Op zondag 24 februari trachtte ik 3x via de officiële website van Neckermann een citytrip naar Boedapest te boeken voor 2 volwassenen, 1 kind en 1 baby. Dit is een totaalpakket: hotel & vliegtuigtickets. Tot 3x toe, kreeg ik wel een reisplan, maar dit beschreef steeds dat de boeking mislukte, en dus niet vast stond, zowel hotel als vliegtickets. 3x volgde ik de voorgeschreven procedure, selecteerde wat ik nodig had, en gaf mijn bankgegevens in voor te betaling via mijn mastercard. Na deze mislukte pogingen besloot ik naar het kantoor van Neckermann in Turnhout te gaan op maandag 25 februari.Vergezeld door een vriendin, die van alles mee getuige was, probeerde de reisagent ook 3x de reis op identiek dezelfde manier vast te leggen. Ook hij slaagde hier niet in, en belde naar de hoofdzetel, waar ze al heel snel het probleem weg wuifde. Men ging niet na of er problemen waren met website. Wanneer de reisagent vroeg wat hij dan kon doen om alsnog deze reis te boeken, kreeg hij als antwoord: probeer elk half uur de boeking opnieuw te doen. De reisagent schreef al mijn (bank)gegevens op, en zou mij een seintje laten wanneer de boeking gelukt zou zijn.Later die dag, omstreeks 16u30, belde ik naar het reisbureau van Neckermann Turnhout om na te gaan hoe het ondertussen stond met onze boeking. Ik kreeg als antwoord dat er al verschillende malen was geprobeerd, maar nog steeds zonder succes. Ik kreeg alweer het advies om thuis nogmaals te proberen. Dit deed ik echter meteen, maar kreeg plots de foutmelding dat mijn mastercardnummer niet klopte.Dinsdag 26 februari ging ik naar mijn bank, om na te gaan wat er nu precies mis was met mijn mastercard. Deze was voorlopig geblokkeerd wegens vermoeden van fraude. Ik kreeg zelf het advies om naar worldline te bellen, mijn kaart te laten deblokkeren en gegevens op te vragen van financiële verrichtingen die eventueel gebeurd zouden zijn. Tijdens dit telefoongesprek kreeg ik te horen dat er maar liefst 12x een transactie van Neckermann te zien was van +/- 760€. Met deze informatie belde ik Neckermann op, maar ditmaal het bureau in Geel, aangezien Turnhout zijn sluitingsdag had. Deze vrouw nam deze info ter harte en gaf het door aan de hoofdzetel van Neckermann, doch moest ik nog enkele gegevens via worldline opvragen, daar ze vreemd genoeg geen enkele (poging tot) boeking kon vinden onder mijn naam of die van mijn partner (Gert Jespers). Ook ik heb nooit een mail of bewijs gekregen, maar toch zou dit geld van onze rekening gaan? Ik belde zoals gevraagd opnieuw naar worldline om de gegevens op te vragen, plots zegt de vrouw aan de telefoon dat ze zag dat Neckermann de fouten al had proberen recht te zetten, en dus alle transacties had geannuleerd zonder mij op de hoogte te brengen, behalve 1 transactie die in reservatie stond en dat was een bedrag van 314.98€ van Ryanair. Vreemd genoeg, heb ik nooit via de website van Ryanair rechtstreeks een boeking proberen te maken op 24 februari, dus moest dit toch via de website van Neckermann zijn doorgegaan tijdens 1 van de 3 pogingen die ik thuis heb ondernomen om de reis te boeken. Het was namelijk ook zo, dat het pakket dat ik trachtte te boeken, vliegtickets aanbood via Ryanair. Opnieuw gaf ik deze gegevens door aan Neckermann, en ik kreeg de geruststellende boodschap dat Neckermann contact ging opnemen met Ryanair en ook dit bedrag teruggestort zou worden, aangezien dit bedrag echt van de rekening ging gaan. Bijgevoegd, mailde ik nog een afschrift van mijn mastercard, om te bewijzen dat dit bedrag ongewild van onze rekening zou gaan.Op 11 maart mailde ik Neckermann Turnhout nogmaals om te vragen hoe het verdere verloop was, aangezien ik nog geen terugbetaling zag op mijn mastercard. Ik kreeg een mail terug op 12 maart waarin staat dat Neckermann niet verantwoordelijk gesteld kon worden voor dit bedrag, en dus ook niet over gaat tot de terugbetaling. Ik werd er zelfs van beticht dat ik de boeking zelf zou hebben uitgevoerd buiten de website van Neckermann op 24/2. We hebben het hier niet bij gelaten, en hebben dezelfde dag nog bewijzen verzameld dat dit niet zo was: • Internetgeschiedenis: hierop was te zien dat ik enkel op hun website heb proberen te boeken• Nogmaals een afschrift van de bank• Verwijderde mails die via spam binnen zijn gekomen afgeprint. Hier vonden wij echter 1 reclamemail van Ryanair, waar blijkbaar wel een boekingsnummer op stond. Verder geen enkele mail van Neckermann of Ryanair ontvangen dat er nog maar 1 enkele boeking bevestigd zou zijn van die dag.• Het reisplan(nummer) dat ik iedere keer opnieuw kreeg, maar telkens weergaf dat de boeking niet gelukt was.Op 13 maart ging ik met al deze bewijsstukken terug naar het reisbureau van Neckermann Turnhout. Daar belde men opnieuw naar de hoofdzetel, en gaf men openlijk toe dat nu ze een reisplannummer hebben en dat boekingsnummer (dat in een reclamemail stond) van Ryanair, ze alle bewijzen in handen hadden dat de fout bij hun lag, en ze dus de terugbetaling via Ryanair konden aanvragen. Men zei ook, dat het foute conclusies waren die Neckermann had gesteld, want ze hadden via het afschrift van mijn mastercard een boeking gezien via Expedia op 15 februari, en dus dachten ze dat ik alles apart buiten Neckermann had geboekt. Persoonlijk vind ik dat ze niets te maken hebben met de rest van mijn uitgaven. Bovendien gaat het hier om een boeking voor Disneyland Parijs op een eerdere datum. Zeer professioneel. Alweer gaf men mij de indruk dat alles wel in orde zou komen, en beloofde ze een terugbetaling via Ryanair.Op 21 maart kreeg ik een mail van Neckermann turnhout dat Neckermann zich opnieuw distantieert van dit geval. Alweer willen ze suggereren dat ik een boeking los van hen heb gedaan op 24 februari via ryanair. Alle bewijzen spreken tegen hen, maar daar kijken ze niet naar. Ik heb op 24 februari ook enkel mijn betaalgegevens via de website van Neckermann 3x ingegeven, hoe kan het dan dat ik zelf tickets heb geboekt via ryanair? Mijn betaalgegevens moeten via hun website verder gelinkt zijn naar ryanair en zo is een deel van de boeking ongewild maar toch gelukt. Neckermann weigert deze situatie recht te zetten en steelt buiten mijn eigen wil 314.98€ van mij, waarna ik achter blijf met vliegtickets waar ik nooit een echt bewijs van boeking van heb gezien, en geen citytrip. Ik eis een rechtzetting van Neckermann. Het is via hun systeem verkeerd gelopen, de bewijzen spreken allemaal tegen hun. Bovendien heb ik bewijs, dat ze openlijk toegeven dat ze in de fout zijn gegaan en dit gaan recht zetten, maar dit zonder enig resultaat.