Terug

Factuur stemt niet overeen met ondertekend contract

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Proximus

28/11/2017

-Ons bedrijf werd begin September (2017) gecontacteerd door een televerkoper van ONE-TELECOM (in opdracht van Proximus) om ons een tarief op maat aan te bieden. We waren niet meteen overtuigd aangezien de bizz tarieven op de website van Proximus ons ver van voordelig leken. De man wist ons echter te overhalen door zijn belofte dat hun tarief op maat een stuk voordeliger zou zijn dan dit van op de website. Aldus werd er een afspraak gemaakt en enkele dagen later kwam er een Proximus vertegenwoordiger (een zeker F. M.) bij ons bedrijf langs.Deze vertegenwoordiger bood ons een zeer voordelig pakket aan 89 euro/maand voor:*vast internet + vast IP adres*3 mobiele nummers (onberperkt bellen naar alle netwerken + 5 GB data)*een vaste lijn*digitale TV*Geen installatie kosten of andere eenmalige kostenOp dat moment betaalden we +/- 150 euro/maand voor:*2 mobiele nummers bij Base (onberperkt bellen naar alle netwerken + 5 GB data)*vast internet + vast IP adres (reeds bij Proximus)Dit nieuwe pakket bevatte een aantal diensten die we niet nodig hadden, maar die er verplicht bijgenomen moesten worden om van dit pakket tarief te kunnen genieten.Gezien het enorme voordeel we met dit aanbod zouden doen stemden we in en ondertekenden we een digitaal contract op de tablet van de Proximus vertegenwoordiger. We kregen geen eigen exemplaar, dus vroegen we een bewijs van dit aanbod op papier. Hierop heeft zij het volledige aanbod uitgeschreven op een papier met de bedragen erbij vermeld.Enkele weken later ontvingen we onze eerste factuur aan het nieuwe tarief. Deze factuur bedroeg 424,73 euro ipv het afgesproken tarief van 89 euro. Na uitpluizen van deze factuur bleek dat er het volgende gebeurd was:*Ons reeds bestaande internet abonnement werd nog steeds aangerekend bovenop de diensten van het nieuwe pakket (dus internet werd dubbel aangerekend)*alle diensten die als pakketprijs werden beloofd werden los van mekaar aan het volle tarief aangerekend.*Er werd een nieuwe modem aangerekend terwijl onze vorige modem (exact hetzelfde type) werd meegenomen door de installateur.*bovendien werden er nog bijkomende kosten aangerekend voor de mobiele nummers dit terwijl ons onberperkt bellen werd beloofd en we zeker niet buitensporig veel gebeld hadden.Na tientallen telefoontjes en emails met de Bizz klanten dienst van Proximus als ook de Proximus vertegenwoordiger ontvingen we eindelijk een aantal credit nota's waardoor het resterende bedrag herleidt werd tot 141,74 euro. Dit bedrag was nog steeds niet wat er ons beloofd werd en om aan dit bedrag te komen werden volgende diensten (die we toch niet nodig hadden, maar deel uitmaakten van de beloofde bundel) geschrapt:*1 extra mobiele nummer*digitale TV*vaste lijnWe hebben deze factuur dan maar gewoon betaald in de veronderstelling dat we er dan eindelijk vanaf zouden zijn.De daarop volgende maand kregen we echter weer zo'n buitensporige factuur toegestuurd dit keer voor een bedrag van 328,69 euro. Ook deze keer werden alle diensten weer appart aan het volle tarief aangerekend + 150 euro eenmalige kosten voor de digitale TV decoder. Deze decoder zou in de eerste plaats gratis geweest zijn (als dees van het aangeboden pakket) en is ook vrij overbodig aangezien onze digitale TV dienst de maand daarvoor reeds geschrapt werd. Ook voor deze factuur hebben we reeds meerder malen de Bizz klanten dienst gecontacteerd, maar helaas tevergeefs. Niemand kan ons helpen en aangezien dit abonnement werd afgesloten door een Proximus vertegenwoordiger moeten zulke dossiers blijkbaar van hogerop afgehandeld worden.CONCLUSIE:*Onze Proximus facturen bedragen meer dan het 3 dubbele van het overeengekomen tarief.*De beloofde condities kloppen niet (geen onbeperkt bellen)*Er worden eenmalige kosten aangerekend die als onderdeel van een bundel gratis zouden zijn.*na tientallen telefoons/emails naar zowel klanten dienst als Proximus vertegenwoordiger nog steeds niet in orde.

Berichten (3)

Proximus

Naar: A. C.

28/11/2017

Dag mevrouw,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartProximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192932926711]

A. C.

Naar: Proximus

29/12/2017

Beste,ik ontving net een herinnering van testaankoop ivm deze klacht.De klacht is nog steeds niet afgehandeld, ondanks meerdere telefoontjes van ons uit met de Proximus bizz klantendienst.Vriendelijke groeten,Jelle Van den AudenaerenCreative Concepts

Proximus

Naar: A. C.

22/03/2018

Dag mevrouw,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,AnitaHet Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192937696623]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform