief ontvangen van Fluvius, waarin staat dat wij een administratiekost hebben omwille van laattijdige melding lokale productie, als gevolg van de laattijdige melding van onze zonnepanelen. Wij hebben hiervoor contact opgenomen met Fluvius groene stroom. Wij zijn van mening dat deze boete niet tot ons komt. Hieronder motiveer ik graag waarom: De woning waarop deze zonnepanelen liggen betreft een nieuwbouwwoning. De zonnepanelen werden door de bouwheer aangekocht, geplaatst en gekeurd. Deze werden op 29/10/2020 gekeurd door de bouwheer. Op 1/03/2021 werden ze gemeld bij Fluvius door de bouwheer.Wij kochten pas op 22 maart 2021 deze nieuwbouwwoning aan met deze zonnepanelen inbegrepen.Doordat wij het huis pas veel later hebben aangekocht zijn wij van mening dat dit niet onze verantwoordelijkheid is maar die van de bouwheer van het huis. Dit heeft een medewerker van Fluvius, die we telefonisch contacteerden, ook zo opgenomen in het dossier die hij opende voor ons. Hij vertelde ons dat we moesten afwachten tot iemand van Fluvius contact met ons zou opnemen. Dit deden we ook tot we een eerste herinnering van betaling kregen in december. Wij hebben opnieuw contact opgenomen met groene stroom. Deze dame vertelde ons dat het dossier inderdaad lopend is maar dat het nog niet verwerkt is. We moesten nog even afwachten. Afgelopen donderdag 12 januari 2023, kregen wij een brief van ingebrekestelling. Uiteraard zijn wij hier wel wat van aangedaan want wij willen absoluut geen problemen. Hierdoor hebben wij opnieuw contact opgenomen met groene stroom, zij vertelde ons dat we naar een andere dienst moesten bellen, optie 5. Dit deden we ook. Deze vriendelijke! dame vertelde ons dat we niet bij de juiste persoon waren, maar bij groene stroom moesten zijn. Ze wilde ons toch helpen en ervoor zorgen dat we niet opnieuw moesten inbellen. Zij haalde er een collega van groene stroom bij. Opnieuw hebben wij het probleem uitgelegd en werd ons lopend dossier erbij gehaald. Alles werd genoteerd. Deze dame vertelde ons dat we binnen de 5 werkdagen zouden opgebeld worden door iemand van Fluvius. Indien niet moesten we zelf eens terugbellen. Tot op heden heeft er ons nog niemand telefonisch gecontacteerd hieromtrent. Wij wachten al op telefoon sinds de eerste brief van november. Ondertussen is de betaling nog niet opgeschort en krijgen wij brieven. Ook de bouwheer reageert niet op onze mail. Nu we de brief, van ingebrekestelling, hebben ontvangen waarin gesproken wordt van gerechtelijke stappen, beginnen we ons uiteraard zorgen te maken. Sinds november wachten wij op een reactie van Fluvius. Wij willen uiteraard geen gerechtelijke stappen maar wij zijn van mening dat deze boete niet voor ons is.

Berichten (8)

FLUVIUS

Naar: K. D.

16/01/2023

Beste mevrouw DemeyereIk heb hiervoor een dossier opgestart met referentie 2000021379.Ik neem contact op met de bevoegde dienst van Fluvius en zal u terug contacteren van zodra ik over meer informatie beschik.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

K. D.

Naar: FLUVIUS

24/01/2023

Goeiemorgen, We zijn nu reeds een goeie week verder ofwel sinds november bijna 3 maanden verder en nog steeds geen oplossing of reactie meer gekregen. Alsook nog steeds geen telefonisch contact gehad van Fluvius. Die mij nota bene binnen de 5 werkdagen gingen opbellen. Kleine update sinds mijn post van 15/01:De bouwheer heeft gereageerd op mijn mail in verband met de factuur. Hij heeft op zijn beurt ook contact opgenomen met Fluvius. Zij hebben opnieuw een dossier geopend. Jullie hebben nu twee partijen gehoord. Die beide aangeven dat er een fout is gebeurd in briefwisseling. Toch is er hier nog geen reactie opgekomen van jullie kant…Hoeveel dossiers moeten er geopend worden tot jullie de puzzelstukjes bij elkaar leggen en een probleem oplossen? Jullie brief van ingebrekestelling is nu ondertussen een 14 dagen geleden. Ik verwacht dus elk moment een brief van een incassobureau. Wie zal voor deze kosten opdraaien? Met vriendelijke groeten,

FLUVIUS

Naar: K. D.

24/01/2023

Beste mevrouw DemeyereIk heb uw bericht goed ontvangen.Ook het contact met de bouwheer werd geregistreerd en overgemaakt aan de dienst Groene Stroom van Fluvius.Ik heb hen zonet een reminder gestuurd, met de vraag uw dossier zo snel mogelijk te bekijken en mij hierover te informeren.Ik zal u dan nog op de hoogte brengen.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: K. D.

06/02/2023

Beste mevrouw DemeyereOndertussen heb ik feedback ontvangen van de dienst Groene Stroom van Fluvius.Men is bereid om de factuur op uw naam te annuleren, echter heeft men hiervoor een schriftelijke verklaring nodig van de bouwheer, waarin deze meldt dat hij de kosten voor laattijdige melding op zich zal nemen.Mogelijks kan het mailverkeer tussen u en de bouwheer waarnaar u verwijst in uw klacht, hiervoor het nodige bewijs aanleveren.Kan u mij bijgevolg kopie van het mailverkeer bezorgen, indien hierin duidelijk vermeldt staat dat hij de kosten zal dragen?Graag ontvang ik van u ook het betrokken factuurnummer, of kopie van de factuur. Ik zelf heb geen toegang tot de facturatie en dan kan uw factuur sneller teruggevonden worden in het systeem.Ik wacht uw reactie af.Alvast bedankt voor de medewerking.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

K. D.

Naar: FLUVIUS

09/02/2023

Beste, In bijlage kan u een getekend document terugvinden van de bouwheer. Alsook de facturen die ik van jullie ontving. Alvast bedankt! Met vriendelijke groeten,

FLUVIUS

Naar: K. D.

09/02/2023

Beste mevrouw DemeyereBedankt voor de documenten.Ik bezorg deze aan de betrokken dienst en zal u terug contacteren van zodra ik meer informatie heb.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: K. D.

10/02/2023

Beste mevrouw DemeyereBedankt voor de documenten.Ik bezorg deze aan de betrokken dienst en zal u terug contacteren van zodra ik meer informatie heb.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: K. D.

14/02/2023

Beste mevrouw DemeyereIk kreeg zonet bevestiging dat, aan de hand van de door u aangeleverde documenten, men bereid is om de factuur op uw naam te crediteren. U zal hiervoor dus binnenkort een creditnota ontvangen.Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform