Terug

Fiets is alweer stuk, afspraken worden niet nagekomen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. H.

Naar: Bizbike

29/01/2020

Beste,Via de website van GVA bestelde ik een elektrische fiets van Veloci, waarbij ik 1349 euro betaalde voor een stadsfiets met middenmotor, zonder slot en zonder fietstassen. De problemen met deze fiets stapelen zich echter op. Hierbij een overzicht:- 22/11/19: bij levering was een probleem met mijn spatbord dat de leverancier niet kon oplossen. Bizbike werd gecontacteerd en een afspraak (6/12) werd gemaakt.- 6/12/19: Wegens ziekte van technieker werd deze uitgesteld waarna een nieuwe afspraak (14/12) werd gemaakt.- 14/12/19: de technieker kwam niet opdagen op het afgesproken uur, maar wel later, waardoor ik te laat kwam op mijn afspraak. Hij herstelde het probleem wel.- 14/12/19: diezelfde dag nog ontstond er een probleem met mijn trappers. Er was even onduidelijkheid, maar nadat het probleem zich zowel links als rechts manifesteerde, probeerde ik contact op te nemen met Bizbike.- 18/12/19: poging om telefonisch contact op te nemen met Bizbike, maar twee keer wachtmuziek en niemand aan de lijn gekregen.- 27/12/19: Opnieuw poging om telefonisch contact op te nemen. Wegens feestdagen en gewijzigde contacturen kon dit niet eerder gebeuren, aangezien ik tijdens mijn werkuren niet kan telefoneren. Melding dat Bizbike gesloten was tot 6 januari. Via support-functie werd het probleem duidelijk omschreven.- 07/01/20: herhalingsbericht via support-functie, waarna op 8/1 een voorstel werd gedaan tot compensatie en afspraak, die echter niet helemaal vervolledigd werd. Nadien geen reactie meer, ondanks dat ik op 10/1 zou gecontacteerd worden en nadien meermaals de vraag stelde via de support-functie (11, 13 en 14/1).- 15/01/20: opnieuw telefonisch contact opgenomen. Ongenoegen werd geuit en een nieuwe afspraak werd gemaakt op 24/1 voor 8u. De afspraak werd gemaakt dat de normale 'uittesttermijn' van 14 dagen nog loopt tot 31 januari aangezien de fiets nog niet uitgetest kon worden (119km mee gefietst, terwijl ik normaal 150km per week fiets).- 24/01/20: technieker is niet langsgekomen op afgesproken tijdstip. Na een bericht in de support-functie nam Bizbike wel zelf het initiatief om me op te bellen. Een nieuwe afspraak werd gemaakt op 25/01 tussen 8u en 9u het tijdstip werd hier benoemd door Bizbike zelf.- 25/01/20: technieker opnieuw niet langsgekomen op afgesproken tijdstip. Dit werd opnieuw via de support-functie gemeld- 27/01/20: afgesproken compensatie (fietszakken) werd correct ontvangen. Bizbike nam telefonisch contact op met een nieuwe afspraakmogelijkheid op dinsdag 28/1, wat niet haalbaar is gezien mijn werk. Wegens beperkte telefonische contacturen, kon ik hen dit niet laten weten. Op woensdag 29/1 werd opnieuw contact opgenomen door Bizbike, maar ook hier was het niet mogelijk om hen terug te bellen tijdens hun openingsuren. Eerstvolgende mogelijkheid hierbij is vrijdag 31 januari.Kortom, mijn elektrische fiets, waarvoor ik 1349 euro betaalde, staat ondertussen al meer dan 2 maanden stil in mijn garage. Ondertussen ben ik ook gedwongen om mijn verplaatsingen met de auto te maken, waardoor ik heel wat extra brandstofkosten had terwijl die elektrische fiets net de filetijd moest beperken en een bijdrage moest leveren aan beperktere impact op het klimaat. Er zijn ook reeds 4 momenten geweest waarop de technieker van Bizbike zou langskomen, maar dit nooit op de afgesproken tijdstippen was. Een zeer vervelende zaak.Aangezien Bizbike gemaakte afspraken nooit nakomt, lijkt het me momenteel de beste optie dat Bizbike me het volledige bedrag van 1349 euro terugbetaald, en een extra compensatie voorziet voor de extra kosten en inspanningen die dit me reeds koste. De fiets kan nadien dan terug opgehaald worden, aangezien ik me genoodzaakt zie niet langer gebruik te maken van de service van Bizbike.

Berichten (3)

Bizbike

Naar: A. H.

30/01/2020

Beste mevr Heremans,Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen en betreuren ten zeerste wat u de voorbije 2 maanden overkomen is.Deze gang van zaken is zeker niet wat wij beogen. En wij begrijpen dan ook dat zoveel pech bij het maken van afspraken, voor heel wat frustratie kan zorgen.Uitzonderlijkerwijs hadden wij u het niet-tevreden-geld-terug-recht toegestaan tot het einde van deze maand.Wij houden ons dan ook aan deze belofte, zullen de fiets komen ophalen en geven aan de krant door dat uw centen teruggestort dienen te worden.Deze ophaling hebben wij komende woensdag 5 februari ingepland.Kan u ons deze afspraak zo spoedig mogelijk bevestigen aub? De avond voordien zal u per mail en sms het tijdsbestek ontvangen.En kan u ons ook het rekeningnummer bezorgen, waarop er teruggestort dient te worden.Alvast bedankt voor uw medewerking en nogmaals onze excuses voor de geleden ongemakken!Uw klantnummer is 049096.Mocht u nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet ons opnieuw te contacteren.Veel fietsplezier in een spetterend 2020!Met vriendelijke groet,Si vous avez d'autres questions, n'hésitez pas à nous contacter à nouveau.Joyeuses fetes!Cordialement,Happy 2020!Best regards,Pedro klantendienst

Bizbike

Naar: A. H.

03/02/2020

Beste,Aangezien er hierbij geen sprake is van een schadevergoeding voor twee maanden zonder elektrische fiets, ben ik nog steeds niet echt tevreden met jullie voorstel.In tussentijd kan u alvast het geld overschrijven naar BE74 0018 1282 4007. Wanneer dit geld ontvangen werd, kan de fiets opgehaald worden. Dit kan zowieso niet deze woensdag, aangezien ik moet werken en ik niemand kan voorzien die beschikbaar is. Vrijdag 14 februari is hier wel veel ruimte toe. Andere dagen kunnen eventueel, indien 1 uur voor aankomst telefonisch contact wordt opgenomen. Gelieve dan steeds wel tijdig te verschijnen, aangezien ik hier iemand voor zou laten komen.AnnOp 30 jan. 2020 10:24 schreef Bizbike Beste mevr Heremans,Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen en betreuren ten zeerste wat u de voorbije 2 maanden overkomen is.Deze gang van zaken is zeker niet wat wij beogen. En wij begrijpen dan ook dat zoveel pech bij het maken van afspraken, voor heel wat frustratie kan zorgen.Uitzonderlijkerwijs hadden wij u het niet-tevreden-geld-terug-recht toegestaan tot het einde van deze maand.Wij houden ons dan ook aan deze belofte, zullen de fiets komen ophalen en geven aan de krant door dat uw centen teruggestort dienen te worden.Deze ophaling hebben wij komende woensdag 5 februari ingepland.Kan u ons deze afspraak zo spoedig mogelijk bevestigen aub? De avond voordien zal u per mail en sms het tijdsbestek ontvangen.En kan u ons ook het rekeningnummer bezorgen, waarop er teruggestort dient te worden.Alvast bedankt voor uw medewerking en nogmaals onze excuses voor de geleden ongemakken!Uw klantnummer is 049096.Mocht u nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet ons opnieuw te contacteren.Veel fietsplezier in een spetterend 2020!Met vriendelijke groet,Si vous avez d'autres questions, n'hésitez pas à nous contacter à nouveau.Joyeuses fetes !Cordialement,Happy 2020 !Best regards,Pedro klantendienst[cid:image001.jpg@01D5D757.77CA7060]

Bizbike

Naar: A. H.

03/02/2020

Beste mevr Heremans,Dank voor deze respons.Vooraleer wij aan de krant kunnen doorgeven, dat er een terugbetaling moet gebeuren, moeten wij eerst kunnen nagaan of de fiets nog wel steeds in ongeveer nieuwstaat verkeert.Daarom kunnen wij jammer genoeg niet op uw vraag ingaan.Wat we wél kunnen doen, is u bij de ophaling een document overhandigen, waarin we verklaren dat u uw centen teruggestort zal krijgen, indien onze techniekers de opgehaalde fiets als goed verzorgd en ongevalvrij verklaren. Op deze manier verkrijgt u toch de garantie dat u uw centen zal terugzien.De fietstas dient u niet mee te geven. Die mag u houden.We hebben de ophaling ingepland op maandag 10 februari. Zowat een uur voor aankomst zal onze technieker u dan opbellen.Kan u ons deze afspraak zo spoedig mogelijk bevestigen aub?Alvast bedankt voor uw medewerking!Uw klantnummer is 049096.Mocht u nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet ons opnieuw te contacteren.Met vriendelijke groet,Si vous avez d'autres questions, n'hésitez pas à nous contacter à nouveau.Cordialement,Best regards,Pedro klantendienst


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform