Terug

factuur problemen

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. S.

Naar: Proximus

24/10/2025

Beste, Ons probleem begon met een aanmaning van een onbetaalde factuur op mijn ouderlijk adres. Hierop stond dat ik een factuur van 33,83 euro niet had betaald in juli. Toen in de app opende was deze echter nergens te zien, ik had al mijn facturen betaald. Ik belde hiervoor naar de klantendienst. Deze vertelde me dat ik de factuur niet moest betalen, het zou een bepaalde korting zijn die ik niet had moeten krijgen en dus zou moeten betalen. De klantendienst vertelde dat het hun fout was en dat ik deze factuur mocht negeren. Toch werd 3 dagen later mijn internet en gsm abonnement afgesloten. Ik belde hiervoor weer naar de klantendienst. Nu zeiden ze dat ik de factuur toch moest betalen en dat ze dan mijn abonnement terug kunnen activeren. Ik betaal de factuur via de sms die ik kreeg. Toen 's avonds mijn internet en gsm nog niet werkte belde ik weer naar de klantendienst. Ze hadden de betaling nog niet binnen gekregen. Dit zou enkele dagen kunnen duren. Met gevolg zat ik 5 dagen zonder internet en gsm. Ik moest een pay en go van 15 euro activeren om mijn gsm te kunnen gebruiken. Volgens de klantendienst zou deze mij ook terugbetaald worden ter compensatie voor het ongemak. Dit heb ik tot heden nog niet terug gezien. Na het weekend belde ik terug naar de klantendienst. Ze zouden nog een foto van mijn identiteitskaart moeten hebben vooraleer ze mijn abonnement terug konden activeren. Uiteindelijk is dit dus na 5 dagen in orde gekomen. Nu kreeg ik de factuur van oktober in de app en zag ik dat deze 75,15 euro bedaagde waar ik voorheen maar 31 euro moest betalen. Ik mailde weer naar proximus. Ze konden me vertellen dat in het verleden mijn werkgever een deel van ons abonnement betaalde. Ik ging hiermee naar de proximus winkel. Op dit moment ben ik de service van de klantendienst erg beu. Daar konden ze mij vertellen dat ik terug opnieuw deze aanvraag moest doen via de werkgever maar dat dit pas kan ingaan de volgende maand. Ik maak dit dus zo snel mogelijk in orde. Toch betaal ik deze maand 75.15 euro terwijl onze werkgever hier normaal 64.99 euro van betaald. Dit alles door de heractivatie van ons abonnement dat niet onze schuld is. Zoals u leest is dit allemaal begonnen met een fout vanuit Proximus, beloofd de klantendienst ons dingen die ze niet waarmaken en betalen wij onnodige kosten. Daarom eisen wij het volgende: 1. De foutief aangerekende factuur van 33.83 euro wordt ons terugbetaald. 2. De laadbeurt bij pay en go van 15 euro wordt ons terugbetaald. 3. We betalen de maand oktober en november maar 10.16 euro voor ons abonnement (75.15 huidige kost - 64.99 euro van de werkgever.) In afwachting van uw reactie betaal ik de facturen die binnenkomen niet en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform