Beste
Ik weiger factuur 1113680792 te betalen en dit om de volgende reden.
26 september stel ik foutcode 75 vast op mijn boiler Vaillant Ecotec Pro. Ik bel naar uw diensten om een herstelling te laten uitvoeren. Foutcode 75 is jullie wel gekend zodat reeds op voorhand geweten is welke wisselstukken dienen meegebracht te worden.
Uw technieker is langsgeweest op 1 oktober.
Deze heeft 3 uur en half 'gewerkt' aan mijn boiler, waarbij hij op de koop toe nog heel mijn berging van boven tot onder heeft natgespoten en onder water stond. Om uiteindelijk tot de vaststelling te komen dat het de printplaat betreft dat stuk is. Dat wisselstuk had meneer niet bij. Dus diende er een nieuwe afspraak gemaakt te worden.
Hij had dit in het systeem gezet als 'hoogste prioriteit' dus dit zou binnen de week moeten verholpen zijn.
Vandaag is het 21 oktober. Ik heb reeds meerdere malen telefonisch contact opgenomen met jullie maar krijg telkens de boodschap om een telefoontje van jullie af te wachten wat nooit het geval is. Vandaag bel ik opnieuw en werd er blijkbaar nooit een afspraak ingepland voor mijn herstelling.
Uw medewerker deelt mij de boodschap mee dat het pas voor 4 november zal zijn wegens de laattijdige inplanning van mijn herstelling. Ik ben hier niet mee akkoord. Dat zou dan willen zeggen dat ik sedert 26 september zonder verwarming of zonder warm water in mijn woning zit nog tot de dag van 4 november. Ik vind dit waanzinnig en onmenselijk. Ik ben helemaal niet tevreden van jullie 'service'.
De factuur heeft echter zijn weg al wel naar mij gevonden waar tevens op staat dat de printplaat EN een voeler moeten vervangen worden wat dus ook niet klopt met de uitleg 1 oktober van jullie technieker die enkel over de printplaat heeft gesproken.
De factuur geeft aan dat het bedrag zelfs al op 8 oktober diende overgeschreven te worden. Ik ging hier eerder een email van krijgen maar ook daar zijn jullie en jullie technieker niet in geslaag om mijn emailadres in jullie systeem te zetten. Dit staat er pas in vanaf de 5de keer dat ik jullie heb gebeld.
Ik weiger het bedrag van 213,06 euro te betalen voor het ter plaatse komen van jullie 'diensten'. Het enige dat dit mij heeft gegeven is een natte berging, een lekkend kraantje nadien, en leven in koude nog tot 4 november. Ik wens geen gebruik meer te maken van jullie 'service' en zal iemand anders zoeken.
De factuur zal ik dus niet betalen, sterker nog, ik wens een schadevergoeding van jullie te ontvangen aangezien ik de kamers in mijn woning moet verwarmen met elektrische vuren aan een totaal van 7Kw per uur. En ik dien altijd op verplaatsing te gaan als ik warm water nodig heb. Dit is gewoon onmenselijk.
Ik wacht jullie voorstel van een vergoeding af.
Ik ga hiervan tevens een dossier laten openen bij Testaankoop waar ik lid van ben. HLN mag hierover tevens ook een artikel schrijven. Ik heb ondertussen contact opgenomen met Kestens in Tienen dewelke morgen tussen 13u en 16u mijn probleem komen oplossen omdat zij blijkbaar wel de hoogdringendheid erkennen.
Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten
Pieter De Bruyn