Terug

Fluvius laat deurwaarder innen voor een factuur geannuleerd in 7/2021

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. M.

Naar: FLUVIUS

15/02/2022

Beste, bij toeval zag ik dat op uw afrekening van sept. 2020 de eindmeterstanden stonden van 2917 voor de dag en 2595 voor de nacht (14/9/2020). Factuur was € 1.089.51. Echter Elegant, dit was de volgende leverancier, schrijft dat zij van Fluvius de volgende meterstanden hadden doorgekregen:1563 en 2105. Met als gevolg dat er over voor alleen de dag al 1500 kWh dubbel gefactureerd is. Nu bleek gisteren dat de factuur van € 1.089,51 volledig geannuleerd is in juli 2021. Dit is dus ruim 7 maanden geleden. Toch ben ik nog steeds (sinds 4/2021) € 50,00 per maand aan het afbetalen voor diezelfde factuur, aan het incassobureau wat u heeft ingeschakeld. Inmiddels heb ik € 600,00 afbetaald, voor een factuur die eigenlijk niet eens bestaat. Maar mijn geld terug krijgen? Ja, de € 250,00 die jullie van Flanderijn hebben doorgestort gekregen, en de rest zal iedere keer doorgestort worden als jullie iets van Flanderijn ontvangen. En dat kan dus nog wel even duren, bovendien moet ik dus maand na maand maar controleren of ik inmiddels alles terug heb? Het is mijn geld en ik wil het nu terug. Daarbij werd er gisteren gezegd, dat er nog een tegoed was (los van deze factuur) van € 150,00, vandaag was dat er nog maar € 46, maar nu blijkt dat tegoed ook opeens vereffend te zijn met een nog openstaande factuur??? (van hetzelfde bedrag of?). Ik zou graag willen weten welke factuur verrekend is.En dan wordt mij eerst gezegd, u moet zich geen zorgen maken want dit contract is volledig afgesloten, u hoeft ons niets meer te betalen... Nee, maar jullie mij wel... Dan krijg ik te horen we konden u niet terugbetalen, want we hadden geen bankrekening van u. Nee, dat kan kloppen, maar u had wel al 7 maanden lang dat dossier bij het incassobureau kunnen afronden, of mij proberen te contacteren, maar dat is niet gebeurt. En nu moet ik nog ik weet niet hoe lang blijven wachten op mijn eigen geld??? Sorry, dit vind ik erover. Ik zat in budgetbeheer en moest leven van € 50,00 p.m. en nu blijkt dat jullie gewoon blijven incasseren, voor iets waarvan jullie al lang weten dat het onterecht is. En ik was waarschijnlijk nog aan het afbetalen geweest tot ergens in 2023!!! Als mijn oog hier niet per toeval op gevallen was. En zo is het zeker ook heel toevallig dat ik die geannuleerde factuur nooit heb gezien, net zo min als de factuur waarmee een ander tegoed vereffend zou zijn?

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: D. M.

25/02/2022

Geachte Wij hebben betreffende klacht geregistreerd onder referentie 2L klacht ref.2000016993 op naam van Dhr.Dirk MeurkensTegelijkertijd koppelen wij deze klacht aan een andere melding via Test-Aankoop ref: CPTBE01466208-53 onder Fluvius referentie 2L klacht ref.2000016992 op naam van Mevr.Anthonia VerberkVolgens intern overleg met de betrokken dienst Energieleveringen zouden beide partijen in het echt gescheiden zijn.Door laattijdige melding voor overdracht van de nutsvoorzieningen in combinatie met een prepaidmeter, lijkt het of de facturatie door en betalingen aan Fluvius voor beide partijen niet duidelijk zijn.Een complex dossier waar ik toch enige tijd voor nodig heb om alles grondig correct te analyseren!Van zodra nieuwe ontwikkelingen gekend zijn m.b.t. de voortgang van dit dossier zal ik de tijd nemen jullie hiervan op de hoogte te brengen.Steeds tot jullie dienst!NOTA: ik ben in verlof van DO-NM 24/02 tem DI 08/03/2022Fijne dag verder....maar nog meer: houd het veilig, in alle rust en geef rekenschap aan de belangen van de algemene gezondheid voor jezelf, je dierbaren en je omgeving!Cindy EyckmansKlachtencommissieKlantendienst - Actieve KlantgerichtheidPostbus 609090 Melleklachtencommissie@fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform