Terug

factuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: VAN MARCKE

28/09/2020

Op 1 juli 2020 hebben wij een gasgeiser gekocht bij Gamma Maasmechelen van het merk Van Marcke.Dit voor een bedrag van 344.33 euro totaal.Onze vorige geiser was kapot en we hadden net een pasgeboren baby.Deze was volgens gamma makkelijk zelf te installeren.Zelf geïnstalleerd door mijn vader, die dit al vaker gedaan heeft, alleen werkte het niet.We hadden wel een klik maar het gas kwam niet door dus sprong niet aan.Eerste instantie hebben we Van Marcke getelefoneerd, waar we als antwoord kregen dat de producten wat Gamma verkocht niet dezelfde producten zijn als Van Marcke verkoopt...Dus zelf naar Gamma teruggegaan en deze hebben contact opgenomen met van Van Marcke en een papier ingevuld dat er iemand kwam kijken naar de geiser.Dit was een service van hun en zouden geen kosten aan verbonden zijn.Erbij vermeld dat we een pasgeboren baby hebben en met beetje spoed erbij.Als we op woensdag niks gehoord hadden, moesten we zelf even contact opnemen met Van Marcke.Zelf contact op moeten nemen en hier werden we al van kastje naar muur gestuurd, we kregen iedere x een ander nummer en uiteindelijk na 4x bellen werd er eindelijk een afspraak gemaakt.Op 14 juli werd er gebeld naar mijn ouders met de mededeling dat er iemand over 20 min daar was, als we het adres konden doorgeven.Mijn moeder vroeg als hij dat dan niet had doorgekregen (wat overigens wel zo was) en meneer reageerde onvriendelijk en kortaf: Nee en zonder adres kan ik nergens naartoe!Even later kwam meneer aan en mijn vader kwam 2 min later.Zonder naar de geiser te kijken kreeg ik alleen maar negatieve dingen naar mijn hoofd geslingerd wat er allemaal niet goed was (wat totaal los stond van de geiser!)Ik heb er geen verstand van en heb het aan mijn vader overgelaten.Meneer heeft niks uitgevoerd want had geen materiaal bij! Zijn eigen woorden dat hij niks kon doen want had niks bij...En alles wat er niet toe deed, ging meneer opnoemen en maakte overal foto's van terwijl mijn vader uitdrukkelijk had gevraagd om geen foto's te maken ivm privacy!Mijn vader heeft gevraagd om aub naar de geiser te kijken en niet naar de rest van het huis want daar ging het niet om. Uiteindelijk bleek dat de gasklep van de nieuwe geiser kapot was, met andere woorden, kapot gekocht...Mijn vader heeft toen meteen het gas afgesloten en niet meneer wat van Marcke beweert.Meneer weet nog niet eens waar deze stond...Meneer is dan vertrokken na 8 min, zeer onvriendelijk en onrespectvol en niks gedaan.We zijn erna meteen teruggereden naar de Gamma en alles doorgegeven, ook hoe onvriendelijk deze meneer was en de geiser teruggegeven.We hebben dan kado bonnen teruggekregen ipv geld omdat deze kapot was verkocht.In de plaats hebben wij een Van Marcke boiler van 150 liter aangekocht. Op 15-7 krijg ik opeens een factuur van 151 euro!Een factuur van iemand die niks gedaan heeft, geen materiaal bij had en voor iets wat kapot was aangekocht?Een factuur terwijl dit onder de garantie van 2 jaar valt en wij tevens ook ons geld hebben teruggekregen?Gamma stuurt iemand langs en ik zou dit moeten betalen?Ik heb meteen gemaild naar van Marcke en naar de gamma.Op 13-8 kreeg ik een herinnering waarbij ik weer gemaild heb.Op 3-9 kreeg ik een ingebrekestelling en een factuur van 214.74!Wederom gemaild.Ik heb nooit antwoord gekregen op mijn mails van Van Marcke.Toen gamma naar hun gemaild had kreeg ik een brief waarin stond vermeld dat ik moest betalen omdat de geiser niet conform de wetten was geïnstalleerd, er geen verluchting was en de schouw niet conform...Maar dat ze ons een kapotte gasgeiser verkocht hadden, werd hierin niet vermeld.Ik zou dit eindelijk graag zien opgelost worden.Graag verneem ik van u.

Berichten (1)

VAN MARCKE

Naar: A. C.

29/10/2020

Beste,Hierbij stuur ik u de gevraagde info.Als bijlage het werkrapport en verstuurde brief.Ook hebben we gereageerd op het ontvangen bericht via Facebook.Bijkomend, de reactie van de verantwoordelijke op klacht via Belang van Limburg Geachte Heer Willekens ,Wij bevestigen goede ontvangst van uw mail , die onze volledige aandacht getrokken heeft.Zoals reeds in brief in bijlage vermeld , was het toestel bij aankomst van de technieker totaal niet conform de geldende voorschriften gea¯nstalleerd. (zowel gastoevoer , ventilatie van de stookplaats als de rookgasafvoer zijn niet conform) Dit leidt enerzijds tot een (levens)gevaarlijke situatie voor de gebruiker èn anderzijds tot het disfunctioneren van het gastoestel.Het is onze technicus verboden om onder dergelijke omstandigheden aan het toestel te werken.(in bijlage vindt U eveneens foto's van de werf en het interventieverslag waarop alles reeds vermeld staat , eveneens de tijd ter plaatse ttz 18 minuten ipv de onderstaande vermelde 8 minuten) Uit de datatracker van de wagen van onze technicus is eveneens te zien dat deze 33 minuten ter plaatse gestationeerd stond.Onze technicus die tussengekomen is , is reeds jarenlang een loyale en behulpzame medewerker , we hebben dan ook geen negatieve ervaringen.Omtrent de uitspraken van het verkoopspunt als ware dat er geen kosten verbonden zouden zijn aan onze tussenkomst kunnen wij ons niet uitspreken.Indien er heden een electrische boiler staat in plaats van een gastoestel , zijn alle boven (en in brief vermelde) opmerkingen uiteraard niet meer van toepassing.De betreffende factuur is terecht opgesteld en blijft betalend ,Hopend U een afdoend antwoord gegeven te hebben , Voor ons is dit dossier meerdere malen behandeld geweest en afgesloten.Aukje Inslegers Medewerker FrontofficeT:+056237583 E:Service@vanmarcke.beVan Marcke Service, LAR blokZ 5, B-8511 Kortrijk (Aalbeke)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform