Terug

Factuur ontvangen zonder oog op herstelling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

P. D.

Naar: VAILLANT

21/10/2024

Beste Ik weiger factuur 1113680792 te betalen en dit om de volgende reden. 26 september stel ik foutcode 75 vast op mijn boiler Vaillant Ecotec Pro. Ik bel naar uw diensten om een herstelling te laten uitvoeren. Foutcode 75 is jullie wel gekend zodat reeds op voorhand geweten is welke wisselstukken dienen meegebracht te worden. Uw technieker is langsgeweest op 1 oktober. Deze heeft 3 uur en half 'gewerkt' aan mijn boiler, waarbij hij op de koop toe nog heel mijn berging van boven tot onder heeft natgespoten en onder water stond. Om uiteindelijk tot de vaststelling te komen dat het de printplaat betreft dat stuk is. Dat wisselstuk had meneer niet bij. Dus diende er een nieuwe afspraak gemaakt te worden. Hij had dit in het systeem gezet als 'hoogste prioriteit' dus dit zou binnen de week moeten verholpen zijn. Vandaag is het 21 oktober. Ik heb reeds meerdere malen telefonisch contact opgenomen met jullie maar krijg telkens de boodschap om een telefoontje van jullie af te wachten wat nooit het geval is. Vandaag bel ik opnieuw en werd er blijkbaar nooit een afspraak ingepland voor mijn herstelling. Uw medewerker deelt mij de boodschap mee dat het pas voor 4 november zal zijn wegens de laattijdige inplanning van mijn herstelling. Ik ben hier niet mee akkoord. Dat zou dan willen zeggen dat ik sedert 26 september zonder verwarming of zonder warm water in mijn woning zit nog tot de dag van 4 november. Ik vind dit waanzinnig en onmenselijk. Ik ben helemaal niet tevreden van jullie 'service'. De factuur heeft echter zijn weg al wel naar mij gevonden waar tevens op staat dat de printplaat EN een voeler moeten vervangen worden wat dus ook niet klopt met de uitleg 1 oktober van jullie technieker die enkel over de printplaat heeft gesproken. De factuur geeft aan dat het bedrag zelfs al op 8 oktober diende overgeschreven te worden. Ik ging hier eerder een email van krijgen maar ook daar zijn jullie en jullie technieker niet in geslaag om mijn emailadres in jullie systeem te zetten. Dit staat er pas in vanaf de 5de keer dat ik jullie heb gebeld. Ik weiger het bedrag van 213,06 euro te betalen voor het ter plaatse komen van jullie 'diensten'. Het enige dat dit mij heeft gegeven is een natte berging, een lekkend kraantje nadien, en leven in koude nog tot 4 november. Ik wens geen gebruik meer te maken van jullie 'service' en zal iemand anders zoeken. De factuur zal ik dus niet betalen, sterker nog, ik wens een schadevergoeding van jullie te ontvangen aangezien ik de kamers in mijn woning moet verwarmen met elektrische vuren aan een totaal van 7Kw per uur. En ik dien altijd op verplaatsing te gaan als ik warm water nodig heb. Dit is gewoon onmenselijk. Ik wacht jullie voorstel van een vergoeding af. Ik ga hiervan tevens een dossier laten openen bij Testaankoop waar ik lid van ben. HLN mag hierover tevens ook een artikel schrijven. Ik heb ondertussen contact opgenomen met Kestens in Tienen dewelke morgen tussen 13u en 16u mijn probleem komen oplossen omdat zij blijkbaar wel de hoogdringendheid erkennen. Alvast bedankt Met vriendelijke groeten Pieter De Bruyn

Berichten (5)

P. D.

Naar: VAILLANT

21/10/2024

Dit is uw antwoord op mijn eerdere klacht.

P. D.

Naar: VAILLANT

21/10/2024

Dit is mijn antwoord op jullie 'oplossing'

P. D.

Naar: VAILLANT

22/10/2024

21 oktober 17:28 ontvang ik alsnog een e-mail inzake de bevestiging van een afspraak. Terwijl ik ondertussen 3 maal heb laten weten dat ik geen beroep meer wil doen op jullie diensten wegens al het voorgaande. Oo 22 oktober 10:07 uur krijg ik opnieuw dezelfde bevestigingsmail. Ik wil nogmaals benadrukken dat er vandaag een ander bedrijf langskomt om mijn dringend probleem te verhelpen. Jullie hebben jullie kans gehad. En ik blijf bij mijn eerdere besluit. De factuur van 213,06 euro om ter plaatse te komen en meer slecht dan goed te doen waarbij ik nadien niet geholpen ben betaal ik niet. Het zou jullie nog sieren om dat bedrag uit te betalen aan mij als schadevergoeding. Want ik zal hier absoluut nadeel van ondervinden als gevolg van jullie nalatigheid in de planning ivm verwarming op elektriciteit. Als ik zelf niet letterlijk 10x telefonisch contact had opgenomen met jullie denk ik niet dat er ooit iemand was gekomen. Jullie hebben dan nog meerdere malen de telefoon afgelegd op mij... Het is frappant om te zien dat jullie nu alsnog een afspraak inboeken.

P. D.

Naar: VAILLANT

23/10/2024

Beste Eergisteren heb ik een ander bedrijf gecontacteerd om mijn boiler te herstellen. Vandaag werd mijn boiler om 10u hersteld. Dus op 2 dagen tijd! Jullie zouden mij anderhalve maand in de kou laten zitten... De technieker had allerlei fouten vastgesteld uitgevoerd door uw technieker. Zo waren er bepaalde kranen toegedraaid die niet mochten toestaan waardoor de boiler onmogelijk deftig kon werken. De foutcode F75 zoals eerder aangegeven heeft aanvankelijk niets te maken met de printplaat. Vermoedelijk werd de printplaat beschadigd door het water dat uw technieker heeft laten rondspuuten in de boiler en over de elektronica hierin. Zoals eerder gezegd stond mijn berging tevens onder water en was alles nat tot aan het plafond. Ik wens hier absoluut voor vergoed worden door jullie. Jullie hebben meer stuk gedaan dan gemaakt en durven dan nog een factuur te sturen van 213,06 euro om ter plaatse te komen en vervolgens meer kapot te maken dan iets anders. Uw technieker was volgens mij niet bekwaam die dag om het probleem op een juiste manier aan te pakken... Ik zou graag zien dat jullie jullie verantwoordelijkheid nemen hiervoor. Ik zal u de kost van de nieuwe printplaat dewelke uw technieker onder water heeft gezet op later tijdstip overmaken. Indien ik binnen 6 dagen geen tegenmoetkomend antwoord van jullie mag ontvangen zal ik hiermee verder gaan. Alvast bedankt Met vriendelijke groeten Pieter De Bruyn

P. D.

Naar: VAILLANT

30/10/2024

Beste Tot op heden heb ik van jullie geen antwoord mogen ontvangen ivm met het kwijtschelden van de factuur van 213,06 euro om ter plaatse te komen en vervolgens niets uit te voeren. Echter hadden jullie nadat ik 3x had gezegd dat ik jullie diensten niet meer nodig had alsnog een afspraak voor mij ingeboekt eerst op 4 november en vervolgens 2x op 28 oktober... Ik heb dit niet gewenst, jullie hebben omtrent deze afspraken tevens ook niets meer laten weten. Zoals al gezegd werd mijn probleem op 2 dagen tijd opgelost door een ander bedrijf... Ik wens nog steeds dat jullie deze factuur kwijtschelden owv de fouten die er aan jullie zijde werden gemaakt. Tevens wens ik een vergoeding voor mijn nadeel en de hoge energiekosten die hiermee gepaard zijn gegaan. Als het van jullie afhing zaten wij 6 weken zonder warm water of verwarming... Graag had ik een antwoord ontvangen Pieter De Bruyn

Bemiddeling door Testaankoop 30 oktober 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform