Terug

Factuur voor geannuleerde interventie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Electrolux

29/12/2020

Er werd een herstellingsinterventie ingepland voor een kookplaat onder garantie.De technieker komt ter plaatse maar annuleert de interventie vanwege een insect dat onder de kookplaat zat.Reden: niet proper dus geen interventie. De rest van de ruimte was proper zoals een keuken proper hoort te zijn.Hij vermeldt duidelijk dat er geen kosten verbonden zijn aan deze geannuleerde interventie.Ik neem contact op met de klantendienst, zij bevestigen dat er geen kosten aan verbonden zijn en dat het gebouw eerst professioneel ontsmet dient te worden voor er opnieuw een interventie kan ingepland worden.Deze overroepen vraag leek meer op een ontwijkmanoeuvre van de wettelijke garantie. Verdere mails aan hun adres bleven zonder antwoord.Enkele maanden later ontvang ik een betalingsherinnering ten bedrage van 99 euro.De klantendienst bevestigd deze en vertelt nu dat er steeds een kost van 99 euro te betalen is, ook al annuleerde de technieker zelf (naar mijn mening onterecht).

Berichten (3)

Electrolux

Naar: A. C.

29/12/2020

BesteZoals reeds gemeld aan de heer Wouter Thys betrof het hier geen insect maar een kakkerlakkenplaag .Dit is nefast voor de gezondheid van de bewoners en onze technieker.De interventie werd afgebroken en aangezien ongedierte niet onder de geldende waarborg inzake fabrieksgarantie werd de nutteoze verplaatsing van de technieker aangerekend.Deze factuur is en blijft betalend voor de consument .Hieronder onze communicatieBesteBedankt voor uw antwoord.Hoe komt het echter dat zowel de technieker als de klantendienst bevestigden dat er geen kosten aangerekend zouden worden?Verder was er bij nadere inspectie geen kakkerlak meer te vinden waar de technieker deze gezien had.Heeft de technieker hier enig bewijsmateriaal van? Zoja, dan zou ik dit graag zien. Ik was zelf niet ter plaatse. De bewoners hebben dit ook niet kunnen vaststellen vertelden ze me.Ik heb ondertussen ook de ombudsman van Testaankoop over deze casus gecontacteerd om zeker te zijn dat alle rechte en plichten voldaan werden door beide partijen. In het bijzonder rond de wettelijke garantie en herstelplicht van de fabrikant alsook het aanrekenen van forfaitaire kosten bij autonome annulatie van een herstelinterventie.Ik neem het hier op voor mijn correcte huurders en ben bereid om dit ook te bespreken bij het gemachtigde Vredegerecht van Lokeren.De eerste 'facturen' heb ik ook niet mogen ontvangen, een betalingsherinnering is bijgevolg een overgeslagen stap.Intussen hoop ik nog op een waardig compromis, zoniet op een vonnis.Ik bedank u nogmaals voor uw tijd, aandacht en antwoord op deze mail.MvgWouter ThysVan:invoice.service@electrolux.be invoice.service@electrolux.beVerzonden:dinsdag 29 december 2020 10:48Aan:wouter_thys@hotmail.com wouter_thys@hotmail.comOnderwerp:Fwd: [ Ticket: 3153624 ] Referentie 2172136753Bestebedankt voor uw bericht.Het betreft hier geen vergissing.Er werd inderdaad een afspraak ingepland op 28/07/2020 ll. voor het nazicht van een toestel onder waarborg.Als fabrikant zijn wij verantwoordelijk voor alle technische en/of kwaliteitsproblemen binnen de wettelijke fabrriekswaarborg van 2 jaar.Het bezoek werd inderdaad voortijdig afgebroken en er werd geen herstelling uitgevoerd.Aangezien het toestel vol met ongedierte zat, meer bepaald kakkerlakken, kon de herstelling of nazicht niet uitgevoerd worden door de technieker,.De bacterien die ze verspreiden zijn een gevaar voor de gezondheid van éénieder die zich in de woning bevindt.Voor de nutteloze verplaatsing van onze technieker werd de minimum forfait van 99 euro aangerekend.U begrijpt wellicht dat dit niet onder de noemer garantie kan worden genomen..Wij vragen u dan ook beleefd maar met aandrang om de factuur te voldoen teneinde extra kosten te vermijden.Heb ik je zo voldoende gea¯nformeerd ?Zo niet, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.Met vriendelijke groetenCarineElectrolux Consumer Services TeamAEG.beElectrolux.beZanussi.beVisit ourFacebookpage!*****************************************visit us at aeg.beelectrolux.bezanussi.beNormenVolgens het Binnenmilieubesluit is de richtwaarde voor kakkerlakken kleiner dan 1. Dit wil praktisch zeggen dat er in een woning géén kakkerlakken aanwezig mogen zijn. This email and any attached files is for the attention of the intended recipient. The email and any attachments may contain material that is confidential, privileged and/or attorney work product. If you are not the intended recipient: (a) contact the sender immediately and delete from your system all copies of the email including any attachments. (b) do not read, print, retain, copy or disseminate this message or any part of it. Any such unauthorized use may be unlawful. E-mail transmission cannot be guaranteed to be secure or error-free as information could be intercepted, corrupted, lost, destroyed, arrive late or incomplete, or contain viruses. The sender therefore can not accept liability for any errors or omissions in the contents of this message, which arise as a result of e-mail transmission. If verification is required please request a hard-copy version. The Electrolux Group www.electrolux.com

A. C.

Naar: Electrolux

29/12/2020

BesteIk blijf echter niet akkoord met de gang van zaken. Er werd een eenzijdige vaststelling gedaan, zonder bewijsmateriaal.Bij eigen inspectie kon ik niets vaststellen, alles was er proper. U gebruikt het dysfemisme 'kakkerlakkenplaag' om uw standpunt te versterken, terwijl de waarheid hier ver te zoeken valt, zeker zonder bewijs.Ik blijf bij mijn vraag om hierover bewijs te leveren om de wettelijke garantie eenzijdig te omzeilen. Want hier gaat het uiteindelijk over, uw apparaat is defect, uw bedrijf is verantwoordelijk om dit te herstellen onder de wettelijke garantie maar uw bedrijf weigerde de herstelling te laten doorgaan vanwege...een vaststelling die niet vastgelegd werd in enige vorm van bewijsmateriaal.Mvg

Electrolux

Naar: A. C.

11/01/2021

BesteDe vaststelling werd in eer en geweten uitgevoerd door een ervaren, bekwame technieker.Op de werkbon staat duidelijk vermeld dat er kakkerlakken uit de kookplaat kropen, de interventie gebeurde op 28/07/2020 en de heer Thys was hierbij niet aanwezig.We kunnen deze werkbon niet toevoegen omwille van de privacy wetgeving.Er werden inderdaad geen foto's genomen omwille van 1* de snelheid van de beestjes2* de delicate kwestie3* maar bovenal het feit dat niemand ZONDER toestemming foto's mag nemen in een woning, zelfs niet om zijn gelijk te staven.De technieker heeft de interventie gestaakt uit hygienische overwegingen en de woning verlaten.Hiervoor werd de forfait van 99 euro aangerekend en deze factuur blijft betalend voor de cosnument ( huurder of eigenaar)wij beschouwen dit dossier dan ook als afgesloten.Met vriendelijke groetenCarineElectrolux Consumer Services TeamAEG.beElectrolux.beZanussi.beVisit ourFacebookpage!*****************************************visit us at aeg.beelectrolux.bezanussi.be This email and any attached files is for the attention of the intended recipient. The email and any attachments may contain material that is confidential, privileged and/or attorney work product. If you are not the intended recipient: (a) contact the sender immediately and delete from your system all copies of the email including any attachments. (b) do not read, print, retain, copy or disseminate this message or any part of it. Any such unauthorized use may be unlawful. E-mail transmission cannot be guaranteed to be secure or error-free as information could be intercepted, corrupted, lost, destroyed, arrive late or incomplete, or contain viruses. The sender therefore can not accept liability for any errors or omissions in the contents of this message, which arise as a result of e-mail transmission. If verification is required please request a hard-copy version. The Electrolux Group www.electrolux.com


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform