Klacht
I. V.
Naar: Mega
Geachte Ben nooit klant geweest van jullie van elektriciteit enkel gas en dat is allemaal betaald. Nu sturen jullie opeens facturen van iets dat ik nooit klant was bij julie . Was klant bij luminus en niet jullie kijk dit maar na nooit klant voor deze dienst bij jullie Stop ermee ze
Berichten (16)
I. V.
Naar: Mega
Hallo Luminus is betaald hoor. bylage het contract dreigen met incasso !!! Terwijl jullie niet de provider waren .
Mega
Naar: I. V.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 21 mrt 2024 09:33 CETBeste,We hebben uw klacht goed ontvangen.U bent bij ons klant geweest van 1/11/2023 tot 04/01/2024 voor aardgas en elektriciteit.Op 24/01/2024 heeft u uw slotfactuur voor aardgas ontvangen.s:my.mega.be/clients/ME870603/9EQ6K9SHWY.Op 07/02/2024 heeft u uw slotfactuur voor elektriciteit ontvangen.s:my.mega.be/clients/ME870603/V2B91QJMJT.Op 14/02/2024 heeft u ons foto's bezorgd van uw meterstand van aardgas.Daarmee hebben wij een meterherziening aangevraagd bij de netbeheerder.Op 27/02/2024 hebben wij de slotfactuur van aardgas aangepast aan de hand van de goedgekeurde meterstand.s:my.mega.be/clients/ME870603/GQUVN0QNMI.s:my.mega.be/clients/ME870603/ALI6Z1SW07.U heeft momenteel nog een openstaand saldo van 521.27Eur.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons * * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.**We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens.** Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[9XJ2YJ-P30X3]
I. V.
Naar: Mega
Contract met luminus hebben jullie blijkbaar stop gezet . Had een contract met hem . Opeens krijgen jullie het contract en betaal ik dubbel zoveel voor gebruik van gas en elektriciteit. 200 per maand . Gas 32
I. V.
Naar: Mega
Geachte Indien er een contract was via test aankoop was het goedkoopste op markt !!!Blijkbaar zetten jullie het stop van luminus en opeens betaal byna het dubbele van luminus. Als dat de goedkoopste van de markt is dan stel ik mij daar vragen bij ze !
I. V.
Naar: Mega
Geachte Noemt u dit een goed contract de nachttarief wordt bijna aan het zelfde dag tarief aangerekend . Dit contract is afgesloten via test aankoop dit noem ik niet de beste koop ze. Is gewoon het zelfde dag en nacht dubbel zo duur als luminus nachttarief
Mega
Naar: I. V.
Mega. Same Connectivity. Just Cheaper.Beste meneer Van Bruyssel,We hebben uw klacht via Testaankoop in goede orde ontvangen en sturen u onderstaande reactie.We kunnen zien dat u zowel een actief aardgascontract als een actief elektriciteitscontract bij ons had en dit over de periode van 01/11/2023 - 04/01/2024.U schreef zich op 15/09/2023 in via Testaankoop en schreef zich hierbij in voor aardgas en elektriciteit en dit voor de leveringspunten onder de EAN-codes 541448820065666874 541448820073688769, er werd dus ook een elektriciteitscontract bij ons aangegaan.Aangezien u aangeeft ook nog klant te zijn bij een andere leverancier voor elektriciteit werd er mogelijks een fout gemaakt in de EAN-code van elektriciteit.Kan u nagaan of de EAN-code waarvoor bij ons ingeschreven werd (541448820065666874) dezelfde EAN-code is als deze bij de andere leverancier?U kan ook steeds uw correcte EAN-code opvragen bij uw netbeheerder indien er toch een afwijking zou zitten op de beide codes bij de verschillende leveranciers en u niet weet welke uw correcte EAN-code is.Zodra u dit heeft kunnen nakijken vernemen we uiteraard graag meer van u.Het klopt dat het dag-tarief aan dezelfde unitaire prijs aangerekend wordt als het nachttarief, dit is een keuze die gemaakt werd door ons op het moment van voorstelling van dit tarieftype.In bijlage kan u alvast uw tariefkaart van elektriciteit terugvinden en kan u de prijzen in detail bekijken.De leveranciers kunnen zelf de prijzen bepalen volgens vastgestelde marges zoals u deze ook kan terugvinden in de tariefformule op uw tariefkaart, het is de opdracht van elke leverancier om een zo concurrentieel als mogelijk voorstel te doen maar uiteraard ligt de eindbeslissing bij de klant om hier al dan niet op in te gaan.Indien u dit wenst kunnen we samen een simulatie voor u maken om te bekijken of we u nog een gunstiger aanbod kunnen voorleggen, hiervoor kan u ons steeds contacteren via het nummer 016/67.60.60 en maken we samen deze simulatie.Uw voorschot bij de start van uw contract werd berekend op basis van het gemiddelde verbruik van de afgelopen 3 jaar op uw meters, mogelijks ligt dit niet in lijn met uw meest actuele verbruik en zou het daarom kunnen dat het berekende voorschot hoger uitvalt.Om een correct voorschotbedrag te berekenen op basis van uw meest actuele verbruiksgegevens raden we steeds aan ons een afrekening of slotfactuur van uw voorgaande leverancier door te sturen, op basis van het verbruik op deze afrekening kunnen we vervolgens een herberekening voor u maken van uw voorschotbedrag.Op deze manier kan het voorschotbedrag mogelijks nog een heel stuk verlaagd worden waardoor het voorschot wel lager zou komen te liggen ten aanzien van uw voorgaande leverancier.Een objectieve vergelijking tussen de leverancier maakt u dan ook best niet op basis van een voorschotbedrag aangezien dit bedrag wijzigbaar is maar een objectieve vergelijking kan u best maken op basis van de éénheidsprijzen die u kan terugvinden op de tariefkaarten.Hier kan u zien hoeveel u betaald per KWH.Ik hoop u via deze weg een antwoord gegeven te kunnen hebben op al uw vragen, indien ik toch wat over het hoofd zag hoor ik dit uiteraard graag en geef ik je hier graag alsnog een reactie op.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,NickyKlantenadviseur Team Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u)Contacteer onsMega-NL-EL-B2C-VL-092023-TA0523_0109-Fix.pdfs:mega1.zendesk.com/attachments/token/AqYXEf4Og1CPVbzkmq6e2xjWa/?name=Mega-NL-EL-B2C-VL-092023-TA0523_0109-Fix.pdf Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège[41ZRND-2652J]
I. V.
Naar: Mega
Geachte In bylage vind u de eind afrekening van lumimus en daar kan je zien of het klopt . Prijs gas en elektriciteit samen en bij jullie zou ik 521 en gas 120 € denk ik . Beste 325 totaal en !!!Dat is toch correct een heel groot verschil ook via gas hebben jullie byna een dure grap geweest indien ik niet gelet had met jullie rekening .
I. V.
Naar: Mega
Geachte In bylage vind u de eind afrekening van lumimus en daar kan je zien of het klopt . Prijs gas en elektriciteit samen en bij jullie zou ik 521 en gas 120 € denk ik . Beste 325 totaal en !!!Dat is toch correct een heel groot verschil ook via gas hebben jullie byna een dure grap geweest indien ik niet gelet had met jullie rekening .
I. V.
Naar: Mega
Geachte In bylage vind u de eind afrekening van lumimus en daar kan je zien of het klopt . Prijs gas en elektriciteit samen en bij jullie zou ik 521 en gas 120 € denk ik . Beste 325 totaal en !!!Dat is toch correct een heel groot verschil ook via gas hebben jullie byna een dure grap geweest indien ik niet gelet had met jullie rekening .
I. V.
Naar: Mega
Beste Vergelijk en zie . Jullie hadden me byna met gas goed liggen indien niet goed oplette. Nu met dit .Groot verschil denk ik toch
I. V.
Naar: Mega
Beste Vergelijk en zie . Jullie hadden me byna met gas goed liggen indien niet goed oplette. Nu met dit .Groot verschil denk ik toch
I. V.
Naar: Mega
Geachte Brieven sturen met dreigementen van dit en dat ? Maar dat jullie proberen iemand met een eindafrekening in zak te zetten dan vergeten jullie . Factuur is recht gezet maar indien niet oplette was die geld kwijt en hebben jullie iemand liggen met rekening dat zelfs niet klopt. Gelieve u facturen wat na te kijken indien mogelijk. Beste koop via test-aankoop weet niet ze ? Als jullie zulke facturen sturen . Met vriendelijke groeten Ivan
Mega
Naar: I. V.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------A-S Leuven, 2 apr 2024 15:27 CESTBeste meneer Van Bruyssel,We hebben uw klacht via Test-aankoop in goede orde ontvangen en sturen u onderstaande reactie.De unitaire prijs van aardgas volgens het tarief waarvoor u intekende bij ons komt op Eurc 7,7 per KWH, dit ligt inderdaad hoger dan de prijs die weergegeven wordt op uw doorgezonden overzicht.Echter is het volgens het overzicht niet duidelijk of het hier gaat over een vast of variabel tarief en in welke maand er ingetekend werd op dit tarief, zo is het mogelijk dat met een variabel tarief de prijzen lager liggen dan met een vast tarief en kan het ook zijn dat er bij Luminus ingetekend werd op een gunstiger moment waardoor de prijs hierdoor dus lager ligt.Indien u een objectieve vergelijking wenst te maken is het belangrijk de unitaire prijzen te vergelijken van de vaste of variabele tarieven (naar gelang uw persoonlijke voorkeur) en dit binnen dezelfde maand.Indien u graag samen met ons een simulatie wenst te maken kan u ons uiteraard steeds vrijblijvend contacteren via het nummer 016/67.60.60 en bekijken we samen met u wat de mogelijkheden zijn.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,NickyKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons * * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.**We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens.** Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[VD7YPR-PXGWL]
Mega
Naar: I. V.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 3 apr 2024 16:01 CESTBesteWe hebben uw klacht via Test-aankoop goed ontvangen.Ik zie dat u bij ons klant geworden bent via Test-aankoop, met een inschrijving voor zowel gas als elektriciteit (opstart om 1/11/2024) via Test-aankoop.Beide contracten werden beeindigd op 4/1/2024. Ik zie dat voor gas eerst een geschatte meterstand werd doorgegeven door de netbeheerder die nadien rechtgezet werd.U geeft aan voor elektriciteit nooit klant te zijn geweest voor elektriciteit. Is de facturatie bij Luminus blijven verderlopen intussentijd? Normaliter had er een slotafrekening moeten zijn tot 1/11/2023 (tenzij de EAN-code bij ons of bij Luminus niet klopt).Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,TimKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons * * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[LJG1V6-3ZDGW]
I. V.
Naar: Mega
Geachte Zie tarief diefstal noem ik dat. Indien ik niet opletten met gas houden jullie een mooie winst geboekt om iemand zijn kap. Alles is betaald en ga nooit reclame maken voor dieven eerste klasse.
Mega
Naar: I. V.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 23 apr 2024 09:24 CESTBeste meneer VAN BRUYSSEL,We hebben uw klacht via Test-aankoop in goede orde ontvangen en sturen u onderstaande reactie.We hebben uw betaling in goede orde mogen ontvangen en alles werd betaald binnen uw dossier, waarvoor dank.Het tarief waarvoor ingetekend werd zou reeds bekent moeten zijn voor het moment van inschrijving, door de inschrijving te volbrengen bent u akkoord gegaan met de door ons voorgestelde tarieven.Bekijk zeker onze tariefkaarten op de website om op deze manier de vergelijking tussen al onze verschillende tarieven te kunnen stellen.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,NickyKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[G3493N-P9V1X]
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten