Terug

faktuur van huurder

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: FLUVIUS

16/09/2022

Op 26/05/2022 verhuur ik een appartement. Op dit moment worden de meterstanden van electriciteit en gas overgenomen door de nieuwe huurster.Op 30/07 krijg ik echter bericht van fluvius dat er geen leveringscontract is aangegaan met een leverancier. Bij telefonisch contact met fluvius worden we echter gerustgesteld dat het de verantwoordelijkheid is van de huurder en we ons geen zorgen hoeven te maken.Na meerdere strubbelingen verlaat de huurder het appartement op 01/09/2022 en weigert nog een overnameformulier te ondertekenen. Op 09/09/2022 komt iemand van fluvius zelf de meterstanden opnemen en een regularisatieformulier opmaken.Ikzelf word dan klant bij totalenergies.Groot is mijn verbazing als ik op 16/09 de afrekening van gas en electriciteit ontvang voor respectievelijk 64,61 en 61,48 euro als eindafrekening voor de periode 26/05 tot 08/09.Dit betekent dus dat ik moet betalen voor iets dat ik nooit besteld of ontvangen heb.Ben ik daartoe verplicht?

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: M. V.

22/09/2022

Beste Test-Aankoop,Geachte heer Van De Maele,Fluvius stelde vast dat sinds 26.05.2022 er een ILC-procedure was opgestart. Dit wil zeggen dat er op het adres vanaf die datum geen contract is.Deze ILC-procedure werd geannuleerd toen bleek dat het toegangspunt voor de periode 26.05.2022 - 09.09.2022 in portefeuille zat bij MEGA.Uw vraag over de correctheid van een energiefactuur van een commerciele leverancier kan Fluvius niet namens MEGA beantwoorden.Volgens ons moet u middels de geregistreerde huuroverkomst kunnen aantonen dat het verbruik niet aan u aan te rekenen valt.Vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform