Beste,Toen ik de meterstand van watermeter doorgaf, kwamen jullie tot de conclusie dat watermeter kapot was want ik had geen verbruik. Ze hebben toen afspraak gemaakt om nieuwe watermeter te plaatsen op 4/3/2022 tussen 13 en 16 uur. Ondertussen krijg ik een factuur van 88,50€. Op 4/3/2022 komt iemand van de watergroep om 08.15 uur om te meter te plaatsen wat dus niet volgens afspraak was.Hij plaatst de meter en zei toen dat ik een serieus lek had en ik iemand van sanitair moest laten komen om het lek te detecteren. Hij nam een foto van de meterstand op 147 liter. Gelukkig is mijn broer, die daar veel van af weet, gekomen maar ik had had helemaal geen lek en de meter stopte op 162 liter, dus om de leidingen te vullen.Enkele weken nadien krijg ik twee brieven, 1 creditnota voor de factuur van 88,50€ en een nieuwe factuur van maar liefst 274€, het driedubbele. Ik bel naar de watergroep en legde alles uit en die zei mij ook dat ik geen lek had en dat die watermeters eerst worden geijkt en vandaar die meterstand al op de meter.Ik vroeg of ze de nieuwe dure factuur berekend hadden op dat vermeende lek maar hij zei dat dit niet het geval was want ik had geen lek. Hij zei dat de huur van de meter al meer dan 100€ was en dat je daar korting op krijgt. Ik zei dat ik nog nooit van huur van de meter gehoord had en dat hun eerste factuur dan ook niet kon kloppen met 88,50€. Hij zei dat de nieuwe factuur gebaseerd is op het historisch verbruik en praatte over 30 en zelfs 50 kub. Dit is onmogelijk want ik ben alleenstaande en zeer zuinig met water. Ik vang water op in een emmer tot het warm is om mij 1 á 2 keer per week te douchen en gebruik dat water nadien om het toilet te spoelen. Ik gebruik ook mijn afwaswater van 1 á 2 keer per week om het toilet te spoelen. Ik gooi zelfs toiletpapier na kleine boodschap in vuilemmertje en laat toilet slechts doorspoelen na een grote boodschap. Bij testaankoop heeft de juridische dienst ook op jullie website gelezen dat als je alleen in een huis woont je géén huur voor de watermeter moet betalen. Dat is al een eerste fout van jullie en als ik nu op 1 maand tijd 1300 liter, met die 147 liter inbegrepen, verbruikt heb, dan wil ik een eerlijke, rechtvaardige factuur en niet eerst 88,50€ en nadien 274€. Ik kan echt niet tegen leugens en onrecht en hoop dat jullie die factuur van 274€ crediteren en die van 88,50€ gebruiken want alles verloopt via domiciliëring.Hopelijk beseffen jullie wat jullie alleenstaande, gehandicapte mensen met een minimumvergoeding en ZONDER bijkomende vergoeding van de FOD gehandicapten, aandoen. Ik moet op alle gebied zuinig leven om rond te komen want heb poetsvrouw om de twee weken nodig en tuinman om de maand in lente en zomer. Ik bespaar dus zoveel mogelijk op elektriciteit, gas en zeker op water zoals ik jullie uitgelegd heb.Hopelijk houden jullie rekening met al mijn argumenten en wordt de factuur aangepast.Liefst ook in het vervolgde uren van afspraak nakomen en mensen niet uit bed bellen om 08.15 uur als afspraak namiddag gepland staat.Met vriendelijke groeten