Beste,Ik werd begin juni'20 door Essent telefonisch gecontacteerd om te blijven door mij een Tado (slimme thermostaat) aan te bieden voor 1 euro aangezien ik betere tarieven kreeg bij de concurrentie. Ik ben hierop ingestemd.Ondertussen krijg ik begin januari een beter voorstel met betere energietarieven van een concurrent en heb de overstap aangevraagd. Ik heb de opzegging naar Essent gestuurd en heb nadien geen enkel schriftelijk contact gehad tot 3/2 (2 dagen na de officiële overstap en na 3 weken geen contact) .Op 3 februari krijg ik dus een factuur in de bus met een restwaarde van 192,89 €.... voor de Tado want blijkbaar is dus de 1 euro deal gebonden aan een 3 jaren contact waar ik bij vertrek voor het einde van deze 3 jaren, ik de restwaarde moet betalen. (een heel misleidende commerciële aanpak nu blijkt) Het zou in het contract staan en wat blijkt er staat inderdaad ergens dat het 3 jaren is met restwaarde in de kleine letters.Tussen mijn opzegging en de einddatum was in totaal 3 weken zonder enig schriftelijk contact/waarschuwing van eventuele kosten. Had ik geweten dat deze kost effectief het gevolg was dan had ik mijn opzegging herzien, maar aangezien Essent nergens met mij heeft gecommuniceerd over de kost en gevolgen, ben ik nu overgestapt en zit ik dus met deze factuur.Dit is toch onaanvaardbaar inzake communicatie met de klant en is ook jullie plicht om mij hierover in te lichten via mail of briefwisseling.Daarom eis ik om de factuur te schrappen op basis van geen enkele melding naar mij toe van gevolgen van overstap waardoor ik geen kans meer heb gehad tot herroeping van mijn overstap.Ik heb al verschillende mails ondertussen met Essent gestuurd en hier wordt enkel met contractmodaliteiten gedreigd en dat ik moet betalen, terwijl hier duidelijke geen enkele melding is geweest en hier een minimale meldingsplicht is naar de consument voor einde van het contract om de kans tot herziening te bewaren met deze factuur tot gevolg.Essent blijft bij haar standpunt dat ik moet betalen en neemt geen enkele schuld wat betreft meldingsplicht.Als klant moet je dus blijkbaar al je contract bij Essent in detail kennen en zelf de informatie verzamelen en sta je als klant alleen.Hoogachtend,Johan