Terug

Fishing fraude

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. G.

Naar: Worldline

08/10/2024

Beste medewerker, Na vele tientallen jaren abonnee geweest te zijn(op hetzelfde adres) heb ik mij terug klant gemaakt omwille van een geldelijk fraudegeval waar ik als goede huisvader niet bovenuit geraak. Op 14.02.2024 werd ik opgelicht door een fraudeur die beweerde van Cardstop te zijn. Dom als ik was door een erge stressperiode, omwille van familiale oorzaken, liet ik mij volledig gaan op de eisen van de beller en kon de fraudeur zijn fishing gang gaan en mij €2024 ontfutselen. Diezelfde morgen liet ik mijn kaarten blokkeren en ging ik naar de Politie. Ook stuurde ik naar alle nodige overheidsinstanties mijn fraudegeval, ook naar mijn KBC bank en KBC verzekering. Eerst had het gerecht niet de nodige manschappen om het dossier te behandelen, kort nadien werd de zaak opnieuw geopend en op 21 mei 2024 werd het verdict toegestuurd , ik citeer: " De dader(s) van de feiten kon(den) niet geïdentificeerd worden. Ik heb daarom beslist het dossier af te handelen zonder strafvervolging" getekend Procureur des konings Heb ik hiervoor mijn 12 maand legerdienst volbracht en 40 jaar gewerkt en als 74 jarige steeds mijn belastingen betaald ? Als technisch bediende is mijn verstand te klein om dit denkpatroon van een Procureur te vatten. Als een bank geld overmaakt aan een firma of persoon zijn daar toch gegevens van te vinden. In mijn geval zou het gaan om MOL*redableB.V. Ik heb ook een vermoeden dat er data lekken zijn bij de firma Booking.com want ik gebruikte die KBC Gold kaart alleen om reizen te boeken (omdat die een gratis reisverzekering omvat)

Berichten (1)

Worldline

Naar: A. G.

15/10/2024

Beste Allereerst zijn we zo vrij erop te wijzen dat we de dossiers beheren in opdracht van de banken. Door de medewerking aan de transacties (=het gebruik van de kaartlezer) is het voor onze diensten onmogelijk om deze transactie te recupereren. Indien de kaarthouder niet akkoord gaat met onze beslissing dient deze zijn klacht te richten tot zijn bank, in dit geval KBC. Met vriendelijke groeten. Hilde VD Fraud Dispute Officer Issuing Dispute Fraud Tel.:+32 (0)2 205.85.85 Chaussée de Haecht 1442 Haachtsesteenweg 1130 Brussels Belgium s:mijnkaart.be s:macarte.be Hoe contact met ons opnemen? Via e-mail: door een antwoord te sturen op dit e-mailbericht via de 'reply' functie. Het is belangrijk dat u op deze manier contact met ons opneemt voor een vlotte opvolging van uw dossier (niet onder vorm van het opstellen en versturen van een nieuwe e-mail.)Via telefoon: +32 (0)2 205 85 85. (na uw taalkeuze, kies optie 2, en voer snelcode 1200 in om rechtstreeks doorgeschakeld te worden met een medewerker.)* Vermeld altijd de referentie die bovenaan deze e-mail staat.

Bemiddeling door Testaankoop 30 oktober 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform