Klacht
D. V.
Naar: Bulex
ik zal hier de mail copy pastenGeachte,Graag wil ik in deze mail een laatste keer alles op een rijtje zetten over het avontuur dat ik met jullie bedrijf aan het beleven ben. De reden hiervoor is heel simpel: mijn CV- ketel heeft het uiteindelijk begeven.Op Kerstdag 25 december 2023 krijg ik bericht van mijn huurders dat de CV-ketel van Bulex niet meer werkt naar behoren. Ik probeer spoedig een technieker vast te leggen, helaas lukt dit pas 4 dagen later. De 29ste van dezelfde maand komt de technieker langs en vertrekt anderhalf uur later weer met de boodschap: ik heb alles vervangen wat vervangen moest worden en vertrekt weer. Deze persoon heeft zowel mij als de huurders van niets op de hoogte gebracht en ik wist dus ook niet wat er juist allemaal aan de ketel gebeurd was. Maar de ketel werkte, dus ik was op mijn gemak.Op 17 januari 2024 krijg ik een factuur van maar liefst €895. Mijn toestel is meer dan 10 jaar oud en een nieuw toestel kost niet zo veel meer dan de herstelling die plaatsgevonden heeft aan mijn huidig, oud toestel. Ik denk dat er in eerste instantie een miscommunicatie is geweest van de technieker om zomaar een herstelling van dit kaliber te doen, zonder toestemming te vragen aan mij, de eigenaar van het huis. Een heads up, of een offerte voor de herstelling, was hier op zijn plaats geweest. Op vrijdag 19 januari 2024 krijg ik bericht van mijn huurders dat de ketel weer een foutmelding geeft, met name: F28. Ik contacteer jullie zo spoedig mogelijk, want het is extreem koud buiten op dit moment en vraag aan de telefoon meteen of deze herstelling onder garantie valt van de vorige. Hierop krijg ik geen duidelijk antwoord. Daarenboven lukt het ook pas voor jullie om iemand ten vroegste te laten komen op 26 januari 2024. Ik moet de huurders dus een week lang zonder warm water of chauffage laten leven. Ik snap ook dat er meer ketels stuk gaan in de winter, aangezien deze in de zomer minder nodig zijn, maar een volle week ? Op 22 januari 2024, stuur ik een eerste mail met mijn bedenkingen in verband met dit factuur naar jullie mail adres en krijg een automatisch antwoord dat ik binnen enkele werkdagen reactie zal krijgen. Op 26 januari komt de technieker langs en blijkt dat er een bougieke niet deftig was afgekuist en daarom de ontsteking niet werkte. Dit lijkt me wederom een foutje van de technieker die op 29 december is langsgeweest. Met andere woorden, door zijn nonchalance moeten mijn huurders 7 dagen lang in de koude zitten. Niet leuk, me dunkt. Ondertussen heb ik meerdere malen telefonisch contact opgenomen en hebben ze mij bij het departement factuurbetwistingen verzekerd dat ik niets moet betalen tot ik antwoord heb gekregen op mijn mail.Op 22 februari 2024 krijg ik een 2de aanmaning tot betaling en dat er dus verdere stappen ondernomen zullen worden, lees: incassobureau. Ik stuur nogmaals een mail en bel nogmaals naar jullie dienst in Drogenbos. Wederom krijg ik iemand aan de lijn die vertelt dat ik niks moet doen en dat mijn eerste mail in behandeling is. ( we zijn een volledige maand verder).Op vrijdag 23 februari krijg ik een bericht van mijn huurders dat de druk weer wegzakt en een dag later de ketel het helemaal begeeft. Weer laat ik een technieker van jullie komen. Deze kon vandaag, woensdag 28 februari 2024, langskomen. Ik vraag of de technieker mij eerst kan bellen voor hij aan het toestel komt. De technieker belt mij en vertelt dat hij de herstelling kan doen, maar dat dit tot €1500 kan kosten en dat dat misschien niet de moeite is voor zo een oud toestel. Als volgt vertel ik hem mijn verhaal en hij besluit dat de eerste technieker ook beter eerst met mij had moeten communiceren over de vorige herstelling en dat deze technieker ondertussen ook niet meer werkzaam is in jullie bedrijf. De reden laat ik in het midden. Samengevat moet ik een nieuwe CV ketel laten installeren en doen jullie dit blijkbaar niet. Dus sta ik hier voor een voldongen feit dat ik EN €900 moet ophoesten voor herstellingen die niets hebben opgebracht EN een nieuwe ketel moet laten plaatsen, maar dat jullie dit niet doen. Ik hoop ten zeerste dat ik op jullie begrip kan rekenen, dat ik hier met een gewrongen gevoel zit en niet helemaal akkoord ben met de situatie. Graag wil ik er ook op teren, dat ik ondertussen al meer dan 10 keer contact met jullie heb gezocht om tot een oplossing te komen en dat ik nog steeds nergens een antwoord op heb gekregen, noch telefonisch, noch via mail. Graag wil ik hier samen tot een oplossing komen voor deze fouten die er volgens mij langs jullie kant zijn gemaakt. Het is dan ook de laatste keer dat ik het initiatief neem. Mvg, Dario Van der Vekenze willen settelen voor een krediet van hun forfait (€200) op voorwaarde dat ik een nieuw toestel van HUN merk koop (bulex of vaillant). ik ben hiermee niet akkoord.
Berichten (8)
Bulex
Naar: D. V.
Beste klant,Bedankt om contact op te nemen met Bulex. Wij hebben je mail goed ontvangen en gaan zo snel mogelijk aan de slag met je vraag.Wij vinden het belangrijk om je mail grondig te analyseren en alle aspecten na te kijken. Hierdoor kan het enkele werkdagen duren voor je een reactie ontvangt.Alvast bedankt voor je begrip.Met vriendelijke groeten,Het Bulex Service TeamCher client,Merci de prendre contact avec Bulex. Nous accusons bonne réception de votre email, lequel a retenu toute notre attention. Nous travaillons le plus rapidement possible à votre réponse.Il est important pour nous d’analyser votre mail en profondeur et d’en vérifier tous les aspects.Par conséquent, quelques jours ouvrables peuvent être nécessaires pour recevoir une réponse.Nous vous remercions de votre compréhension.Cordialement,L'équipe Service Bulex
Bulex
Naar: D. V.
O.réf/CM-B 10732847Geachte,Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen.In bijlage kan u ons antwoord terugvinden.Met vriendelijke groeten,Veronica FarruggioMedewerker KlachtendienstCollaborateur Service PlaintesPhone +32 2 431 80 00www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos - BelgiumThink green before printing!
D. V.
Naar: Bulex
geachte,In de bijlage vind ik enkel een foto van jullie logo ?
Bulex
Naar: D. V.
Beste klant,Bedankt om contact op te nemen met Bulex. Wij hebben je mail goed ontvangen en gaan zo snel mogelijk aan de slag met je vraag.Wij vinden het belangrijk om je mail grondig te analyseren en alle aspecten na te kijken. Hierdoor kan het enkele werkdagen duren voor je een reactie ontvangt.Alvast bedankt voor je begrip.Met vriendelijke groeten,Het Bulex Service TeamCher client,Merci de prendre contact avec Bulex. Nous accusons bonne réception de votre email, lequel a retenu toute notre attention. Nous travaillons le plus rapidement possible à votre réponse.Il est important pour nous d’analyser votre mail en profondeur et d’en vérifier tous les aspects.Par conséquent, quelques jours ouvrables peuvent être nécessaires pour recevoir une réponse.Nous vous remercions de votre compréhension.Cordialement,L'équipe Service Bulex
D. V.
Naar: Bulex
Geachte Bulex,Ik heb nog steeds geen bijlage gekregen ?
Bulex
Naar: D. V.
Beste klant,Bedankt om contact op te nemen met Bulex. Wij hebben je mail goed ontvangen en gaan zo snel mogelijk aan de slag met je vraag.Wij vinden het belangrijk om je mail grondig te analyseren en alle aspecten na te kijken. Hierdoor kan het enkele werkdagen duren voor je een reactie ontvangt.Alvast bedankt voor je begrip.Met vriendelijke groeten,Het Bulex Service TeamCher client,Merci de prendre contact avec Bulex. Nous accusons bonne réception de votre email, lequel a retenu toute notre attention. Nous travaillons le plus rapidement possible à votre réponse.Il est important pour nous d’analyser votre mail en profondeur et d’en vérifier tous les aspects.Par conséquent, quelques jours ouvrables peuvent être nécessaires pour recevoir une réponse.Nous vous remercions de votre compréhension.Cordialement,L'équipe Service Bulex
Bulex
Naar: D. V.
Beste klant,Bedankt om contact op te nemen met Bulex. Wij hebben je mail goed ontvangen en gaan zo snel mogelijk aan de slag met je vraag.Wij vinden het belangrijk om je mail grondig te analyseren en alle aspecten na te kijken. Hierdoor kan het enkele werkdagen duren voor je een reactie ontvangt.Alvast bedankt voor je begrip.Met vriendelijke groeten,Het Bulex Service TeamCher client,Merci de prendre contact avec Bulex. Nous accusons bonne réception de votre email, lequel a retenu toute notre attention. Nous travaillons le plus rapidement possible à votre réponse.Il est important pour nous d’analyser votre mail en profondeur et d’en vérifier tous les aspects.Par conséquent, quelques jours ouvrables peuvent être nécessaires pour recevoir une réponse.Nous vous remercions de votre compréhension.Cordialement,L'équipe Service Bulex
Bulex
Naar: D. V.
O.Réf/CM-B 10732847Geachte,Wij verwijzen naar uw email van 16 april 2024 mbt de heer Dario Van Der Veken.Vaillant Group Belgium NV heeft het verzoek van de heer Van Der Veken overwogen stelt voor om, tot slot van alle rekeningen, het bedrag van de interventie met referentie ORD-0029046438 te verlagen met 25%, te weten van 895,33 EUR naar 671,49 EUR.Gelieve ons per kerend het akkoord van de heer Van Der Veken te bezorgen.Alvast hartelijk dank.Met vriendelijke groeten,Veronica FarruggioMedewerker KlachtendienstCollaborateur Service PlaintesPhone +32 2 431 80 00www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos - BelgiumThink green before printing!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten