Terug

Factuur voor niet geleverde dienst

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. S.

Naar: Proximus

17/01/2024

Geachte, Volgende brief werd aangetekend bezorgd aan Legal Recovery.Hier mijn klacht aan u. Uw schrijven werd ontvangen per e-mail op 18 december 2023. Ik betwist deze facturen omwille van onderstaande redenen.Aanrekening 1: 03/10/2023Dit betreft een aanrekening voor een product dat niet werkte en nooit gewerkt heeft in de periode van de aangevraagde dienst. Dit technische probleem werd niet verholpen na meerdere verzoeken aan Proximus. U zal begrijpen dat ik weiger te betalen voor een product dat niet werkt.Tijdens mijn verhuis nam ik het internetabonnement over van de vorige bewoner. (Bijlage 1: overname aanvraag en bevestiging) Het lukte niet om op de dag dat de overname begon, verbinding te maken met het internet via de toegezonden inloggegevens. (Bijlage 2 : logingegevens voor het internet)De dag erna (4 oktober) nam ik contact op met de klantendienst op het nummer 080033800 rond 16 uur. Op aanraden van deze dienst, resette ik de internet-box. Dit verhielp het probleem niet, waarop mevrouw aan telefoon besloot om mij een andere internet-box op te sturen die gelukkig al de ochtend erna (5 oktober) aankwam. (Bijlage 3 : opsturen nieuwe internetbox) Hierdoor was ik in het bezit van twee internet-boxen, die tevergeefs allebei geen internet verbindingen gaven. Want na de installatie van de nieuwe internet box, volgens de bijgevoegde handleiding, had ik nog steeds geen internet.Ik belde opnieuw naar de klantendienst (5 oktober), die mij ditmaal doorverbond met de technische dienst. Zij gingen uitzoeken wat precies het probleem was en mij terugbellen zodra zij dit gevonden hadden. Ik werd opgebeld om 13:30 om 14:02 om 15:54 17:07 door deze dienst, die mij keer op keer vertelde geen duidelijke probleemstelling te kunnen doen, waarop zij besloten om een technieker te sturen. Deze zou langskomen tussen 17 uur en 22 uur. Die avond ging de bel niet. Ik wachtte verder tot 22 uur samen met Mieke De Jonghe, zij kan bevestigen dat er niemand langskwam die avond. Ik las om 22 uur op mail dat er een technieker langs was geweest. Ik schrok hiervan, want er was helemaal niemand geweest noch had iemand aangebeld. Hij zou met mij het internet getest hebben op een laptop, terwijl ik niet eens een laptop bezit. (Bijlage 4 en 5 : mails van een proximus technicus)Nog steeds was er geen internet in mijn nieuwe woonst. Op 6 oktober besloot ik dus om een andere provider te zoeken. Ik stopte de aanvraag bij Proximus vanwege de niet geleverde diensten, noch hulpverlening bij deze technische storing en de verontwaardiging van de inhoud in de mails de avond tevoren. (Bijlage 6 : Bewijs van opzegging met retourlabel)Nadat ik een herinnering van een factuur kreeg op 19 oktober, belde ik opnieuw naar de klantendienst 080022500 om te melden dat ik geen werkend internet heb gehad. Uiteindelijk kwam ik bij de dienst van de boekhouding terecht. Zij zouden dit in orde zetten en de facturen annuleren. Er zou ook een mail of telefoontje volgen waarin ik hiervan bevestiging ging ontvangen. Dit is niet gebeurd. De volgende vragen omtrent deze rekening stuurde ik op 31 oktober via het contactformulier van hun website.Aanrekening 2 :03/11/2023Deze aanrekening betreft een internet-box. Beide internet-boxen zijn teruggezonden zoals van mij verwacht werd bij de opzegging. Echter doordat de verkeerde of ontbrekende retourlabels niet tijdig aan mij bezorgd werden, liep dit proces vertraging op.Bij de opzegging op 6 oktober kreeg ik een retourlabel voor de internet-boxen. 11 oktober ging ik naar Bpost kantoor om deze boxen op te sturen. 1 box werd toen al verzonden. (Bijlage 8: verzendbewijs internetbox 1 )In het Postkantoor, werd mij verteld dat ik slechts 1 box kon opsturen met dit toegestuurde retourlabel. Via de telefonische klantendienst van Proximus, vroeg ik een nieuw label aan op 19 oktober. Van Yasin (klantendienst Proximus) ontving ik dit via e-mail. (Bijlage 9 : aanvraag tweede retourlabel) Zoals u kan zien, is dit nogmaals hetzelfde retourlabel.Na mijn tweede bezoek aan het postkantoor, ervan uitgaand dat dit een nieuw label was, kon ik de tweede box dus nog niet opsturen. Het bleek exact hetzelfde label te zijn. Telefonisch werd mij door de Proximus klantendienst gevraagd om het postkantoor zelf een label te laten aanmaken, waarop een Bpost medewerker mij vertelde dat zij dit voor Proximus niet meer doen.Ik vulde op de website dus het contactformulier in, gezien telefonisch geen hulp verleend werd. Op 2 november werd mij een nieuw retourlabel toegezonden. (Bijlage 10: nieuwe retourlabel ) Diezelfde dag nog heb ik de internetbox binnengebracht bij de post. (Bijlage 11: verzendbewijs internetbox 2 )U zal begrijpen dat ik ook deze aanrekening betwist, gezien er geen werkend product geleverd werd, ik hun diensten stopzette en alle internet-boxen terugbezorgd werden aan Proximus op het gevraagde adres met hun eigen retourlabels.Indien u aanvullende informatie nodig heeft, mag u mij altijd contacteren. Hopend hier duidelijkheid te verschaffen omtrent deze case. Ook het retourdocument werd ingevuld en aangetekend meegestuurd.Voor alle bijlages verwijs ik naar de aangetekende zending en mail.

Berichten (2)

Proximus

Naar: M. S.

19/01/2024

Dag mevrouw ,, Dag mijnheer,Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2024-01-17-18.47.45.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921005138233] Ref. [THREAD_ID:1921005138233]

M. S.

Naar: Proximus

19/01/2024

Beste, Via telefoon werd mij inderdaad informatie verschaffen. Ik vroeg om dit ook schriftelijk te bevestigen. Is het mogelijk om dit in orde te brengen? Zodra ik dit ontvang, kan ik de klacht als opgelost markeren.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform