Terug

factuur voor iets onder garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. B.

Naar: MIELE

05/01/2021

vorig jaar is er een betalende reparatie (1/10/2019)uitgevoerd met als opgegeven reden muis in de machine, riem eraftoen al dacht ik dit kan niet kloppen maar mijn vrouw haar vertrouwen in de technieker/miele had de overhand.een jaar later gebeurt hetzelfde (de werkbon van 18 november). Toen ik de werkbon ontving heb ik direct contact opgenomen met servilux die het gingen nakijken.via customer service van miele heb ik een nummer gekregen van een technisch expert die me vertelde dat een muis dat onmogelijk kan veroorzaken.de riem / veer waren gerokken wsl van een blokkade in het toestel op een gegeven moment en zo eraf gegaan. daarna helpt er terug opleggen niet want bij zware belading (handdoeken of zo) gaat die riem dan opnieuw losgeraken met de loop van de tijd.ik heb de machine hierna geweigerd om terug te nemen en men heeft dan na escalatie intern bij miele bevestigd dat de muis niet de oorzaak was maar die wel schade zou kunnen toebrengen en heeft men de riem/band vervangen (reparatie 30 november), waarvoor mijn dank.mijn conclusie is dus dat de reparatie van vorig jaar niet correct is gebeurd en op een reparatie is 2 jaar garantie dus zou ik voor hetzelfde geval nu niet moeten betalen.had men toen de riem/veer vervangen zoals nodig was dan dit allemaal niet nodig geweestmiele blijft echter verwijzen naar de oorzaak een muis terwijl dit technisch onmogelijk is. nu dien ik twee keer op korte termijn te betalen wat eigenlijk de eerste keer indien correct gerepareerd , niet nodig had geweestheb hiervoor miele meermaals aangeschreven maar men blijft bij hun standpunt.

Berichten (2)

MIELE

Naar: B. B.

02/02/2021

Beste klant,Hartelijk dank voor uw bericht en het vertrouwen in onze producten.Op het eerste factuur van 16/11/2020 staat er inderdaad muis tussen motor en aandrijfriem gekomen, riem teruggeplaatst. test okOp het tweede factuur van 30/11/2020 staat er veer+ riem vv, test ok., ( deze zijn vervangen daar ze de eerste keer zijn teruggeplaatst)Dit factuur is dan ook niet aangerekend omdat het inderdaad onder de garantie valt.Het eerste factuur is een betalende interventie daar de 2 interventie niet is aangerekend met de wisselstukken.Ik zie gaan factuur van 2019.Dus moet er maar 1 x betaald worden.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd.Mochten er verder nog vragen zijn dan horen wij het graag.Een fijne dag verder!Vriendelijke groeten,Service Business SupportS.A. MIELE N.V.Z.5. Mollem 480 - 1730 Mollem Consumer 02 451 1616Dealer 02 451 1500Professional 02 451 1540

B. B.

Naar: MIELE

08/02/2021

eerdere factuur : Voor correspondentie en betaling vermelden a.u.b.Klant Document nr. Datum7948989 CBE037614J 30/11/2020duidelijk hetzelfde probleem met tandwiel dat toen niet correct is opgelost, dus moet ik twee keer betalen wat niet kanmvgBen


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform