Terug

Financiële schade door foutieve informatieverschaffing

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. R.

Naar: PIDPA

18/02/2019

Beste heer/mevrouw,vrijdag 8/2/19 nam mevrouw M.G. van Pidpa telefonisch contact op met ons n.a.v. de vragen verwoord in onze mail naar Pidpa dd.07/02/2019 (hieronder integraal toegevoegd). Dankzij haar heldere toelichting kwamen wij tot de vaststelling dat wij aanzienlijke financiële schade ondervinden door foutieve informatieverschaffing van één van de medewerkers van Pidpa. Mevrouw M. gaf mee dat we steeds een mail naar de klachtenbehandelaar konden versturen en verzekerde ons dat klachten steeds met de nodige professionaliteit worden behandeld. Wij verhuisden vorig jaar naar ons huidig adres. Daarvoor woonden wij te 2300 Turnhout, zoals Pidpa kan nakijken in hun systeem. De vorige eigenaars van het huis hadden een putboring geïnstalleerd op de woning en wij stelden vast dat er geen watermeter van Pidpa meer aanwezig was. Aangezien wij hier niet mee vertrouwd waren namen wij contact op met Pidpa om te vragen of alles voor hen in orde was. Het antwoord luidde dat voor Pidpa op deze manier alles in orde was en wij geen verdere correspondentie meer van Pidpa gingen ontvangen, aangezien wij geen Pidpawater afnamen. Wij stonden los van Pidpa. Aangezien er duidelijk werd gemaakt dat de kous hiermee voor Pidpa af was, lieten wij, volgens de richtlijnen van het VMM, een controle uitvoeren op drinkbaarheid,... van het water. De kostprijs hiervoor: 74,37 EUR. De putwaterboring werkte niet naar behoren. Aangezien wij los stonden van Pidpa, lieten wij de installatie nakijken. De factuur die wij hiervoor achteraf voor ontvingen: 845,19 EUR. Dit betekende voor ons tot hiertoe een kostprijs van 919,56 EUR, louter om water te hebben in onze woning. U kan zich onze verbijstering indenken toen wij plots een brief in de bus kregen van Pidpa aangaande private waterwinning. Plots vernamen wij dat er saneringskosten gingen aangerekend worden. Mevrouw M. deelde ons mede dat dit ten bedrage zou zijn van 320 EUR/jaar (Pidpa + VMM). Als u bedenkt dat onze laatste volledige jaarafrekening van Pidpa (27/01/2017 - 25/01/2018) slechts 184,80 EUR vermeldde, inclusief waterverbruik, sanering,... begrijpt u dat wij verbouwereerd waren. Wij dienen plots 140 EUR/jaar méér te betalen terwijl wij geen Pidpawater afnemen. Het spreekt voor zich dat - indien men ons ten tijde van onze verhuis had medegedeeld dat er saneringskosten ten belope van 320 EUR/jaar gingen aangerekend worden - wij ons dadelijk volledig door Pidpa hadden laten voorzien van water zodat wij onze jaarkost van 184,80 EUR konden behouden. Doordat men ons meedeelde dat wij los stonden van Pidpa hebben wij financieel nadeel ten belope van 1133,93 EUR (74,37 EUR + 845,19 EUR + 140 EUR) ondervonden. Wij zijn altijd zeer correcte klanten geweest van Pidpa. U begrijpt onze frustratie over de situatie. Mevrouw M. heeft ons intussen juiste informatie verschaft. Wij hadden graag vernomen hoe Pidpa deze situatie gaat rechtzetten. Mail dd.07/02/2019Beste heer/mevrouw,ik nam reeds telefonisch contact op met uw diensten, doch men moest het antwoord (voorlopig) schuldig blijven. Recent verhuisden mijn vrouw en ik naar Rijkevorsel. Heden ontvingen wij een brief omtrent aanmelding private waterwinning. De vorige eigenaars hebben een putboring laten installeren op het huis. Als nieuwe eigenaars lieten wij, volgens de richtlijnen van het VMM, een controle uitvoeren (drinkbaarheid van het water,...). Deze (kostelijke) controle moeten wij regelmatig opnieuw laten uitvoeren. Wij namen bij onze recente verhuis eveneens contact op met Pidpa om te vragen of alles voor jullie diensten in orde was. Aangezien wij geen Pidpawater afnamen, luidde het antwoord dat het voor Pidpa op deze manier in orde was en wij verder geen correspondentie meer van jullie gingen ontvangen.Wij zijn dan ook zeer verrast met de brief inzake aanmelding private waterwinning. Concreet hadden wij graag vernomen:1) Is het (na onze bovenstaande uiteenzetting) wel correct dat de vermelde saneringkosten bovenop de controlekosten van de putboring komen? Voor Pidpa was daarbij ook alles in orde?2) Het lijkt alsof men ons een heffing voor heel 2018 wil aanrekenen. Dat is, gelet onze recente verhuis, niet correct. Een gedeelte van 2018 woonden wij immers nog in Turnhout. Dit kan u ongetwijfeld nakijken in uw bestanden. 3) Hoeveel bedragen de saneringskosten waarvan sprake is? Wij zijn sowieso zeer zuinige groene mensen. Hopelijk hebben wij voldoende informatie verschaft zodat u onze vragen kan beantwoorden. Indien u nog bijkomende inlichtingen nodig heeft, mag u ons te allen tijde contacteren op het nummer: 047X/XX.XX.XX. Wij kijken uw antwoord graag tegemoet.

Berichten (2)

PIDPA

Naar: J. R.

18/02/2019

Geachte heer,mevrouw Bedankt voor uw e-mail. U mag van ons uiterlijk binnen 15 werkdagen een antwoord verwachten. Wanneer u ons een overnameformulier bezorgde, ontvangt u de bevestiging binnen 4 weken.Voor dringende vragen of interventies kan u ons telefonisch bereiken op 0800 90 300. Uw verhuis regelen, openstaand saldo nakijken of klantgegevens aanpassen? Bekijk op s:www.pidpa.be/contactonline onze webselfservices ! Met vriendelijke groeten, Pidpa Uw waterbedrijf Deze mail is automatisch gegenereerd. Rechtstreeks reageren is niet mogelijk.

J. R.

Naar: PIDPA

10/04/2019

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform